Pillars of Eternity 2 w planach Obsidian na miesiąc przed premierą jedynki
Pierwsze Pillars of Eternity okazało się hitem jeszcze przed premierą. Ale czy to powód, by od razu planować kontynuację?
Gra Pillars of Eternity zapowiada się świetnie – ma to być bowiem powrót do korzeni gatunku RPG i stylu takich produkcji jak Baldur's Gate, Icewind Dale czy Planescape Torment. Ale wciąż jednak „zapowiada się”, jako że do premiery pozostał jeszcze ponad miesiąc. Wygląda na to, że studio Obsidian Entertainment jest jednak pewne swego – już teraz ogłosiło, ze planuje Pillars of Eternity 2.
Pillars of Eternity urzec ma graczy rzutem izometrycznym oraz naciskiem na fabułę, eksplorację i rozwój postaci. Nawiązujący do klasyki gatunku tytuł okazał się sporym sukcesem jeszcze przed premierą. Podczas zbiórki na platformie Kickstarter udało się bowiem twórcom zgromadzić niemal 4 miliony dolarów, podczas gdy minimalny próg finalizacji projektu wynosił 1,1 miliona.
I choć premiera gry Pillars of Eternity planowana jest dopiero na 26 marca, ekipa Obsidian Entertainemnt już teraz zabiera się do planowania przyszłości. Na początku ukaże się kilka rozszerzeń. „Rozpoczęliśmy prace nad artworkiem [rozszerzenia]. Wiemy zatem, w którym kierunku chcemy pójść” – powiedział szef studia, Fearhus Urquhart.
„Ale Pillars of Eternity 2 to nasz kolejny cel” – kontynuował w rozmowie z redakcją Polygon. – „Prawdopodobnie pod koniec miesiąca Josh [Sawyer] i Adam [Brennecke], kluczowi faceci w zespole, nad tym usiądą. Zdążyli już zresztą zrobić listy tego, co chcieliby tam zobaczyć, na przykład nowe systemy. Chcemy spróbować i rozpocząć to tak szybko, jak to tylko możliwe”.
Pillars of Eternity okazało się crowdfundingowym hitem, ale czy kontynuacja także powinna powstać dzięki pieniądzom zebranym na Kickstarterze? „Myślę, że tak. Myślę, że tak właśnie zrobimy” – odpowiedział Urquhart. Zapewnił jednocześnie, że zbiórka nie ruszy przed premierą „jedynki”.
Choć planuje już przyszłe produkcje, obecnie Obsidian pracuje nad dokończeniem Pillars of Eternity na PC. Wprowadzane są ostatnie poprawki i naprawiane są błędy, które odkryto podczas rozgrywek deweloperskich. – „Powiedziałem ekipie, że nikt nie pracuje przez najbliższy tydzień, a zamiast tego po prostu mają grać w naszą grę” – zdradził Urquhant. – „Dzięki temu każdy mógł poczuć się dumny z tego, czego dokonaliśmy, a przy okazji dowiedzieć się co wymaga poprawek. To było wspaniałe”.
Premiera Pillars of Eternity odbędzie się 26 marca. Jedyną platformą docelową są komputery osobiste (z systemami Windows, Mac OS X oraz Linux).
Źródło: GameSpot, Polygon
Komentarze
4Chyba powinno być 4 miloiny.