Przedsiębiorstwa z szeroko pojętej branży technologicznej najlepiej wypadają w obsłudze klienta. Tak wynika z najnowszego raportu LiveChat.
Obsługa klienta jest jednym z tych elementów, na których firma może sporo stracić, ale też wiele zyskać. Okazuje się, że najlepszy kontakt z użytkownikami mają przedsiębiorstwa z branży IT.
Firma LiveChat opublikowała „Customer Service Report 2017”, z którego wynika, że 9 na 10 klientów jest zadowolonych z obsługi oferowanej przez firmy z branży IT. Najlepsze relacje z użytkownikami mają przedsiębiorstwa z sektora web hostingu (92,91 proc.). Nieźle wygląda to też u dostawców usług IT (92,66 proc.) i producentów oprogramowania (91,17 proc.).
W raporcie uwzględniono ponad 13,5 tysiąca firm z 21 państw, włączając w to Polskę. Przedsiębiorstwa w naszym kraju wypadają bardzo dobrze – sumaryczny poziom zadowolenia klientów z obsługi wynosi u nas 87,29 proc. Plasuje nas to tym samym na dziesiątym miejscu (w Europie przegrywamy tylko z Wielką Brytanią). Liderem rankingu jest Australia, w której zadowolonych klientów jest 91,35 proc.
Dodajmy, że niewiele gorsze od IT okazały się sektory: media i telekomunikacja (88,65 proc.), przemysł (88,51 proc.) i sprzedaż detaliczna (87,45 proc.). Dużo gorzej wypadły między innymi HR (76,66 proc.) czy turystyka (79,89 proc.). Inny ciekawy wniosek z raportu jest taki, że najszybciej na pytania klientów odpowiadają firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw – zajmuje im to najczęściej mniej niż 1 minutę.
Źródło: dhosting. Foto: picjumbo.com/Pexels
Komentarze
7