Serwis GamesIndustry przygotował coroczne statystyki na temat branży gier w 2022 roku. Które tytuły wzbudziły najwięcej emocji i były najchętniej kupowane przez graczy?
Wartość branży gier spada
2022 rok przyniósł nam sporo ciekawych tytułów, z Elden Ring i God of War Ragnarok na czele, jednak nie wszystko wygląda tak kolorowo w branży gier. Serwis GamesIndustry przygotował kolejne wielkie podsumowanie mijającego już roku, wykorzystując dane zebrane między innymi od Newzoo, Gfk, NPD Group i Famitsu. Zgodnie z zaprezentowanymi informacjami, globalna wartość branży gier spadła w porównaniu do ubiegłego roku o 4,3%, osiągając 183,3 mld dolarów.
Co ciekawe, niewiele osób decyduje się obecnie na zakup gier w wersji pudełkowej. Sprzedaż tytułów w dystrybucji cyfrowej w tym roku stanowiła aż 94,2%.
Te gry były najpopularniejsze w 2022 roku
Jak podaje serwis GamesIndustries, najlepiej sprzedającą się grą w Wielkiej Brytanii była FIFA 23, wyprzedzając Call of Duty: Modern Warfare 2 oraz Pokemon Legends: Arceus. Z kolei w Japonii ogromną popularnością cieszył się Splatoon 3. W USA natomiast najchętniej kupowaną grą było Call of Duty: Modern Warfare 2, a zaraz za nią znalazł się Elden Ring oraz Madden NFL 23.
Wśród statystyk można znaleźć też zestawienie produkcji, o których najczęściej się mówiło i pisało w tym roku. Najwięcej artykułów wygenerował Elden Ring - 63,642. Jest to wysoki wynik, patrząc na tytuł, który zajął drugie miejsce (Fortnite - 37,696).
Warto również zwrócić uwagę na najchętniej oglądane zwiastuny. Niekwestionowanym zwycięzcą zestawienia jest League of Legends.
Na sam koniec przyjrzyjmy się dyskusjom na Twitterze - najczęściej wspominanymi grami były Genshin Impact, Final Fantasy XIV oraz Elden Ring.
Źródło: gamesindustry.biz
Komentarze
3