Problemy z GeForce GTX 970 przy wykorzystaniu ponad 3,5 GB pamięci - nagrania z gier
W sieci pojawiło się sporo nagrań, które obrazują problemy z działaniem karty GeForce GTX 970 przy wykorzystaniu ponad 3,5 GB pamięci wideo.
Ostatni tydzień w branży sprzętowej minął pod znakiem kłopotów karty graficznej GeForce GTX 970, która ma wyraźne problemy w grach wykorzystujących większą pojemność pamięci wideo. W sieci pojawiło się sporo nagrań, prezentujących działanie akceleratora w niesprzyjających sytuacjach.
Dokładnie chodzi o pamięć podlegającą pod ostatni kontroler, który został pozbawiony pamięci podręcznej L2 i połączony z wcześniejszym kontrolerem (jednocześnie obejmując niższy priorytet dostępu). W efekcie, przy wykorzystaniu do 3,5 GB pamięci wideo, karta działa poprawnie, lecz przy wyższych ustawieniach, gdzie jest zajęte ponad 3,5 GB pamięci, karta ma już problemy – najczęściej objawiają się one w przekłamaniach w wyświetlanym obrazie lub po prostu w spadkami płynności wyświetlanej animacji. Poniżej możecie zobaczyć kilka przykładowych nagrań, które obrazują tą sytuację w nowszych grach.
Far Cry 4
Middle-earth: Shadow of Mordor
The Crew
Warto jednak zauważyć, że w niektórych przypadkach wspomniane problemy nie występują – przykładem tutaj może być inne nagranie z gry Middle-earth: Shadow of Mordor lub z Assassin's Creed: Unity.
Całość wygląda dosyć dziwnie. Czekamy na rozwój sytuacji, a o kolejnych doniesieniach będziemy informować na bieżąco.
Źródło: YouTube
Komentarze
141Czas na wymianę mojego GTX 660 -> Na Radeona serii 300 jeszcze w tym roku.
Jeżeli ludzie zgadzają się na taką politykę firmy gdy mają jeszcze jakąś alternatywę to pomyślcie sobie co będzie gdy przestanie istnieć amd:O
.... dlaczego sami nie sprawdzicie tego, czy jest rzeczywiście problem z tymi gtx 970. Testujecie grafy to myślę że jesteście w stanie tą sprawę zbadać....
...proszę o artykuł w tej sprawie.................
ZSauwazcie ze w pierwszym filmiku nie ma problemow poza tym ze osoba ktora go zrobila pisze ze ma dropy. Pozniej w odpowiedzi na ten film poszlo kilka innych (sam tez robilem) ktore pokazuja ze problemow nie ma.
Problem w tym ze osoba ktora przygotowala ten artykul nie potrafi czytac w jezyku angielskim ze zrozumieniem - nie ma na nim przeklaman w obrazie. Sam autor filmu napisal ze problemem nie jest to ze sa artefakty, bo podczas gry ich nie ma. Powstaly one podczas KOMPRESJI wideo. On zalil sie na spadki wydajnosci ktorych prawie nie widac przez to ze film jest pelen artefaktow.
W drugim filmie jest problem z obsluga SLI - tego tez nie doczytaliscie jak widze. Obecnie jest on usuniety w sterownikach ktore wyszly.
W shadow of mordor ten same temat - shuttering usuniety w sterownikach ktory tez objawial sie w Dragon Age: I.
The crew nie tetowalem wiec nie wiem jak ta gra sie zachowuje.
Na pierwszym filmiku z Shadow of Mordor widać, że tekstury są ustawione na Ultra i rozdzielczość 4k, podobno gra na ultra teksturach i w full hd gra zajmuje ponad 5 gb vram-u. Wiem, że ma dwie karty 970 SLI ale to może nie wystarcza?
A na filmiku z The crew były jej dwie instancje na jednym kompie... jak ktoś już napisał to procek mógł być wąskim gardłem albo po prostu gra nie lubi się z samą sobą.
Tak to jest jak się nie chce zrobić samemu testu, tylko na szybko szuka czegoś w necie.
Panowie bez jaj, trochę wysiłku.
https://www.youtube.com/watch?v=Ggr1mdH7DUI
Niby fake dla śmiechu a przedstawia sytuację lepiej niż oficjalne wyjaśnienia Nvidi :)
Przeglądałem inne opcje, i nadal 970 zostaje rozsądną opcją.
I niech się redacja benchmark.pl weźmie w końcu za wyjaśnienie tej sprawy, podsyłać filmiki to każdy potrafi, ale od portalu wymagam jednak coś więcej niż kopiuj wklej!
Mógłbym jeszcze poczekać na GTX 950 i połaczyć je 2 way SLI
Gdyby od razu ograniczyli dostęp do 3,5 GB to może nawet nikt by nie zauważył babola, ale wtedy PR by ucierpiał, wszak 4 GB lepiej wygląda na plakatach.
Zaraz w ciagu 2 dni wyjdzie latka, ktora to naprawi i po problemie z tymi kolorkami. A jak komus malo pamieci, to niech kupi karte z 6gb pamieci.
AMD to daje latki i aktualizacje gdy jest problem dopiero po 2 miesiacach, a Nvidia od razu bierze sie do roboty.
Ponoć można użyć tylko 3.5GB powyżej tej wartości program się zawiesza.
Czy to prawda?
Z powodu większej wydajności miałem wybrać Nviadie, 960 lub 970 wlaśnie, ale skoro tak robią ludzi w konia i jeszcze robią z ludzi głupców (pomyłka... taaaak...) to z zasady kupuję radeona. Tanśzego, troche gorszego, bardziej prądożernego, ale takiego który mnie nie próbuje oszukiwać.