Nvidia opublikowała interesujące studium przypadku, opisując wykorzystanie technologii iray i kart graficznych podczas prac nad wizualizacjami aut koncernu Mercedes Benz. Grafik komputerowy Jeff Patton wypowiedział się na temat pracy z rozwiązaniami oferowanymi przez firmę Nvidia, które pozwoliły mu znacznie skrócić czas uzyskiwania wyników renderowania obrazów. Podał przykład gdzie zamiast jednej godziny, obraz ukazał się już po 8 minutach.
Jeff Patton jest grafikiem komputerowym, który sam opanował obsługę najnowszego oprogramowania i obecnie jest uznawany za eksperta w Autodesk 3ds Max 3D i mental ray, a także pisze poradniki dotyczące korzystania z obu rozwiązań. Zajmował się tworzeniem projektów dla firm Honeywell, Delta Controls i Johnson Controls. Zajmował się też prowadzeniem szkoleń Autodesk Master Class.
Prace Jeffa Pattona wykonane przy wykorzystaniu Autodesk 3ds Max 3D
Tworzone przez niego realistyczne grafiki samochodów zwróciły uwagę firmy Mercedes Benz USA, która zaproponowała mu wykonanie szaty graficznej strony internetowej, jak również reklam firmy. Otrzymał dane CAD dla każdego pojazdu wraz z obrazami tła. Jego zadaniem było umieszczenie renderowanych samochodów w odpowiednich sceneriach tak, aby wyglądały jak najbardziej realistycznie. Na początku Patton wykorzystywał oprogramowanie Autodesk 3ds Max 3D z modułem mental ray oraz renderer V-Ray firmy Chaos Group wykorzystujące moc dostępną w procesorach CPU komputera. Pliki, z których korzystał były duże, przez co wyniki uzyskiwano po minimum godzinie pracy systemu. Było to zbyt czasochłonne i postanowił sprawdzić renderer Nvida iray korzystający z mocy GPU – układów graficznych. Komputer został wyposażony w karty Nvidia Quadro 6000 oraz Tesla C2070.
Mercedes CLS550 Coupe renderowany za pomocą kart Nvidia
"Kiedy ukończyłem mój pierwszy projekt dla firmy Mercedes Benz za pomocą nowej konfiguracji Nvidia, byłem pod wrażeniem. Do tej pory uzyskanie jednego obrazu w tak dużej rozdzielczości na procesorze zajmowała mi około godziny. Z iray i Quadro byłem w stanie zrobić to samo w osiem minut - OSIEM minut! Możliwość tak szybkiej pracy to ogromna korzyść" - mówi Patton.
Mercedes CLS550 Coupe renderowany za pomocą kart Nvidia
Patton zaobserwował nie tylko przyspieszenie procesu renderowania, ale także lepszą jakość wynikowych obrazów.
"Szkło, światła - widać wszystkie, nawet najmniejsze szczegóły", mówi Patton. "Wcześniej nie byłem w stanie tego osiągnąć, nawet przy bardzo wysokich wartościach próbkowania. Dzięki iray w grafikach widać znacznie więcej szczegółów. Po prostu ustawiam odpowiednią wartość dla połyskujących materiałów i idę dalej. Nie tracę czasu na konfigurację wartości próbkowania materiałów i światła, ziarnistości, prędkości renderowania itp."
Mercedes CLS550 Coupe renderowany za pomocą kart Nvidia
Wszystkie te zadania wykonywane są przez procesor graficzny (GPU), a procesor (CPU) można wykorzystać do innych celów. "Połączenie iray i procesorów graficznych Nvidia umożliwia mi szybszą pracę i tworzenie wysokiej jakości obrazów. Jestem w stanie zająć się większą liczbą grafik w krótszym czasie, a w wolnych chwilach mogę robić jeszcze więcej rzeczy - zajmować kolejnymi projektami, lub spędzać czas z rodziną.”
Więcej o produktach Nvidia:
- Nvidia produkuje układy Kepler dla GeForce GTX 600
- Nvidia GTX 570M i 580M – wydajność w grach
- GeForce GTX 580M: najmocniejsza grafika dla laptopów
- Nowa Nvidia GeForce GTX 560 Ti połączeniem GTX 465 i 570
- NVIDIA Quadro 400 - grafika dla profesjonalistów
Źródło: inf. prasowa, Nvidia, jeffpatton.net
Komentarze
36Jakość renderu na GPU jak na razie nie jest w stanie dorównać tym z CPU, dlatego profesjonaliści nadal będą używać procesorów CPU.
CPU Rulez :D
Kiedys pamietam jak nie mialem zielonego pojecia na ten temat, te zabawy w ustawieniach PHOTONY i inne bajki ;]] co ustawienie to inny efekt i to czasami z kolosalnymi roznicami :))) a co do renderow to fajne mercedesiki :))) za pewne kiedys takie ujzymy w grach ;))
Avatara, uznawanego za szczytowe osiagniecie jesli chodzi o fotorealistyczny rendering animacji 3d (przed ktorym nawet alex roman i marek denko wraz z kolegami chyla glowy), z poczatku liczono na 60 000 quadcore`ow (renderfarmy wety plasuja sie wysoko na liscie najszybszych super komputerow), po czym dzieki wspolpracy z NVIDIA przesli na rozwiazanie 15 razy szybsze, mozliwe wlasnie dzieki GPU.
GPU to przyszlosc. Niemniej wiekszosc, na chlopski rozum conajmniej 95% powaznego oprogramowania wciaz bardzo silnie polega na CPU, tak wiec dalej czekam na buldozery i nowe xeony.