Wyjątkowo sprytne oszustwo na Facebooku. Na portalu społecznościowym pojawiają się posty, które informują o śmierci znanych osób. Prawda jest taka, że ludzie wcale nie umarli, a oszuści próbują nas zwabić w pułapkę.
Facebook to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie, który przyciąga masę użytkowników… i masę oszustów. Cyberprzestępcy chcą wykorzystać popularność portalu i zwiększyć swoje szansę na zebranie łupów.
Jakiś czas temu pisaliśmy już o oszustwie z funkcją śledzenia odwiedzin i fałszywych reklamach namawiających do inwestycji. Tym razem cyberprzestępcy stali się jeszcze bardziej perfidni.
Plaga oszustw na Facebook
Oszuści publikują posty, które informują o śmierci celebrytów i polityków (widzieliśmy np. doniesienia o rzekomej śmierci Huberta Urbańskiego i Sławomira Mentzena, ale zapewne na tym się nie skończy).
Cyberprzestępcy chcą wzbudzić zainteresowanie informacjami o rzekomej śmierci znanych osób - to wyjątkowo perfidny sposób na oszustwo
Informacja ma wzbudzić zainteresowanie, które skłoni użytkownika do kliknięcia w link z artykułem dotyczących zdarzenia. Absolutnie nie należy tego robić. W rzeczywistości jest to oszustwo. Podstawiony artykuł wymaga podania danych logowania do konta, które zostaną przechwycone przez cyberprzestępców.
Schemat oszustwa jest znany od dłuższego czasu, ale podanie danych logowania do konta może być poważne w skutkach. Utracimy dostęp do konta, a nasz profil będzie służył do rozpowszechniania podobnych oszustw.
Facebook ma problem z oszustwami
Nie jest tajemnicą, że Facebook ma poważne problemy z oszustwami. Fałszywe informacje, podrobione profile i masowo rozsyłany spam stały się popularnymi metodami przekrętów. Według ostatnich informacji BBC, platforma zatrudnia około 40 tys. moderatorów. Być może to za mało biorąc pod uwagę skalę problemu. Niektórzy pewnie będą uważać za dobry powód, by przesiąść się na alternatywę dla Facebooka?
Źródło: inf. własna, BBC
Komentarze
5Środa, 31 stycznia 2024 o 05:25
Nie usunęliśmy reklamy
...
Przyjrzeliśmy się tej reklamie i naszym zdaniem nie narusza ona Standardów reklamowych.
Zgłaszam do ponownej weryfikacji, tym razem odpowiedź w języku angielskim, jakbym polskiego nie zrozumiał:
Wczoraj o 09:35
We reviewed the ad again
Thanks for requesting a review.
We reviewed the ad again and confirmed that it doesn’t go against any of our Advertising Standards.
I w tym momencie nie ma już żadnej możliwości działania z mojej strony.
Genaralnie to z FB i TikToka zrobił sie taki rak kompletnie odmóżdżający ludzi.
Youtube te zdąża w tym kierunku bo oto jakie sa teraz trendy czyli najczęsciej oglądane materiały:
RANDKA W CIEMNO PO ZAWARTOŚCI TELEFONU
UJAWNIAMY TAJEMNICE CZAJNIKA
NAJLEPSZY MINIONEK WYGRYWA 1000 zł
VLOG : JASNOWIDZ USTRZEGŁ NAS PRZED WYPADKIEM! Andziaks
NEYMAR NIE WYTRZYMAŁ I POKAZAŁ BRZUCH! #shorts
itd
Ludzkość czeka upadek :)