Głównym celem centrum jest przyśpieszenie rozwoju biznesu 3D, technologii, która doprowadzić do stworzenia nowej branży i kultury rozrywki wideo.
Nowe centrum ma pełnić rolę punktu kontaktowego dla partnerów biznesowych związanych z rynkiem 3D. Poprzez koordynację różnych oddziałów będących częścią Panasonic Group, możliwe będzie dostarczenie klientom najlepszych rozwiązań. Dzięki tej inicjatywie Panasonic chce rozwijać swój biznes audio-video, jeden z kluczowych dla firmy, a także przyczynić się do rozwoju całego rynku 3D.
Bieżący rok ma być „Pierwszym rokiem technologii 3D”. Wraz z komercjalizacją serii produktów 3D i udostępnieniu ich dla konsumentów, Panasonic przewiduje rozwój i wykorzystanie technologii 3D nie tylko w branży audiowizualnej, ale także w takich branżach jak opieka medyczna, edukacja oraz sztuka.
Panasonic spodziewa się również, że technologia 3D, podobnie jak technologie informatyczne, będzie pełniła rolę elementu kluczowego, obecnego w wielu dziedzinach. Jeżeli taki trend faktycznie wystąpi, rynek będzie charakteryzował się wysokim zapotrzebowaniem na szeroką gamę rozwiązań technologicznych, począwszy od treści 3D, a skończywszy na odpowiednich urządzeniach. Centrum Innowacji 3D firmy Panasonic dzięki wykorzystaniu zgromadzonych przez nie technologii oraz know-how będzie w stanie szybko i celnie odpowiedzieć na to zapotrzebowanie.
Osiągnięcie pełnej funkcjonalności centrum planowane jest na 12 lipca tego roku. W chwili obecnej skupia ono swoją działalność na rynku japońskim.
Centrum ma się skupiać w szczególności na poniższych trzech obszarach:
- Całkowita koordynacja biznesu 3D począwszy od produkcji treści, a skończywszy na rozwiązaniach związanych z urządzeniami
- Zapewnienie zasobów i kompetencji potrzebnych dla produkcji, komunikacji oraz oglądania treści 3D
- Innowacje dotyczące sprzętu oraz oprogramowania oparte na dotychczasowych doświadczeniach oraz analizach konsumenckich .
Centrum zostało utworzone pod kontrolą Panasonic AVC Networks Company w mieście Kadoma, Osaka. Będzie ono posiadało elastyczną strukturę oraz ściśle współpracować z oddziałami badań i rozwoju oraz oddziałami biznesowymi.
Źródło: Panasonic
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!