Na dzień dobry do sprzedaży w Polsce trafiają cztery smartfony tego chińskiego producenta, w tym topowy Oppo Find X wyróżniający się bardzo atrakcyjną stylistyką.
Oficjalny debiut Oppo w Polsce zapowiadano już od pewnego czasu. Wszystko poszło zgodnie z planem i pierwsze smartfony tego chińskiego producenta trafiły właśnie do naszych sklepów (oraz operatorów).
Oppo polska premiera
Trzeba przyznać, że rodzimy dystrybutor postarał się, aby premiera była czymś więcej niż tylko ciekawostką. W skali globalnej Oppo to jeden z największych graczy na rynku smartfonów, którego portfolio jest naprawdę szerokie. Było z czego wybierać i w związku z tym bardzo dobrze, że już na starcie pojawiają się propozycje z różnych przedziałów cenowych.
„Polska to dla nas bardzo ważny rynek - w końcu mamy tu do czynienia z ponad 24 mln użytkowników smartfonów, którzy doskonale wiedzą, czego oczekują od sprzętu. Przede wszystkim zależy nam, by Polacy poznali nasze produkty - docenili ich jakość, wykonanie i technologię. W ciągu ostatnich lat wprowadziliśmy wiele rewolucyjnych technologii na rynek smartfonów, uwzględniając jednocześnie estetykę i piękno wzornictwa. Dzięki temu plasujemy się w czołówce pod względem sprzedaży na całym świecie. Chcemy, by OPPO było ulubioną marką smartfonów Polaków.” - Leo Li, Dyrektor Zarządzający OPPO Polska
Oppo Find X
Na pierwszy plan bezapelacyjnie wysuwa się flagowy Oppo Find X. Wyróżnia się bardzo atrakcyjną stylistyką, przede wszystkim z racji wyświetlacza (AMOLED, 19.5:9, Full HD+) o bardzo smukłych ramkach i szklanej obudowy w gradientowych kolorach. Zapewne padną pytania, gdzie podziały się aparaty? Są wysuwane, Oppo Find X to konstrukcja typu slider.
Za wydajność odpowiada tu ośmiordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 845 z Adreno 630, któremu oddano do pomocy 8 GB RAM. Smartfon dysponuje również 256 GB pamięci wewnętrznej, aparatem głównym 16 Mpix + 20 Mpix, aparatem przednim 25 Mpix, funkcją dual SIM i baterią 3400 mAh z ultraszybkim ładowaniem Super VOOC - 35 minut do 100%. Braki? Nie znajdziemy tu NFC i złącza słuchawkowego. Trzeba też zaznaczyć, że smartfon nie został wyposażony w czytnik linii papilarnych, nad bezpieczeństwem użytkownika czuwa tu system rozpoznawania twarzy.
Oppo Find X wyceniono na 3 699 złotych. Spodziewać można się też OPPO Find X Automobili Lamborghini Edition, wariantu z obudową z włókna węglowego, większymi zasobami pamięci i logo motoryzacyjnej marki. Cena będzie jednak bardzo wysoka - ponad 7 000 zł.
Oppo RX17 Pro
Smukłe ramki wokół wyświetlacza (AMOLED, 19.5:9, Fulll HD+) charakteryzują również Oppo RX17 Pro. To już jednak klasyczna konstrukcja, w związku z tym spodziewać trzeba się niewielkiego notcha. W tym przypadku wyświetlacz skrywa czytnik linii papilarnych.
Specyfikacja Oppo RX17 Pro obejmuje też między innymi ośmiordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 710 z Adreno 616, 6 GB RAM, 128 GB pamięci wewnętrznej, aparat główny 12 Mpix + 20 Mpix + TOF 3D, aparat przedni 25 Mpix i baterię 3700 mAh (z Super VOOC). Warto odnotować, że w tym przypadku można liczyć na NFC.
Oppo RX17 Pro kosztuje 2 599 złotych.
Oppo RX17 Neo
Oppo RX17 Neo może pochwalić się tym samym wyświetlaczem, który znajdziemy w wyżej przedstawionym modelu. Wydajność jest jednak zauważalnie niższa, dba o nią ośmiordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 660 z Adreno 512 mający do pomocy 4 GB RAM. Oczekiwać można tu również 128 GB pamięci wewnętrznej, aparatu głównego 16 Mpix + 2 Mpix, aparatu przedniego 25 Mpix i baterii 3600 mAh.
Koszt zakupu Oppo RX17 Neo to 1 499 złotych.
Oppo AX7
Dla mniej wymagających użytkowników przygotowano natomiast Oppo AX7. To smartfon z 6,2-calowym wyświetlaczem IPS HD+, ośmiordzeniowym procesorem Qualcomm Snapdragon 450 z Adreno 506, 3 GB RAM, 64 GB pamięci wewnętrznej, aparatem głównym 16 Mpix + 2 Mpix, aparatem przedni 13 Mpix i baterią 4230 mAh.
Oppo AX7 został wyceniony na 999 złotych.
Wszystkie wymienione smartfony trafiły już do sprzedaży, znajdziecie je chociażby w RTV Euro AGD oraz u operatorów Orange, Play i T-Mobile. Jaką przyszłość im wróżycie? Mają szanse wzbudzić większe zainteresowanie?
Źródło: Oppo, foto - Tomasz Duda
Komentarze
25To nie jest masowy produkt - Oppo nigdy takie nie było.
Zobaczcie np. ceny odtwarzaczy Blu-ray (i ich recenzje).
W telefonach dla mas została stworzona własnie marka OnePlus, która była hitem do czasu rozpoczęcia hegemonii Xiaomi na rynkach wschodnich. Dziś każdy telefon z tamtego rynku mierzy się z ich polityką cenową.
Efekty tego mamy też i u nas: pierwsze porównanie jakie Oppo dostało dotyczy cen Xiaomi (bo też "chińczyk").
Moja żona ma R819 i zmieniła na A57. Jest bardzo zadowolona (design, jakość itd.)
Jeśli chodzi o jakość wykonania - to jest najwyższa półka.
Do tego bardzo dobre aparaty i oprogramowanie do nich.
Dziwne, że w ofercie brakuje w ofercie F9 i telefonów RealMe, które są tańsze i mogłby konkurować z Xiaomi.
Nie zapominajmy, że Oppo to ten sam producent co OnePlus i Vivo.