Firma LG Display pochwaliła się, że biznes związany z panelami OLED TV wreszcie zaczyna iść wyśmienicie. Najwyższy czas, wszak od lat jest to lider tego sektora.
„Po pięciu latach dynamicznego wzrostu biznes związany z panelami telewizyjnymi OLED w trzecim kwartale 2018 roku wreszcie przyniósł zysk” – pochwaliła się firma LG Display. Twierdzi ona, że „teraz” to kluczowy czas dla tego sektora rynku.
LG Electronics ma niezłe wyniki już od dawna, ale na zyski z produkcji paneli OLED TV trzeba było czekać nieco dłużej. Wreszcie jednak gigant ma powody do zadowolenia. Podstawowym źródłem sukcesu jest znaczący wzrost zainteresowania tą technologią (a ten wynika z rozwoju technologicznego i obniżki cen).
LG Display produkuje duże panele OLED TV od 2013 roku. Korzysta z nich naturalnie LG, ale wśród odbiorców są również inne firmy, w tym Sony, Panasonic i Philips czy tez mniej popularne w naszej części świata: Loewe, Grunding i Bang & Olufsen.
„2018 i 2019 to kluczowe momenty dla LG Display, ponieważ firma bardziej koncentruje swoje działania na OLED-ach [i planuje] rozszerzenie oferty biznesowej” – czytamy w raporcie. Aktualnie poza klasycznymi panelami producent rozwija też ciekawostki, takie jak ekrany przezroczyste, dwustronne czy rolowane.
Zapowiadane są kolejne inwestycje mające na celu nie tylko realizację tych ambitnych planów związanych z nietypowymi panelami, ale też zwiększenie wydajności produkcji.
Źródło: LG Display, FlatpanelsHD, HDTVtest
Komentarze
7Przestaną ściemniać z tymi OLED'ami to może się skusze na tv z taka technologią.