Jakby tego było mało, kod źródłowy narzędzia Universal Scene Description zostanie "otwarty".
Kilka miesięcy temu studio Pixar udostępniło swoje narzędzie do fotorealistycznego renderingu 3D – RenderMan – zupełnie za darmo (przynajmniej dopóki nie chcemy na swoich projektach zarabiać). Jeśli na tamtą wiadomość domorośli filmowcy i amatorzy animacji się ucieszyli, to na wieść o najnowszym prezencie amerykańskiej wytwórni najpewniej będą wręcz skakać z radości.
Pixar zdecydował się nie tylko na udostępnienie za darmo, ale też na „otworzenie” kodu źródłowego swojego innego autorskiego narzędzia – Universal Scene Description. USD to oprogramowanie, które umożliwia łącznie pracy kilku aplikacji animacyjnych, co ułatwia łącznie postaci i obiektów w jednej scenie (podstawowej warstwie animacji).
Co to oznacza? W dużym uproszczeniu to, że filmowcy będą teraz mogli znacznie sprawniej działać na wielu aplikacjach podczas tworzenia własnych animacji. Cały proces produkcyjny będzie zatem szybszy i mniej uciążliwy.
Oprogramowanie Universal Scene Description ma zostać udostępnione latem przyszłego roku, ale znając studio Pixar stawiajmy po prostu na drugą połowę 2016 roku. I nawet jeżeli dojdzie do opóźnienia, nie miejmy tego Amerykanom za złe – wiele jest do zrobienia, a bez wątpienia warto czekać.
Źródło: Engadget, The Verge
Komentarze
26Co do Collady to problemem jest to, że dosłownie wszystko można zapisać na pierdylion sposobów i musisz sprawdzać w jaki sposób akurat zapisano tym razem. Z tego powodu często programy mają problemy z importem Collady który same wyeksportowały (przykładowo gdy eksportujesz w 3ds Max/Maya/Blender to ten sam program niekoniecznie pozwoli Ci wczytać ten plik, bo sam go może nie zrozumieć (programy Autodesk niestety po prostu robią na dodatek niepoprawne Collady, bo robia za pomocą eksport do FBX i tłumaczenie do Collada i to tłumaczenie nie wychodzi dobrze)). Niestety miałem to nieszczęście pisać importer Collady.
PS. ciekaw jestem co myślisz na temat pierwszych 10 min Cosmos Laundromat fundacji Blendera na czystym blenderze. Ofc nie ma tam zespołu pixara, ale technicznie animacja się raczej broni (tylko koncept graficzny jest powiem szczerze "ciekawy")
Świetnie im te sztuczki wychodzą ech...
Ile to razy już się mówiło zobaczysz o wiele wyższą jakość a co mamy?
Tak tak już widziałem nie raz jak to się chwalą tech-demami od tylu lat na pc już niebawem zobaczymy taką jakość w grach.
Ale jakoś nie widzę :) widzę tylko jak to zamulają pcta od po pierdółkowatych efektów ala nvidia albo zarzynają sprzęt aby tylko mieć 4K a ja się pytam gdzie te gry pod 4K tekstury itp.
Nie będziemy się licytować po prostu na pc nie zobaczymy szybko tak fajnej grafiki a wszystko przez piractwo sami sobie zepsuliście ten rynek także nie oczekujcie cudów kasa rządzi światem.
Nikt o zdrowych zmysłach nie wyda gry na pc z grafiką ala Awatar bo inaczej studio developerskie poszło by z torbami.
Dlaczego tak mało exów jest na PS4 bo tam jest potrzebny czas i kasa aby coś na poziomie graficznym wydać.
The Order robili 5 lat to o czymś świadczy.
To nie kiedyś gdzie przy grze siedziało 10 osób na krzyż :)
Piractwo swoją drogą ale sam pc to też realne ograniczenia w postaci setek konfiguracji system w tle i opoznienia ala pci-express. PC przez swoją kompatybilność wsteczną jest udupiony na kolejne dekady.
W konsoli to przede wszystkim rozwiązania technologiczne operacja danymi CPU GPU RAM niskopoziomowe API i talent twórców.
I to widać na śmiesznym tabletowym CPU PS4.
Na koniec skoti widziałeś te gry na dużym TV bo chciałby wiedzieć czy tylko youtube. Bo ja gry na pc za 10 koła widziałem i do exów konsolowych nie mają startu :)
PS4 1.8 TFlops
PC 8/9TFlops
https://youtu.be/cH2_RkfStSk?t=30s
Teraz popatrz co masz w grze a nie w tech-demie :) Gra z pouzowana i można polatać po mapie.
https://www.youtube.com/watch?v=1gMPphQDpyM
https://www.youtube.com/watch?v=tCuJHSn1tLE
Także taka to różnica panie skoti nie tech dema tylko rzeczywistość w najczystszej postaci w grach na PS4 :)