Cloud Technologies opracowała UnBlock - narzędzie, które omija blokady stawiane przez AdBlocka i podobne wtyczki.
Narzędzia do blokowania reklam to zmora internetowych wydawców, ale warszawska firma Cloud Technologies twierdzi, że znalazła sposób, by wygrać z internautami. Rozwiązanie nosi nazwę UnBlock i służy do odblokowywania reklam i wyświetlania dowolnego formatu reklamowego także wtedy, gdy na komputerze użytkownika zainstalowany jest AdBlock (lub inna podobna wtyczka).
UnBlock – zablokować blokowanie
„Blokowanie reklam internetowych to bardzo złożone zjawisko. Z jednej strony całkowicie zrozumiała jest irytacja internautów nachalnymi reklamami. Z drugiej strony – reklama to podstawowe źródło utrzymania większości wydawców. Dlatego od początku naszej działalności dążyliśmy do tego, aby reklamy były odpowiednio targetowane, czyli wykorzystywały dane o zainteresowaniach i zachowaniach internautów. Tylko w ten sposób możemy osiągnąć wysoką skuteczność, bez stosowania agresywnych formatów reklamowych” – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies.
UnBlock (który został zgłoszony do Urzędu Patentowego RP) jest narzędziem umożliwiającym wyświetlanie blokowanych reklam w dowolnym formacie. Rozwiązanie to działa również w modelu programmatic buying. Krótko mówiąc: UnBlock unieszkodliwia popularne wtyczki blokujące reklamy.
Wydawcy nie cierpią adblocków
Aż 65 proc. wydawców internetowych widzi w narzędziach do blokowania reklam największe zagrożenie dla branży reklamowej – tak wynika z raportu AOP (Association of Online Publishers). Według statystyk eMarketera użytkownicy w samym tym roku zablokują reklamy, które mogłyby wygenerować 27 miliardów dolarów zysku. – „Być może dla internautów blokowanie reklam w sieci to wydumany problem, ale z pewnością nie jest to błahostka dla serwisów internetowych i reklamodawców, którzy rok do roku zmagają się z tym procederem, notując coraz wyższe straty” – tłumaczy Maciej Sawa, CCO Cloud Technologies.
Użytkownicy nie cierpią reklam
Według danych D*fusion Polacy są drugimi (po Grekach) najchętniej korzystającymi z adblocków Europejczykami. Używa ich prawie 7 milionów osób. – „Blokowanie reklam internetowych to jednak bardzo radykalny krok, który dla internautów w dłuższej perspektywie mógłby okazać się strzałem w kolano. Może to doprowadzić do sytuacji, w której za dostęp do treści internetowych trzeba będzie po prostu zapłacić” – twierdzi Prajsnar.
Czas pokaże
Maciej Sawa nie ma jednak wątpliwości – „Zdajemy sobie sprawę, że nie unikniemy krytyki czy nawet hejtu ze strony tej części użytkowników, która reaguje alergicznie na wszelkie formy reklamy w Sieci i nie chce zrozumieć modelu funkcjonowania serwisów internetowych. Portale i ich pracownicy żyją z reklam, które stanowią główne źródła ich przychodów. Blokowanie reklam poważnie zatem odbija się na ich kondycji finansowej. Osoby blokujące, być może nieświadomie, a być może celowo, przyczyniają się do tego, że niektórzy wydawcy decydują się na wprowadzanie stałych opłat za dostęp do treści, które obejmują już wszystkich użytkowników, nawet tych, którzy reklam nie blokują. Taki system nie do końca wydaje nam się sprawiedliwy”.
Firma Cloud Technologies nie ujawniła jak działa UnBlock. Powód jest prosty: trwa postępowanie mające na celu przyznanie patentu. Jeżeli rozwiązanie okaże się skuteczne, to wydawcy i reklamodawcy na pewno będą mieli powody do radości. Ale to, czy okaże się skuteczne, wciąż nie jest pewne.
Źródło: Cloud Technologies
Komentarze
40Na Benchmarku mam śmiało wyłączone blokowanie reklam bo mi one nie przeszkadzają.
