Nvidia usprawnia jedną ze swoich kluczowych technologii – gracze będą zachwyceni
DLSS to jedna z kluczowych technologii obsługiwanych przez karty graficzne Nvidii. Od teraz będzie jeszcze lepsza i jeszcze powszechniejsza.
- Technologia Nvidia DLSS pojawi się w kolejnych tytułach - wśród nich jest m.in. Battlefield 2042, Farming Simulator 22 i GTA: The Trilogy – The Definitive Edition.
- Nvidia przygotowała ulepszoną wersję technologii - DLSS 2.3 pozwala uzyskać większą szczegółowość przemieszczających się obiektów.
- Funkcja Nvidia Image Scaling zostąła ulepszona o nowy algorytm skalowania. Dodatkowo technologia zostanie udostępniona w postaci pakietu SDK z licencją open source.
- Nvidia udostępniła narzędzie ICAT (Image Comparison & Analysis Tool) do porównywania i analizy jakości obrazu.
DLSS (Deep Learning Super Sampling) to technologia dostępna na kartach graficznych Nvidia GeForce RTX, która ma na celu przyśpieszenie działania gier, kosztem małego spadku jakości obrazu.
Nowe gry z obsługą DLSS
Technologia Nvidia DLSS jest obecna już w ponad 130 grach i aplikacjach, ale lista ta stale rośnie - wraz z nowymi sterownikami Game Ready, funkcja pojawiła się lub ma pojawić się w kolejnych tytułach:
- Assetto Corsa Competizione - już wkrótce wzbogaci się o DLSS, zwiększając wydajność nawet 2-krotnie.
- AWAY: The Survival - otrzyma obsługę DLSS 17 listopada. Technika zwiększy wydajność nawet 2-krotnie.
- Battlefield 2042 - jest już dostępna z ray tracingiem oraz technikami NVIDIA Reflex i DLSS. DLSS zwiększa wydajność nawet 2-krotnie.
- Bright Memory: Infinite - jest już dostępna z ray tracingiem oraz technikami NVIDIA Reflex i DLSS. DLSS zwiększa wydajność ponad 2-krotnie.
- Elder Scrolls Online - jest już dostępna z technikami DLSS i DLAA. DLSS zwiększa wydajność nawet o 50%.
- Farming Simulator 22 - zadebiutuje 22 listopada z technikami DLSS i DLAA. DLSS zwiększa wydajność nawet 2-krotnie.
- Grand Theft Auto: The Trilogy The Definitive Edition - jest już dostępna z DLSS, a jej wydajność po zastosowaniu techniki wzrasta nawet o 85%.
- Hot Wheels Unleashed - jest już dostępna z DLSS i oferuje wzrost wydajności nawet o 50%.
- Jurassic World Evolution 2 - jest już dostępna z DLSS, a jej wydajność została zwiększona nawet o 60%.
- Myth of Empires 0 ukaże się 18 listopada z ray tracingiem i DLSS. DLSS zwiększy wydajność rozgrywki nawet o 1,5x.
Obsługa DLSS może mieć kluczowe znaczenie dla słabszych komputerów – w zależności od tytułu, technologia pozwoli zwiększyć wydajność od 50 do nawet 150% (!).
DLSS 2.3 – Nvidia ulepsza swoją kluczową technologię
To jednak nie koniec rewelacji! Producent przy okazji zapowiedział ulepszenie technologii – DLSS w wersji 2.3 ma korzystać z bardziej dopracowanych wektorów ruchu, co pozwoli poprawić szczegółowość przemieszczających się obiektów, rekonstrukcji cząsteczek, usuwania efektu smużenia i stabilności dynamicznej.
Warto dodać, że niektóre gry już potrafią lub niedługo będą potrafiły wykorzystać potencjał DLSS 2.3 – wśród nich są takie tytuły, jak:
- Baldur’s Gate 3
- Bright Memory: Infinite
- Cyberpunk 2077 (wsparcie dla DLSS 2.3 powinno zostać dodane dzisiaj)
- Crysis 2 Remastered
- Crysis 3 Remastered
- Deathloop
- DOOM Eternal
- Farming Simulator 22 (obsługa DLSS 2.3 pojawi się na premirę 22 listopada)
- Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition (Grand Theft Auto 3 Definitive Edition, Grand Theft Auto Vice City Definitive Edition i Grand Theft Auto San Andreas Definitive Edition)
- Jurassic World Evolution 2
- Marvel’s Guardians of the Galaxy
- Rise of the Tomb Raider
- Shadow of the Tomb Raider
- Sword & Fairy 7
Nvidia ulepsza algorytm Image Scaling
Ciekawostką jest również funkcja Nvidia Image Scaling, która może być alternatywą dla DLSS - technologia pozwala na skalowanie i wyostrzanie obrazu we wszystkich grach (bez konieczności implementowania funkcji przez deweloperów).
Wraz z nowymi sterownikami, producent zaktualizował algorytm - teraz wykorzystuje on adaptacyjny filtr wyostrzania, dzięki czemu ma zaoferować jeszcze lepszą wydajność. Funkcja jest dostępna zarówno w panelu sterownia układem graficznym (Nvidia Control Panel), jak i w nakładce GeForce Experience.
Co więcej, producent udostępnił pakiet programistyczny Nvidia Image Scaling za darmo na platformie GitHub, dzięki czemu zainteresowani deweloperzy będą mogli zaimplementować technologię w swojej grze. Funkcja działa na wszystkich platformach i wszystkich procesorach graficznych.
Nvidia ICAT – narzędzie do porównywania zrzutów ekranu i filmów z gier
Na koniec ciekawostka dla graczy, którzy chcieliby dokładniej sprawdzić wpływ ustawień na jakość grafiki w grze – producent udostępnił narzędzie ICAT (Image Comparison & Analysis Tool), które sprawia, że każdy może szybciej i łatwiej przeprowadzić porównanie zrzutów ekranu i filmów z gier.
ICAT pozwala na łatwe porównywanie do 4 zrzutów ekranu lub materiałów wideo za pomocą suwaków, funkcji side-by-side oraz możliwością powiększania fragmentów obrazu. Jeżeli chcielibyście sprawdzić narzędzie, możecie je bezpłatnie pobrać z tej strony.
Źródło: Nvidia
Komentarze
26Gdyby nie DLSS to by uzyskac 120fps w grach obecnie to GPU musial by łykac ze 100W wiecej.
Marvel’s Guardians of the Galaxy
Rise of the Tomb Raider juz posiadają DLSS 2.3
Shadow of the Tomb Raider