Internet

Orange wraca do działania - awaria usuwana w kolejnych miastach

przeczytasz w 1 min.

Sytuacja zaczyna wracać do normy.

Orange

Od wczorajszego wieczora klienci Orange mają poważne problemy, krótko mówiąc: nie działa ani sieć komórkowa ani internet – tak mobilny, jak i stacjonarny. Jeśli więc zauważyliście podobne problemy, wiedzcie, że operator jest ich świadomy.

Jaki jest powód awarii? Tego Orange nie chce ujawnić. We wczorajszym wpisie firma przyznała, że nie wyklucza celowych ataków. Dziś jednak w oficjalnym komunikacie podkreśliła, że powody były całkowicie techniczne.

Dlatego też od razu zabrano się za naprawę. Od kilku godzin większość osób ma już zasięg i bez problemu można wykonywać i odbierać połączenia. Większe problemy mają użytkownicy Neostrady, którzy w wielu miejscach wciąż nie mają dostępu do Internetu.

Orange zapewnia, że ostatecznie problemy powinny zostać zażegnane w ciągu najbliższych kilku godzin. Za pośrednictwem Facebooka operator przeprosił też wszystkich poszkodowanych i zapowiedział, że mogą oni złożyć reklamacje, które będą rozpatrywane indywidualnie.

Obecnie stan jest następujący: „Awaria usług, która rozpoczęła się w nocy, została już usunięta w większości Polski. Niestabilności mogą występować jeszcze w różnych miejscach kraju, ale sytuacja wraca szybko do normy”.

Wiemy, że problemy wciąż występują w Wielkopolsce oraz na Śląsku. Jeśli macie dla nas (i dla pozostałych benchmarkowców) informacje – dajcie znać w komentarzach.

Źródło: Orange, inf. własna

Komentarze

48
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mgkiler
    8
    u mnie awaria rozpoczęła się o 23. Nie wiem do której trwała, ale od 10tej rano wszystko jest OK.

    Akurat w Orange to awarie netu zdarzają się bardzo rzadko. 1-2 na rok na parę godzin.

    Pracowałem wiele lat z domu mając net z Orange i problemy ze zrywaniem połączenia były strasznie rzadkie.

    Pingi również króciutkie rzędu 25ms.

    • avatar
      Marucins
      4
      Reklamacja?
      Tylko frajerzy liczą na odszkodowanie z tej firmy. Nie dajcie się oszukać!

      Wywalili nam Neostradę Biznes - przez około pół roku lecieliśmy na przepustowości 2 Mb za sprawą pewnej awarii, która spowodowała USTAWIENIE NA SZTYWNO LIMITU ale nikt tej blokady nie zdjął po rozwiązaniu problemu.

      Na pismo reklamacyjne odpowiedzieli:
      "Wyjaśniamy, że zgodnie z regulaminem promocji Neostrada Biznes prędkość, którą oferujemy do 10 Mb/s nie jest prędkością gwarantowaną. Po wnikliwym sprawdzeniu stwierdzamy, że Internet działał prawidłowo a osiągana szybkość mieściła się w widełkach proponowanej prędkości. [...] Nie znajdujemy jednak potwierdzenia dla zgłoszonych zastrzeżeń, dlatego nie mamy podstaw do wypłaty rekompensaty."

      Super płacimy za 10 a dostajemy 2 przez kilak miesięcy i nikt z Orange nie umywa się aby w kolejnym miesiącu oddać parę złotych za ICH WPADKĘ.
      To też podziękowaliśmy i zrezygnowaliśmy z ich usług.


      PS Teraz zwalą winę na innych aby całkowicie umyć ręce od odpowiedzialności zgodnie z ich regulaminem.
      • avatar
        xue9999
        3
        Na granicy Śląska i Małopolski też nie działa
        • avatar
          miedzianek
          3
          No, a nie daj boże gdyby ktoś był na biwaku w środku lasu, i trzeba było nagle wezwać policję/karetkę? TAK, alarmowe też nie działały(przynajmniej u mnie!)

