nVidia wraz Electronic Arts zdominuje rynek gier komputerowych?
nVidia poinformowała dzisiaj, że firma Electronic Arts licencjonowała technologię nVidia PhysX jako platformę do tworzenia gier, która dostępna będzie w studiach produkcyjnych EA na całym świecie. Technologia nVidia PhysX to najbardziej rozpowszechniona platforma służąca do opracowywania akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki.
„PhysX to doskonałe rozwiązanie do opracowywania fizyki dla najpopularniejszych platform i jesteśmy bardzo zadowoleni implementując je w studiach produkcyjnych EA na całym świecie”, powiedział Tim Wilson, główny technolog w należącym do EA Redwood Shores Studio. „Naszym podstawowym celem pozostaje oferowanie doskonałej rozgrywki. Jednym z jej najważniejszych elementów jest interakcja z postaciami, pojazdami i środowiskiem, zaś cel ten mamy nadzieję osiągnąć we współpracy z firmą nVidia”.
Dzięki fizyce akcelerowanej przez procesory graficzne GeForce, świat dosłownie budzi się do życia: ściany można burzyć, drzewa zginane są przez wiatr, zaś płynąca woda zyskuje objętość i moc. Masowo równoległa architektura procesorów GeForce pozwala uzyskać 10 do 20 razy większą złożoność grafiki niż jest to możliwe w przypadku tradycyjnych platform. Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele procesorów graficznych.
Technologia nVidia PhysX składa się z silnika fizycznego, API oraz oprogramowania pośredniego zaprojektowanych tak, by pozwolić twórcom oprogramowania i animatorom na pełną kontrolę nad działaniem elementów interaktywnych, umożliwiając im podgląd zdarzeń fizycznych w czasie rzeczywistym. Technologia PhysX działa na wszystkich głównych platformach, w tym Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360 oraz komputerach PC i może być akcelerowana zarówno przez CPU jak i na dowolnym procesorze graficznym obsługującym obliczenia równoległe powszechnego zastosowania CUDA, w tym procesory graficzne nVidia GeForce.
„PhysX oferuje twórcom oprogramowania ogromne korzyści. Zarówno gracze, jak i nasza firma jesteśmy zachwyceni, że Electronic Arts wybrała platformę PhysX, aby zapewnić nowe poziomy realizmu w swoich grach”, powiedział Ujesh Desai, wiceprezes działu procesorów graficznych GeForce w firmie nVidia.
Więcej informacji na temat technologii nVidia PhysX znaleźć można na stronie: nvidia.pl/object/nvidia_physx_pl.html.
Komentarze
12Zwłaszcza Xbox to ATI+power PC, bez komentarza.
jestem za fizyka w grach ale gdyby to bylo na zasadzie takiej jak opengl (tu moglby sie nazwac np openPH ;) to nie bylo by problemow, przynajmniej kolejne pole do konkurencji.
Jak ja lubie te reklamy bez pokrycia :) :::
"hnologia nVidia PhysX to najbardziej rozpowszechniona platforma służąca do opracowywania akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki."