Jakkolwiek by się ta nowa wersja konsoli nie nazywała, zaoferować ma zwiększoną wydajność i lepszą grafikę.
PlayStation 4.5, PlayStation 4K lub PlayStation NEO – w kwestii nazwy nowej wersji konsoli Sony plotki są niejednoznaczne, ale pokrywają się co do tego, co urządzenie miałoby zaoferować. Pojawiły się nowe doniesienia na temat podzespołów konsoli oraz dość kontrowersyjnej kwestii kompatybilności nowych tytułów z podstawową wersją PS4.
Najważniejszą nowością w odświeżonej konsoli PlayStation 4 ma być obsługa rozdzielczości 4K / Ultra HD. Do tego konieczny jest jednak remont pod obudową. Według najnowszych informacji sercem urządzenia będzie procesor Jaguar z ośmioma rdzeniami taktowanymi zegarem 2,1 GHz (w obecnej wersji PS4 taktowanie to 1,6 GHz). Wewnątrz znajdzie się też karta graficzna AMD z 36 jednostkami obliczeniowymi i taktowaniem 911 MHz (obecnie – 18 CU, 800 MHz) oraz 8 GB pamięci RAM GDDR5 o przepustowości 218 GB/s (teraz – 176 GB/s).
Takie podzespoły mają zapewnić możliwość prowadzenia rozgrywki z płynną animacją. Czy nowe gry będą zatem wydawane wyłącznie na nowe, jakkolwiek nazwane PlayStation? Okazuje się, że na szczęście nie. Źródła donoszą, że Sony chce, by obie konsole żyły obok siebie – miały te same gry i korzystały z tych samych funkcji (choć niektóre, bardziej wymagające elementy rozgrywki mogą być zarezerwowane dla posiadaczy NEO). Po prostu osoby będą mogły zdecydować, czy zależy im na wyższej jakości oprawy wizualnej czy nie i odpowiednio za to dopłacić (lub nie).
Według nieoficjalnych źródeł nowe PlayStation może trafić do sprzedaży już jesienią.
Źródło: GiantBomb, VRWorld
Komentarze
104video
gry beda w 1080p
to tak żeby sobie darowac 50 komentarzy na temat tego jak że to i tak 4k nie pociagnie
Producenci gier już zacierają ręce. Szokuję się mozliwośc wydania po raz 3 tych samych tytułów.
".... ULTRA REMASTERED 4K NEO EDITION"
Już tera czuć tą moc!
Wracając co normalności. Oczywiście konsola będzie miała możliwość obsługi gier 4K - Tetri i inne bardziej wymagające już czekają w kolejce.
Zmienione podzespoły dalej nie zapewnią wydajności do komfortowego grania w QHD. Skoro obecnie nowe tytuły ślimacza się w 720p w 30 klatkach albo wyżyłowane 900p z dropami do 25.
Głównie producenci gier skupią się na porządnej obsłudze FullHD.
Jednak dobrze wam mówiliśmy że ten toster od początku jest padaką i ta generacja to wielka ściema. Ale wy swoje teorie o ukrytych mocach w konsoli które dopiero odkryją :DDD to właśnie odkryli nazywa sie PS4,5 :DDD Szkoda że trzeba sprzedać prezent z komunii żeby kupić nowy toster bo na starym 720p i 20-30 fps INCOMING !!
Wiem, ze kompatybilnosc ps4ps4neo musi byc i bedzie, ale z drugiej strony trzymanie sie tego na sile tylko ograniczy to co moga pokazac developerzy na mocniejszej wersji konsoli.
I znowu pytanie czy bedziemy miec ladniejsze gry i dalej crapowaty framerate czy jedno i drugie. Niestety lepsza grafa lepiej sie sprzedaje niz fpsy, nikt juz nawet nie marzy o jakichs stalych fpsach na konsoli, niezaleznie czy to 30 czy 60. Oby sie to zmienilo.
Tabletowe rozwiązanie którego największą zaletą jest (oficjalnie) niski pobór mocy i mała powierzchnia = małe koszty produkcji...
Mogli by dać również i tu 2x więcej rdzeni przynajmniej...
Ogólnie za rok czy dwa na PS4K będą gry w 1080p (skalowanym pewnie z 900p) w skaczących 30 klatkach
Szkoda że GPU nadal będzie słabe bo co to 2x zabytek?
Teraz teoretycznie dorówna 7970 z tym że jeżeli będą zachowywać tę samą architekturę (a na 100% będą inaczej kompatybilność poleci na łeb...) to i tak może być mniej wydajne...
PS4:
1.84 TFLOPS Single Precision compute power
7850 (najprostszy referencyjny, na rynku są sporo szybsze)
1.76 TFLOPS Single Precision compute power
7870 (najprostszy referencyjny, na rynku są sporo szybsze)
2.56 TFLOPS Single Precision compute power
7970 (najprostszy referencyjny, na rynku są sporo szybsze)
3.79 TFLOPS Single Precision compute power
PS4K ~ 4 TFLOPS
Rage X - 8.6 TFLOP