Ponad połowa Polaków korzystających z Internetu robi od czasu do czasu zakupy bez wychodzenia z domu. Co jeszcze pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”?
Nie 54, jak w ubiegłym roku, ale już 56 proc. polskich internautów decyduje się na robienie zakupów w Internecie. Taka informacja pojawiła się w raporcie „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” (na podstawie badania przeprowadzonego wśród 1500 osób).
Sektor e-commerce na całym świecie rozwija się bardzo prężnie i nie inaczej jest w naszym kraju. Z każdym rokiem zwiększa się liczba internetowych zakupowiczów, których najbardziej przekonują całodobowa dostępność (co przyznało 87 proc. respondentów) i bezproblemowa obsługa (49 proc.)
Polacy wykazują coraz większe zaufanie do sklepów internetowych – za w pełni bezpieczne uważa je 26 proc., podczas gdy w ubiegłym roku odsetek ten wynosił zaledwie 14 proc. Gdy natomiast chodzi o wybór konkretnego sklepu, to nie szerokość oferty i ceny są najważniejsze, lecz opinie (57 proc.).
„Szczególnie wzrosła także liczba internautów kupujących za granicą – według najnowszych danych jest ich 23 proc., czyli o 7 punktów procentowych więcej niż rok temu”, czytamy w komunikacie na stronie firmy Gemius.
Czego jeszcze dowiadujemy się ze wspomnianego raportu o polskich e-konsumentach? Między innymi tego, że na zakupy w sieci decydują się przede wszystkim osoby młode (64 proc. ma mniej niż 34 lata), z przynajmniej średnim wykształceniem (75 proc.) i dobrą sytuacją materialną (54 proc.).
Najczęściej wykorzystywanym urządzeniem do robienia zakupów jest laptop (82 proc.). Dla nikogo jednak nie będzie pewnie zaskoczeniem informacja, że coraz częściej Polacy zapoznają się z ofertami sklepów za pomocą smartfonów (58 proc.), szczególnie ci młodsi.
Źródło: Gemius. Foto: StockSnap/Pixabay (CC0)
Komentarze
9- Jak coś ci nie pasi, to w ciągu 30 dni możesz oddać.
- Nie płacisz ceny w produkcie za wynajem lokalu i opłacenie pracowników.
- Ogromny wybór.
- Szybkość zakupów.
- Komentarze i opinie innych kupujących.
- Niska cena za produkty np. Refubrished.