Francuski operator telefonii stacjonarnej i komórkowej Bouygues Telecom nawiązał współpracę z firmami Nvidia oraz Playcast.
Technologia Nvidia Grid zaczyna powoli znajdować coraz szersze zastosowanie. Wykorzystująca ją platforma strumieniowania gier z chmury – Playcast została udostępniona klientom francuskiego operatora telefonii stacjonarnej i komórkowej Bouygues Telecom. Konkretnie tym z nich, którzy posiadają telewizory z przystawką Bbox Sensation. Dzięki temu otrzymują oni natychmiastowy dostęp do przeszło 50 produkcji. Jak mówi Franck Abihssira, szef działu usług w Bouygues Telecom – z Playcast skorzystać może 1,5 miliona abonentów.
Oprogramowanie Playcast strumieniowo przesyłać będzie dane z centrów danych firmy Bouygues Telecom. Od strony sprzętowej wygląda to natomiast następująco – wszystkie obliczenia potrzebne do udostępniania gier w chmurze wykonywane są przez wydajne – jak zapewnia producent – serwery wykorzystujące technologię Nvidia Grid. Umożliwiać ma to uzyskanie płynnego dziania gier komputerowych niezależnie od wielkości i jakości posiadanego telewizora.
Nawiązanie współpracy firm Nvidia, Playcast i Bougyes Telecom oznacza jednocześnie oficjalne, mocne wejście technologii Grid na rynek europejski. Dotychczas bowiem serwery te wykorzystywane były głównie w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Tajwanie.
„Usługa gier transmitowanych z chmury oparta na urządzeniu Bbox stawia firmę Bouygues Telecom w awangardzie technologicznej rynku gier”, powiedział Phil Eisler, dyrektor generalny ds. gier w chmurze w firmie NVIDIA. „Strumieniowanie gier to najłatwiejsza metoda dostarczania rozrywki na dowolne urządzenie. To przyszłość dla świata gier”.
„Usługi udostępniania gier oparte na urządzeniach Bbox uruchomiono w zeszłym roku i od tego czasu zapewniły użytkownikom setki tysięcy godzin rozrywki”, powiedział Guy de Beer, dyrektor generalny firmy Playcast. „Dzięki rozbudowie systemu o sprzęt oparty na technologii NVIDIA GRID jesteśmy przygotowani na jego wzmożone obciążenie w okresie świątecznym oraz do dalszego rozwoju w przyszłym roku”.
Źródło: Nvidia
Komentarze
3