PlayStation 4 trafi do Japonii dopiero w lutym - konsola 50% mocniejsza od Xboxa One?
Obecnie PlayStation 4 robi bardzo dobre wrażenie, ale okazuje się, że również Sony podejmuje kroki, które nie wszystkim graczom przypadną do gustu.
Konsole nowej generacji już wkrótce pojawią się w sklepach. Obecnie sporo lepsze wrażenie robi PlayStation 4, ale okazuje się, że również Sony podejmuje kroki, które nie wszystkim graczom przypadną do gustu.
Na targach Gamescom 2013 poznaliśmy dokładną datę premiery konsoli. Dowiedzieliśmy się, że zadebiutuje ona 15 listopada w Ameryce Północnej, a do Europy zawita dwa tygodnie później, 29 listopada. Nie ujawniono natomiast tego, kiedy dostępna będzie w Japonii, ale do tej pory tradycją było że kolejne wersje PlayStation debiutowały tam w pierwszej kolejności. Tym razem będzie jednak inaczej.
PlayStation 4 trafi na japoński rynek dopiero 22 lutego przyszłego roku w cenie około 400 dolarów. Opóźnienie jest zatem spore, a jego powodem jest podobno chęć upewnienia się, że oprogramowanie i gry dopasowane zostaną do tamtejszych wymogów. W nagrodę oferowane mają być tam dwa wydania specjalne - z PlayStation Camera lub grą Knack.
Spore zamieszanie związane z PlayStation 4 wywołał ostatnio także Adrian Chmielarz. Były dyrektor kreatywny studia People Can Fly stwierdził, że konsola Sony, mimo podobnej specyfikacji, jest aż o 50% mocniejsza od Xboxa One. Jak podkreśla, nie są to jego słowa, ale znanych mu deweloperów.
"Deweloperzy, z którymi rozmawialiśmy twierdzą, że jest 50% różnica prędkości PlayStation 4 i Xbox One, na korzyść tej pierwszej. Powiedziałem to i będę się tego trzymał. Zwróćcie jednak uwagę, że mówimy tutaj o sytuacji z grami powstającymi w tej chwili."
Chmielarz dodał, że nie oznacza to bezapelacyjnego zwycięstwa Sony. Możliwe jest bowiem stworzenie doskonałej gry na słabszym sprzęcie. Jako przykład podano tutaj The Last of Us i akurat z tym trudno się nie zgodzić.
Źródło: theverge, lazygamer
Komentarze
41BTW. Przykład z Last of Us i PS3 nie jest do końca trafny - sama konsola PS3 teoretycznie jest raczej wydajniejsza od X360 tylko, że potrzeba do tego w pełni wykorzystać SPU co w przypadku gier multiplatformowych jest trudne i nieopłacalne. Zresztą już Uncharted 2 pokazał, że jeśli ktoś wyciśnie z PS3 wszystko to raczej nie ma gry na XBOX'a mogącej rywalizować grafiką.
*obroty wentylatora w obudowie.
PS3 też miała kłaść x360 na łopatki w każdym aspekcie a jak wyszło to wszyscy widzieli super CELL sie wyłożył i tyle.
Tak jak mówiłem jak nie zobaczę na własne patrzałki to nie uwierzę, ten cały medialny wrzask to tylko nagonka żeby preorder-y nałapać a potem to już co innego.
Nie nie jestem fanem M$ czy też Sony z jednej firmy systemu używam bo nie mam specjalnej alternatywy a Sony nie lubię ze względu na to że zbytnio sie skupili na PS3/4 a zapomnieli o branży RTV .
No to naprawde Sprecyzowali o co im chodzi. 50% szybsza ale co konkretnie procesor grafika pamiec a morze jak z 10-tego pieta sie zrzuci obie konsole to ps4 o 50% wiekrza predkosc bedzie miala przy upadku. ps3 tez miala rewolucyjny cell i koniec koncow wyszlo na to samo co xbox. Chociaz w obu konsolach nowej generacji sa procesory AMD wiec sa dosyc skalowalne.
Minimalne wymagania sprzętowe
System: Windows Vista SP2 32-bity
Procesor (AMD): Athlon X2 2,8 GHz
Procesor (Intel): Core 2 Duo 2,4 GHz
Pamięć: 4 GB
Dysk twardy: 30 GB
Karta graficzna (AMD): AMD Radeon 3870
Karta graficzna (NVIDIA): Nvidia GeForce 8800 GT
Pamięć graficzna: 512 MB
Zalecane wymagania sprzętowe
System: Windows 8 64-bity
Procesor (AMD): Sześciordzeniowy
Procesor (Intel): Czterordzeniowy
Pamięć: 8 GB
Dysk twardy: 30 GB
Karta graficzna (AMD): AMD Radeon 7870
Karta graficzna (Nvidia): NVIDIA GeForce GT 660
Pamięć graficzna: 3 GB