          Nie wiem, czemu UOKIK jeszcze do Orange/Neo się do skóry nie dobiera, masakryczne transfery pomimo umowy 10MBIT(wiem, jest do,ale powinna być chociaż pewna połowa tej przepustowości), częste przerwy w dostępie(odrzucają za to reklamację!), co 2-3 godziny musi odświeżyć adres IP(mimo ustawienia 24h). Jedyne, co ich ratuje, to njuMobile o_O
          • avatar
            Konto usunięte
            2
            I tak szybko się ogarnęli. Kilka lat temu tak namieszali, że we Francji, w całym rejonie paryskim nie było komórek przez 3 dni.
            • avatar
              Yogii26
              2
              Pamiętam że w zeszłym roku były bodajże dwie awarie i zawsze były naprawiane ok. godz. 2:00. W tym przypadku też tak było i nie mam zamiaru narzekać, bo 2 awarie na ROK to naprawdę mało. Co do prędkości do mam te całe "do 10Mb" i o dziwo te 10Mb jest (może dlatego że mieszkam niecały 1km od ich centrali).
              • avatar
                Konto usunięte
                1
                U mnie Internet od Neostrady 20 Mbit/s przestał działać około północy. Zastanawiałem się co jest nie tak, bo adres IP router z wbudowanym modemem miał przydzielony i lampki od ADSL i Internetu się świeciły, a mimo to pingi nigdzie poza sieć lokalną nie dochodziły. Założyłem, że pewnie coś administratorzy nabroili w ustawieniach trasowania albo moje urządzenie się przegrzało, więc uruchomiłem je ponownie, a w międzyczasie próbowałem przez komórkę sprawdzić ogłoszenia na orange.pl . Niestety ku mojemu zdziwieniu nie mogłem również połączyć się z Internetem mobilnym (także od Orange).

                I tak proszę Państwa kończy się każdy monopol (providera) - słabymi usługami oraz awaryjnością. :
                • avatar
                  PL_SBX
                  1
                  Miałem jakiś czas neostradę 20Mb/s i dobrze nie było.. co chwilę zmułki a pingi też nie najlepsze.
                  • avatar
                    adrian123451251
                    1
                    Pozdrawiam z okolic Będzina, wciąż nie ma internetu a dzwoniąc na infolinię rozłączy klienta bez jakichkolwiek nowych informacji i pomocy.
                    • avatar
                      PrzemasK
                      1
                      Również miałem wczoraj awarię, od której godziny, nie wiem. Na pewno rano nie działał, ale po południu jak wróciłem z pracy już było w porządku.
                      A co do samego operatora. Internet stacjonarny od Orange (TP) mam ponad 7 lat. Przez ten czas tylko raz miałem problem z internetem, działał, ale strasznie wolno chodził. Po zgłoszeniu reklamacja została uwzględniona.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Mam neo 80 i nie mam szans w godzinach wieczornych pooglądać filmów na youtubie w 1080p nie mówiąc o 4k. Jak gram w BF pingi bardzo często tragiczne. Wiem że nie jestem osamotniony w tych problemach znajomi z różnych części polski mają podobne problemy. Mit niezawodnej neostrady to przeszłość.
                        • avatar
                          spioszek
                          -2
                          Co to jest za awaria że prócz netu zdechły też telefony? które przecież działają w zupełnie innej technologii i nie są ze sobą powiązane.

                          To pewnie Putin zaczął atakować Polskę :).
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Patrze na neta, nie działa, telefon 0 kresek ma xD co jest grane myślę, u wujka na dole też nic nie działa przez chwile przeszło mi namyśl że ruscy atakuję :D hehe
                            U mnie od 22:30 rwało neta a 5 min później całkiem wywaliło, o 11 ranu już miałem :)
                            • avatar
                              Hakuren
                              0
                              Przyznam szczerze, że dowiedziałem sie wczoraj ok. 16.00 o całej awarii. Jeden terimnal zewnętrzny nie działał przy połączeniu szyfrowanym. Zadzowniłem do kumpla czy coś robią z serwerami, a on mi mówi o krajowej awarii. Od dwóch lat już nie korzystam z usług Orange, choć wcześniej było się uwiązanym bo monopolista. Nie była to jakoś specjalnie awaryjna usługa (z jednym wyjatkiem), ale mając wreszcie do wyboru ADSL za x złotych i światłowód z 20x pasmem za tą samą kasę to czym tu myśleć?

                              Witaj!

                              Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                              Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                              Połącz konto już teraz.

                              Zaloguj przez 1Login