NVIDIA Wprowadza Nexus, Pierwsze Zintegrowane Środowisko GPU/CPU Dla Developerów
NVIDIA Corporation ogłosiła dziś wprowadzenie NVIDIA Nexus, pierwszego na rynku środowiska programistycznego na potrzeby masowych obliczeń równoległych, które jest zintegrowane z Microsoft Visual Studio, najpopularniejszym środowiskiem deweloperskim dla rozwiązań dla Windows oraz aplikacji i usług sieciowych.
“NVIDIA Nexus będzie miało natychmiastowy wpływ na zwiększenie wydajności pracy programistów,” powiedział Tarek El Dokor z Edge 3 Technologies. “Zintegrowane rozwiązanie na potrzeby programowania GPU i CPU to rozwiązanie, którego Edge 3 potrzebowało od dawna. Faktem jest, że osadzenie go w środowisku Visual Studio drastycznie redukuje czas potrzebny na opanowanie tego narzędzia.”
NVIDIA Nexus w ogromnym stopniu zwiększa wydajność pracy, umożliwiając twórcom oprogramowania wykorzystującego obliczenia na GPU zarówno posługiwanie się narzędziami opartymi na popularnym Microsoft Visual Studio, jak i przejrzystą automatyzację procesów, bez potrzeby tworzenia dodatkowych wersji aplikacji zawierających moduły diagnostyczne. NVIDIA Nexus pozwala także na zdalne uruchamianie kodu na różnych komputerach. W jego skład wchodzą zaawansowane narzędzia do równoczesnej analizy wydajności I szybkości zarówno GPU (procesora graficznego), jak CPU (procesora głównego), a programiści mają możliwość natychmiastowej oceny stopnia, w jaki dzielenie obliczeń wpływa na ich aplikacje.
Nexus składa się z trzech części:
- Nexus Debugger jest debuggerem kodu źródłowego tworzonego dla GPU, w rodzaju CUDA C, HLSL czy DirectCompute. Obsługuje punkty wstrzymania kodu źródłowego, punkty wstrzymania danych oraz bezpośredni dostęp do pamięci GPU. Cały debugging wykonywany jest bezpośrednio na sprzęcie.
- Nexus Analyzer, to narzędzie systemowe ogólnego zastosowania, które służy do śledzenia zdarzeń na GPU (komunikaty jądra systemowego, wywołania API, transfery pamięci) oraz zdarzeń na CPU (alokacja rdzenia, zdarzenia wątków i procesów oraz stany oczekiwania) — wszystko widoczne jest na jednym połączonym wykresie
- Nexus Graphics Inspector zapewnia programistom możliwość debugowania oraz profilowania ramek wyrenderowanych przy użyciu API w rodzaju Direct3D. Twórcy oprogramowania mogą używać Graphics Inspectora™ do czyszczenia wywołań (draw calls), podglądu dowolnych tekstur, buforów vertex oraz stanu API w każdej ramce.
NVIDIA Nexus współpracuje z systemami operacyjnymi Windows 7 i Windows Vista oraz jest w pełni zintegrowany z Visual Studio (2008 SP1 standard edition lub późniejsze).
Udostępnienie wersji BETA oprogramowania NVIDIA Nexus jest przewidziane na 15 października. By uzyskać więcej informacji na temat NVIDIA Nexus lub by zarejestrować się, jako deweloper zapraszamy na: www.nvidia.com/nexus. Programiści mogą rejestrować się w celu uzyskania wersji BETA osobiście podczas konferencji GPU Tech Conference, która odbywa się w tym tygodniu w San Jose w Kalifornii. Docelowo, po wprowadzeniu NVIDIA Nexus na rynek, przewidziana jest wersja standardowa oraz profesjonalna.
źródło: informacja prasowa
Komentarze
4