Half Life 2: Episode 2, Team Fortress 2 i Portal zostały właśnie oddane w ręce spragnionych wrażeń graczy na całym świecie. Było to nieznośne wyczekiwanie, szczególnie jeżeli weźmie się pod uwagę, że Episode 1 został wypuszczony 1 czerwca 2006 roku, czyli grubo ponad rok temu. Podczas gdy Episode 2 może i nie wyciska soków z graficznych możliwości oferowanych przez standard DirectX 10, to i tak zapewnia niezłe fajerwerki przy akompaniamencie DirectX 9. Wśród interesujących magnesów pojawią się możliwości rozładowywania efektów cząstek przez GPU, no i oczywiście kupa świetnej zabawy.
Serwis HardOCP podzielił się pierwszymi wrażeniami dotyczącymi wydajności i różnic pomiędzy kartami Radeon 2900 XT i GeForce 8800. Poniższa grafika zawiera „przejście” kompletnego pierwszego poziomu Half Life 2: Episode 2. Jako ustawienia testowe wybrano maksymalne oferowane przez grę, czyli rozdzielczość 1600x1200 pikseli przy 4XAA/16XAF. Odpalono wszystko na kartach graficznych w systemie Windows Vista x64 Ultimate przy wykorzystaniu zestawu sterowników Catalyst 7.10 dla karty 2900XT i ForceWare 163.75 dla serii kart GeForce 8 z platformą C2D X6800/680i.
Jak widać na powyższych wykresach, karty 8800 GTS wyposażone w 320 MB i 640 MB pamięci są w przypadku dokładnego porównania technicznie szybsze w Half Life 2: Episode 2 niż karty 2900 XT. Jednak różnica jest znikoma. W omawianej grze, 8800 GTX i Ultra całkowicie kasują GTS i 2900 XT w testach wydajności. Wyniki nastrajają bardzo pozytywnie i dodają pewności, że grywalność w tę grę przy wykorzystaniu mainstreamowych kart w cenie od 700 do 1100 złotych powinna być zupełnie satysfakcjonująca.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!