8 GB pamięci RAM wystarczy konsolom PS4 i Xbox One za kilka lat?
Chociaż specyfikacja konsol PlayStation 4 i Xbox One omawiana była już naprawdę wiele razy to co jakiś czas temat ten powraca.
Chociaż specyfikacja konsol PlayStation 4 i Xbox One omawiana była już naprawdę wiele razy to co jakiś czas temat ten powraca. Tym razem poruszona została kwestia bardzo istotna, a mianowicie pamięć RAM.
Wywołał ją John Hable, który jeszcze jakiś czas temu pracował w studiu Naughty Dog. Właściciele wspomnianych platform doskonale wiedzą zapewne, iż producenci wyposażyli swoje ostatnie propozycje w 8 GB RAMu. Chociaż nie zabraknie głosów, że już teraz jest to nieco za mało to opinii takich nie podziela z pewnością John Hable.
„W ogólnym rozrachunku nie martwiłbym się o konsole i to, że staną się przestarzałe. Pamiętać trzeba, że PS3 i Xbox 360 mają tylko 512 MB pamięci RAM, a wersje PC tych samych gier zazwyczaj wymagają 2 GB lub więcej. Na konsolach ma się większą kontrolę nad alokacją pamięci. 8 GB pamięci RAM w Xbox One i PS4 powinno wystarczyć na pozostałą część cyklu ich życia.”
Zgadzacie się z tym? Można zastanawiać się, jak długi będzie owy cykl ich życia, ale z pewnością PlayStation 4 i Xbox One towarzyszyć będą nam jeszcze kilka lat. Lepiej zatem, aby głosy takie jak ten Johna Hable'a okazały się trafne.
Źródło: mensquare, gamingbolt
Komentarze
133***SNES miał 0.5MB RAM a Ultimate Mortal Kombat 3 czy Street Fighter Alpha 2 wymagały 16MB RAM (32 razy tyle)
https://www.youtube.com/watch?v=Ma-FHgp-kuA
***PSX miał 2MB RAM a Resident Evil 3 albo Driver wymagał 64MB (32 razy tyle! - mówimy o minimalnych wymaganiach)
https://www.youtube.com/watch?v=804mqV_ACok
***XBOX miał 64MB RAM a Half Life2 czy DOOM3 wymagał 512MB (8 razy tyle)
https://www.youtube.com/watch?v=cvdUmDIIL0A
***XBOX360 miał 512MB a CoD: GHOSTS/Battlefield4/Crysis3 wymagają 6GB RAM (12 razy tyle)
https://www.youtube.com/watch?v=iAlnNy5cgjo
(aha - mówimy o minimalnych NIE o rekomendowanych - bo na 64MB RAM nie dało się sensownie grać w Drivera, a na 512MB nie dało się sensownie grać w DOOMa)
idąc tą drogą...
8GB konsolowe w PS4 = 96GB pecetowe :D w nowej generacji.. nie jest źle:)))
***Ja tam się o ilość pamięci nie martwię, i chyba dosyć jasno pokazałem wam, że jednak faktycznie programiści są w stanie zdziałać cuda z tymi maszynkami.
Jak ktoś ma jakieś obiekcje to jest blacharzem ignorantem, który przespał ostatnie 25 lat historii gier.
PS4/ XONE to nic innego jak zmodyfikowany PC AMD...... czego można się po nim spodziewać okaże się za pare lat mam tylko nadzieje że nie będzie to blokowało rozwoju bo też tak może być by gry były pisane pod konsole....
Mnie GTA V zjadła ponad 10GB pamięci RAM na max ustawieniach i choć mam wyłączoną pamięć wirtualną a karta graficzna ma tylko 1.5GB pamięci więc część danych poleciała do RAMu to można pomyśleć że 8GB wcale nie jest zbyt przyszłościowe.
--
Mój bliski kolega, który akurat należy do zespołu tworzącego gry na ostatnie konsole Sony i MS wiele mi wytłumaczył jak to wygląda od strony developerów. Koledzy najważniejsze z tego wszystkiego jest podsumowanie, że Sony i MS doskonale wiedzieli co robią gdy te konsole projektowali. Nie chce prowokować kolejnej wojenki, ale rynek PC jest totalnie podporządkowany producentom wspomnianych konsol. Ta generacja ma trwać krócej bo 6-7 lat ale to ciągle jest ponad 5 lat jeszcze. Bardzo mnie dziwi, że niektóre osoby są aż tak naiwne. Czy wy faktycznie uważacie, że to lenistwo developerów jest powodem?? Wybaczcie, ale zastanówcie się jeszcze raz! A devi - oni nie mają zupełnie nic do powiedzenia. Tam nie ma negocjacji. Żaden dev tego oficjalnie nie powie, ale ja to mogę napisać.
Fakt faktem - architektura x86 (w oparciu o którą powstaje obecna generacja konsoli) ma zupełnie inne wymagania niż Cell i rządzi się nieco innymi prawami. Nie zmienia to postaci rzeczy, że w świecie TECH panuje ostatnimi czasy podobna moda co w świecie celebrytów - piszmy cokolwiek, nawet źle bylebyśmy pisali. Już jest powód by po krótkiej przerwie zaświecić logo PS4 i XBOX ,a nuż któryś z posiadaczy prevgena stwierdzi że czas już na zmianę.
Moim zdaniem 8GB RAM spokojnie wystarczy do obsłużenia wszystkich gier wydanych do EOL tej generacji konsol, czyli na jakieś 6-11 miesięcy ;)
Sam używam/znam PC prawdopodobnie najdłuzej z Was tutaj ale jak się czyta to gó**o PC-gimbazy to..
PS Pretensje to miejcie do Microsoftu bo to on wydał gównianą konsolę (1,5x słabsze GPU i system co najmniej 2x wolniejszy niż w PS4). Po drugie niech to dotrze do Waszych kapuścianych pseudo-pecetowych (wiem, ze większość z Was to ziomusie co grają w cs i siedzą na ławce) w konsoli alokacja pamięci jest inna tzw memory mapping (i redundancja) i są inne techniki takie jak steaming (leveli, tekstur itd) więc ilość pamięci nie jest, aż tak ważna.
Niestety konfiguracja nowej generacji moim zdaniem jest za słaba, ale cóż wymagać za 399$ a nawet mniej. Przypomnijcie sobie ceny PS3 czy tez PS2 na starcie.
Ogólnie mówiąc procesor z integrą zbyt słaby. Rozmiar pamięci moim zdaniem za mały. Dysk 500GB przy wersjach elektronicznych gier nie zachwyca.
Konsole powinny posiadać min. dwa procki i 12GB ramu z czego na gry 8GB.
Ewidentnie poszli w koszty, stąd next-geny to raczej łojej-jeny.