Smartfony

Samsung przedstawił ostateczny raport dotyczący awarii Galaxy Note 7

przeczytasz w 1 min.

Za awariami Galaxy Note 7 stały błędy konstrukcyjne baterii. Producent przybliżył temat i jeszcze raz przeprosił swoich klientów oraz partnerów.

Chociaż trzeba było na to dość długo czekać, telenowela związana z Galaxy Note 7 dobiega końca. Samsung przedstawił wreszcie ostateczne wyniki prowadzonego w ostatnich tygodniach postępowania wyjaśniającego.

Przypomnijmy, iż Galaxy Note 7 wycofywany był ze sprzedaży dwukrotnie. Dochodziło do licznych przypadków, w których urządzenie stawało w płomieniach, a nawet wybuchało. Winą od samego początku obarczano baterie i rzeczywiście to właśnie błędy konstrukcyjne z nimi związane przyczyniły się do całego zamieszania.

W przypadku pierwszej partii baterii, nazwanych tutaj „bateriami A”, powodem nieszczęść stało się zbyt ciasne ułożenie ujemnych elektrod w prawym górnym rogu. W niektórych przypadkach prowadziło to do ich zetknięcia się z elektrodami dodatnimi i zwarcia.

Udało się tego uniknąć w drugiej partii. Niestety „baterie B” cierpiały na inny problem. Tutaj, zapewne między innymi przez pośpiech, zastosowano za cienki separator.

Aby jak najlepiej zobrazować obydwa przypadki producent przygotował stosowną infografikę.

Galaxy Note 7 infografika
kliknij, aby powiększyć i rozwinąć

Jednocześnie producent przeprosił użytkowników Galaxy Note 7, operatorów telefonii komórkowej, partnerów detalicznych i dystrybutorów oraz kontrahentów. Padły zapewnienia o wdrożeniu różnorodnych wewnętrznych procesów w zakresie jakości i bezpieczeństwa, których celem jest dalsze podnoszenie bezpieczeństwa urządzeń. Tak, aby w przyszłości nie doszło już nie tylko do tak poważnych, ale nawet mniejszych wpadek.

„Przez kilka ostatnich miesięcy wraz z niezależnymi specjalistycznymi organizacjami branżowymi prowadziliśmy szczegółowe postępowanie wyjaśniające, którego celem było określenie przyczyny incydentów dotyczących telefonu Note7.  Dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, nie ustajemy w wysiłkach, aby zyskać zaufanie naszych klientów poprzez innowację, która redefiniuje postępowanie w zakresie bezpieczeństwa, a także otwiera drogę do nieograniczonych możliwości i niesamowitych, nowych doświadczeń.” – DJ Koh, President of Mobile Communications Business w Samsung Electronics


Źródło: Samsung

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    figer
    12
    Mogliby teraz wymienić baterie w tych 96% zebranych Note7 ze sprzedanych 3 mln, zrobić im refurbishing i sprzedawac w normalnej cenie - powiedzmy 300 USD - w ramach przeprosin.
    To pomogłoby mi przełamać niechęć do tej marki ;)
    • avatar
      Damiano1302
      1
      Nie ma telefonu bez wad. Każdy telefon ma swoją "piętę Achillesa".
      • avatar
        naqerpl
        -9
        "....note 7" litery poprzestawiałeś.
        Powinno być "...granat".

        Witaj!

        Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
        Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

        Połącz konto już teraz.

        Zaloguj przez 1Login