Nvidia GeForce GTX 780 Ti - znamy specyfikację, datę premiery i cenę
Nowy akcelerator będzie najwydajniejszą konstrukcją dla komputerów stacjonarnych od Nvidii.
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że wkrótce nastąpi premiera karty graficznej Nvidia GeForce GTX 780 Ti. Firma Galaxy ujawniła finalną specyfikację owego akceleratora.
GeForce GTX 780 Ti bazuje na pełnym procesorze graficznym Kepler GK110, a więc oferującym 2880 rdzeni CUDA, 240 jednostek teksturujących oraz 48 jednostek rasteryzujących. Dodatkowo na pokładzie znalazły się 3 GB pamięci GDDR5 o 384-bitowym interfejsie. Standardowe taktowania wynoszą 876 MHz (928 MHz w trybie Boost 2.0) dla układu graficznego oraz 7000 MHz dla pamięci wideo.
Chłodzeniem referencyjnych 780-tek Ti zajmuje się 2-slotowy cooler, który składa się z aluminiowego radiatora z komorą parową i przewiewającej go turbiny. Całość schowano pod efektowną obudową z przezroczystym okienkiem. Podobne rozwiązanie było stosowane w referencyjnych modelach GeForce GTX 770, 780 i Titan.
Na śledziu udostępniono dwa wyjścia DVI, jedno HDMI i jedno mini-DisplayPort 1.2, a obok niego znalazły się jeszcze dwa złącza SLI – dzięki nim można połączyć nawet cztery takie karty w trybie 4-way SLI. Do poprawnego działania wymagane jest podłączenie jednej 6-pinowej i jednej 8-pinowej wtyczki dodatkowego zasilania – producent zaleca wykorzystanie zasilacza o mocy co najmniej 600 W (42 A na linii 12 V).
Model | GeForce GTX 780 | GeForce GTX Titan | GeForce GTX 780 Ti |
Układ graficzny | Kepler GK110 | Kepler GK110 | Kepler GK110 |
Rdzenie CUDA | 2304 | 2688 | 2880 |
Jednostki TMU | 192 | 224 | 240 |
Jednostki ROP | 48 | 48 | 48 |
Taktowanie GPU | 863/900 MHz | 837/876 MHz | 876/928 MHz |
Pamięć wideo | 3 GB GDDR5 384-bit | 6 GB GDDR5 384-bit | 3 GB GDDR5 384-bit |
Taktowanie pamięci | 6008 MHz | 6008 MHz | 7000 MHz |
Dodatkowe zasilanie | 6+8-pin | 6+8-pin | 6+8-pin |
DirectX | 11.1@11.0 | 11.1@11.0 | 11.2 |
SLI | 3-way | 3-way | 4-way |
Cena | $499 | $999 | $699 |
Premiera karty graficznej Nvidia GeForce GTX 780 Ti ma nastąpić 7 listopada, a jej cena wyniesie 699 dolarów. Nie jest również tajemnicą, że będzie to najwydajniejszy akcelerator graficzny tego producenta dla komputerów stacjonarnych - na uwagę zasługuje jednak jego zgodność z DirectX 11.2 (dotychczasowe modele z generacji Kepler nie oferowały pełnej obsługi 11.1).
Źródło: Galaxy, Nvidia
Komentarze
90IMO starsze karty nv także raczej obsługują 11.2, ale nv w jakiś sposób to blokowała. Zapewne po premierze 780ti wszystkie keplery dostaną dx11.2.
NIe wiem tylko, po co titan po wciąż 1000$, przecież gdyby nie ilość pamięci, to będzie to karta gorsza, czyżby dodatkowe 3GB VRAMU kosztowało dziś 300$ ?
Widać AMD musiało ostro pomieszać plany NV swoją r9 290x.
Dodatkowo NV trochę za dużo sobie za niego życzyła bo koszta produkcji zapewne wynosiły połowę ceny tej karty lub nawet mniej skoro teraz mocniejsza karta jest ok 300$ tańsza.
Ten kto kupił tę kartę zapewne nie oszczędzał jakoś specjalnie na nią i teraz znowu kupi 780Ti bo taki będzie miał kaprys.
Nowe instrukcje dodane do Haswell zapewne uniemożliwią mojemu Ivy'iemu pracę za kilka lat.
dokupiłem GTX 770 WF3
2x GTX 770 WF3 na stokowych zegarach Firestrike 11485 punktów.
osuńcie wpisy tego niedorobionego dzieciaka który nie dorósł do pisania komentarzy dla ludzi.
widać ze cały świat na go w "czterech literach"
Może jest ktoś zainteresowany moją gtx 770 od Asusa zakupiona w lipcu ...:-)???
pozdro
Myślicie że coś zwojujecie tymi kartami za 4 /2 koła jesteście w błędzie sam piec jest ograniczeniem a dlaczego to już sam cermamir wam wytłumaczył.
Czytać i ogarnąć się bo niezła beka z wa jest :)
"DX akurat jest duzym minues i jakikolwiek dev lub osoba ktora zajmowala sie API wytlumaczy Ci jaki jest narzut WINGROZY i DX vs niskopoziomowe API (w np. PS4).
DX to papka marketingowa ktora ma ulatwic pisanie i oczywiscie zapewnic kompatybilnosc. Ale po cholere to w sprzecie ze stala specyfikacja to nie mam pojecia, nie dosc ze nie ma bezposredniego dostepu do GPU i jego funkcji to jeszcze ten cholerny narzut i Windows w tle...
O to chodzi w konsolach, ze taki PS4 z 8 core, 8GB i 7870 (mobilny) jest w stanie bez problemu konkurowac za 2 lata z i7 8rdzeni i 16GB i Titanem.
Dlaczego ? Bo z natury niskopoziomowe API daje duzo wieksza optymalizacje.
Na PC tego nie da sie zrobic (chyba ze pod jeden sprzet i ktos ma xx mln na wylozenie na API :> i pozniej gre) dlatego wymagania bez rosly wraz z przechodzeniem na nowe API w PS4 i nowe silniki pisane pod to API (ktore bedzie wykorzystywalo rdzeni, ich taktowanie nie ma znaczenia jesli mamy ich 8 i bardzo mocna grafike)...
Powiem tak daj mi jakikolwiek PC tam masz a podesle Ci napisany w 3min program ktory go zajedzie na 100% wszystkie rdzenie i watki, gdzie ten sam soft moze podzialac cuda na ARM7 :> i skonczy szybciej :>
To tylko sprzet, reszta zalezy od developera. Sony dalo niskopoziomowe API i chwala im za to.
XO z DX i Wingrozo zabija caly plus posiadania wlasnego API, nikt nie chce DX (o ile to nie dziecko ktore chce szybko prosta gre przygotowac w znanych srodowiskach z silnikami korzystajacymi z DX) na konsolach, ale M$ wie lepiej..."
A dobrze wicie że na pieca nie dostaniecie już nigdy dużej produkcji na wyłączność tylko same ochłapy z konsol itp.
Piec to dno a wszystko to macie na REST in PC
http://restinpc.blogspot.com/
Bravo piec coraz bardziej się pogrąża jako platforma do gier i dobrze prowizory pc-towej nie potrzebujemy :)