Procesor graficzny NVIDIA Tesla M2090 osiągnął rekordową wydajność w jednym z głównych testów wydajności w zastosowaniach naukowych. Stał się tym samym najszybszym układem do obliczeń równoległych na świecie przeznaczonym do obliczeń wielkoskalowych.
Układ został wyposażony w 512 rdzeni przetwarzania równoległego architektury CUDA i osiąga maksymalną wydajność 655 gigaflopów w operacjach zmiennoprzecinkowych z podwójną precyzją.
Cztery procesory graficzne Tesla M0290 współpracujące z czterema procesorami centralnymi osiągnęły rekordową wydajność w aplikacji AMBER 11 - jednym z najpopularniejszych narzędzi do symulacji biomolekuł - generując 69 nanosekund symulacji na dzień.
Nowy układ sprawdzi się doskonale w szerokiej gamie programów do obliczeń wielkoskalowych akcelerowanych przez procesor graficzny. Wśród nich znajdą się m.in. aplikacje do obliczeń dynamiki molekularnej, NAMD i GROMACS; aplikacje CAD, Anys Mechanical, Altair Acusolve i Simulia Abaqus; aplikacje geonaukowe, WRF, HOMME i ASUCA; aplikacje dla przemysłu paliwowego, Paradigm Voxelgeo i Schlumberger Petrel, a także inne kluczowe narzędzia, jak MATLAB, GADGET2 i GPU-BLAST.
Więcej informacji na temat procesora graficznego Tesla M2090 można znaleźć pod tym adresem.
Więcej o procesorach graficznych:
Źródło: NVIDIA
Komentarze
67A może jakieś wytłumaczenie ile to jest?? Jakieś przyrównanie albo przykład, bo są to jakieś wartości z dupy, nic z tego newsa nie wynika.
Wow co cala symulacja syntezy tej biomolekuly musi trwac lata, nawet jak zaprzegaja do tego setki tych kart.
W takim laboratorium to sie mozna obijac- wrzucasz do symulatora i jedziesz na urlop ;)
-Radeon in ass
Cały ten zgiełk to reklama Nvidii mająca podniecić fanbojostwo i robić wodę z mózgu zwykłym zjadaczom chleba.
Pozdrawiam
Jesteś faktycznie jakiś toporny na argumenty - i piszę to jako ktoś kto z boku czyta waszą dyskusję (twoją z maroo).
Po pierwsze.
Nikt tutaj nic nowego nie wymyśla, nikt tutaj nie tworzy teorii podpierając się zarówno materiałami prasowymi producentów, jak i specyfikacjami powyższych produktów. Ba. Powiem ci więcej. Sami producent (nVidia) oficjalnie przyznaje, że obydwie serie kart są wykonane w tej samej architekturze na tych samych drzeniach, jedynie są sprzętowo blokowane (uszkadzane) dla wersji SOHO.
Po drugie.
Czerpiesz jakieś plotkarskie zaleciałości o wykupie 3DFX prze nVidię , co było bardzo dawno temu. I płodzisz publicznie właśnie typowe teorie, że nVidia "czerpie garciami" z cudownych technologii 3DFX.
Oczywiście nie podając żadnego konkretnego przykładu powyższego czerpania garściami ani jakiegokolwiek innego przykładu współczesnego wykorzystania starej technologii firmy 3DFX.
No ale ty sypiesz konkretami, natomiast twoi rozmówcy przeczytali jakieś bzdury z sieci i dopisują teorie LOL.
Wiesz, nie chcę cię martwić - ale w swoich analizach i teoriach - jesteś odosobniony. Zastanów się dlaczego ;)
Musisz zakładać, że skoro cały świat (na podstawie specyfikacji i materiałów prosto od producenta/ów podzespołów, czyli zarówno informacji technicznych jak i narzędzi developerskich, oraz na podstawie oficjalnych stanowisk producentów) stwierdza, pewne fakt - to są one faktami, czy ci się to podoba czy nie ;)
Ps. A może nVidia czerpie jeszcze z C64? ;)
jak można porównywać kartę to zadań naukowych
z kartą graficzną do gier? To są dwa inne światy
Luzie ogarnijcie się....po znów się robi wojna fanboyów ;)
Hmmm. Co wy macie z tym ogarnianiem się ?
Nikt tutaj nie chodzi roznegliżowany by się ogarniać - no chyba, że ty, to przepraszam ;)
A tak poważnie :)
Popatrz sobie na specyfikację (tak jak ci pisze Promilus) układu Tesli a dokładnie na jego nazwę kodową. Tam masz odpowiedź na pytanie co to jest i czy to jest to samo co jest w serii GTX ;)
A co do blokad. Sama nVidia mówi o nich oficjalnie. A czy da się je usunąć ? W niektórych modelach Quadro dawało się usunąć blokadę programowo, w Tesli jest blokada sprzętowa (usunięte połączenia) - więc odpowiedź także już masz ;)
To tyle.
I na koniec. Żadna wojna fan boyów. Po prostu fakty, nic więcej ;)