Jeżeli na stronie reklamy maja stałe wyznaczone miejsce i nie trzeba ich zamykać to dlaczego miałyby mi przeszkadzać.
Póki nie zasłaniają one treści i nie są nachalne to mogą sobie być.
Wykrycie blokady reklam w kodzie strony jest proste.
Ale jak oni mają zamiar uniknąć wykrycia przez filtry to już nie wiem.
Jedne co mi przychodzi do głowy to stosowanie losowych znaków w ścieżce tak jak to robi wp.pl
ftadbjgq.wp.pl
octgguadku.wp.pl
...
dodatkowo skubańcy resztę ścieżki zapisują w Base64
przykład:
src="//ftadbjgq.wp.pl/Uk0vQm94LzIwMTYtMDUvbW4vOTg3OTYvMTM4NTcxX2phZ3Vhcl85NzB4MzAwLmpwZw=="
W myśl zasady: zabić wszystkich, Bóg rozpozna swoich...
A twórców reklam powinni skazywać na kilka miesięcy zakazu blokowania jakichkolwiek treści reklamowych + praca w sieci przez 8 godzin.
Po kilku tygodniach by albo skończyli u czubków, albo zrozumieli. A i za złamanie zakazu obcinać im dłonie...
Z netu nie da się korzystać bez dobrego blokera, nie da się.
Cieszcie się że to Polska a nie USA bo byście z torbami za odszkodowania poszli.
Wyłączam bo Was lubię ale takie zagrywki są nielegalne!
a c7*j mnie to interesuje ! nie chce ogladac takiego sh78u i juz !
Listek figowy w stylu "Redakcja nie odpowiada za treść reklam" w sądzie nie przejdzie. Redakcja bierze za to pieniądze i ponosi odpowiedzialność.
Rynek "reklamowy" to obecnie parada oszustów. W dużej mierze panują tam niedopowiedzenia, po to aby skusić klienta. Kupi "rewelacyjny" produkt, oczywiście wg reklamy, a później okazuje się że został naciągnięty na bubel, który niby ma funkcje o które mu chodziło, ale są one zupełnie bezużyteczne. Abyście lepiej zrozumieli - kamerka reklamowana jako FHD, wielkimi literami, a później okazuje się że nagrywa w tej rozdzielczości w kilku klatkach na sekundę. O tego typu niedopowiedzenia w reklamach chodzi. Są one oszustwem. Mają skłonić konsumenta do niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem.
"Art 286 KK § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."
Teraz poważnie zastanówcie się kim jesteście publikując reklamy i "reklamy". Bierzecie udział w oszustw(ie/ach) i dostajecie z tego dole.
Naprawdę cieszcie się z tego, że ludzie blokują reklamy. Najbardziej odrażające w reklamach jest kłamstwo. Tego ludzie nie ciepią. AdBlocki to wentyl bezpieczeństwa dla was.
Problem pojawia się wtedy gdy moja przeglądarka zaczyna się zacinać mając do dyspozycji 4 rdzenie K10.5, a jedynym sposobem na ogarnięcie tego to blokada tych reklam lub usunięcie flasha. Gdzie usunięcie flasha to strzał w stopę gdyż niektóre strony dalej go potrzebują.
Dodatkowo ktoś pozwala na wykorzystywanie reklam typu pop-up - najgorszy typ. Chcesz coś kliknąć lub przeczytać? Heh, śmieszne zasłoni ci to. A klikanie krzyżyka to też nie jest prosta sprawa jak tych reklam jest od 5 od 10. Rzadko spotykałem strony na których nie było więcej niż dwie reklamy. Ostatnio nawet musiałem zablokować na benchmarku gdyż reklama była ustawiona na tle w taki nieudolny sposób że kliknięcie chociażby tekstu czytanego potrafiło wyrzucić na inną stronę.
Niech uregulują prawa reklamowe w internecie tak aby na stronie były maksymalnie dwa miejsca na reklamę, zablokują pop-upy oraz maksymalnie jedna reklama w filmikach na youtube i nie będzie trzeba korzystać z blokad.