Najlepsze współczesne gry komputerowe wykorzystują złożone techniki programowania i renderingu, których tworzenie i optymalizacja może zająć miesiące, zanim osiągnięte zostaną jakość obrazu i płynność wyświetlania, których wymagają twórcy gier. Tysiące twórców gier na całym świecie, w tym członkowie firm Blizzard Entertainment, Crytek, Epic Games i Rockstar Games polegają na narzędziach programistycznych NVIDIA przy tworzeniu gier dla konsoli i komputerów PC. Dzisiaj NVIDIA rozszerza swój uznany pakiet narzędzi o trzy nowe narzędzia, które w znaczny sposób przyspieszą proces tworzenia gier przy zachowaniu kontroli nad realizacją projektów oraz ich kosztami.
Nowe narzędzia to:
- PerfHUD 6 — graficzne narzędzie do debugowania i analizy wydajności dla aplikacji DirectX 9 i 10.
- FX Composer™ 2.5 — zintegrowane środowisko do szybkiego tworzenia efektów specjalnych w czasie rzeczywistym.
- Shader Debugger — pomaga debugować i optymalizować shadery napisane w HLSL, CgFX, i COLLADA FX Cg w DirectX i OpenGL.
„Nowe narzędzia wzmacniają nasze głębokie i długofalowe zaangażowanie w ułatwianie twórcom gier realizacji ich wizji”, powiedział Tony Tamasi, wiceprezes działu marketingu technicznego w firmie NVIDIA. „Tworzenie nowoczesnych gier komputerowych jest niewiarygodnie wymagającym technologicznie zadaniem i dlatego inwestujemy znaczne środki w tworzenie wydajnych, łatwych w użyciu narzędzi do optymalizacji i debugowania gier na konsole i komputery PC”.
PerfHUD 6 to nowa i ulepszona wersja graficznego narzędzia firmy NVIDIA, przeznaczonego do analizy wydajności dla aplikacji DirectX 9 i 10. PerfHUD (www.perfhud.com) jest powszechnie wykorzystywany przez wiodących światowych twórców gier do debugowania i optymalizacji ich gier. Nowa wersja zawiera pełną obsługę optymalizacji gier dla wielu GPU wykorzystujących technologię NVIDIA SLI, nowe możliwości wizualizacji i nadpisywania tekstur, listę wywołań API, widoki zależności i wiele innych. W najnowszej ankiecie ponad 300 użytkowników PerfHUD 5 określiło średni przyrost prędkości na poziomie 37% po wykorzystaniu PerfHUD do optymalizacji ich aplikacji.
„Spore wykorzystuje wiele systemów graficznych, które obsługują złożony, ewoluujący świat. NVIDIA PerfHUD to unikalne i niezbędne narzędzie do analizy wydajności w grze”, powiedział Alec Miller, inżynier graficzny w firmie Maxis. „Możliwość nałożenia odczytów wyników i stanu GPU ułatwia diagnozowanie, naprawianie i weryfikację optymalizacji. W rezultacie możemy symulować złożone światy w czasie interaktywnej rozgrywki. Szczerze polecam PerfHUD ze względu na łatwość wykorzystania i integracji tego narzędzia”.
FX Composer 2.5 to zintegrowane środowisko programistyczne do szybkiego efektów graficznych w czasie rzeczywistym. FX Composer 2.5 (www.fxcomposer.com) można wykorzystać do tworzenia shaderów dla HLSL, CgFX, and COLLADA FX Cg w DirectX i OpenGL. Nowa wersja oferuje ulepszony interfejs, obsługę DirectX 10, obsługę ShaderPerf dla układów z serii GeForce® 8 i 9, wizualne modele i style oraz systemy cząsteczkowe.
W miarę jak dłuższe, bardziej złożone shadery stają się wszechobecne, ich debugowanie staje się dla twórców oprogramowania coraz większym wyzwaniem. Aby pomóc przy tych zadaniach, NVIDIA wprowadza NVIDIA Shader Debugger™, plug-in dla FX Composer 2.5 pozwalający programistom na badanie kodu przy jednoczesnym podglądzie zmiennych aplikowanych w czasie rzeczywistym. Shader Debugger (www.shaderdebugger.com) może być wykorzystywany do debugowania shaderów HLSL, CgFX i COLLADA FX Cg zarówno w DirectX, jak i OpenGL.
NVIDIA Shader Debugger jest pierwszym produktem z linii Profesjonalnych narzędzi deweloperskich NVIDIA. Nowe narzędzia przeznaczone są dla profesjonalnych twórców oprogramowania, którzy wymagają dużych możliwości i odpowiedniego wsparcia technicznego. Na przykład NVIDIA Shader Debugger działać będzie na wiodących procesorach graficznych wszystkich producentów.
Oprócz dostępnych bezpłatnie wersji przeznaczonych do zastosowań niekomercyjnych, niektóre z nowych narzędzi dostępne są za opłatą, ale w cenie przystępnej dla twórców oprogramowania. Istniejące bezpłatne narzędzia (takie jak FX Composer, PerfHUD, Texture Tools i pakiety SDK) pozostaną dostępne dla wszystkich developerów bezpłatnie. Informacje o cenach Shader Debuggera dostępne są na stronie www.shaderdebugger.com.
NVIDIA zachęca twórców oprogramowania do odwiedzenia strony dla developerów (developer.nvidia.com) oraz tamtejszych forów (developer.nvidia.com/forums).
Komentarze
2