Zarówno mężczyźni, jak i kobiety ukrywają przed partnerami życiowymi swoją aktywność w Internecie. O ile bankowość internetowa, pornografia i hazard to domena męskiej części internautów, to kobiety ukrywają przede wszystkim swoje zakupy internetowe.
Warto przeczytać: | |
Ostrożnie z produktami Adobe! | |
Internet Explorer 9 gotowy! | |
Fałszywe bilety na Euro 2012 |
Badanie przedstawiające obecną sytuację w sieci zaprezentowała firma Microsoft, która przeprowadziła je w 21 krajach Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. 69 procent internautów obawia się wirusów, które mogą pobrać przeglądając strony internetowe. Ważne są dla nich także bezpieczeństwo danych, prywatność, szybkość działania oraz to, by interfejs stron oraz mechanizmy zakupowe czy bankowe były jak najprostsze.
Dla polskich respondentów biorących udział w badaniu, najważniejszym czynnikiem podczas surfowania po Internecie jest prędkość dotarcia do informacji (70%). Spytani o treść, na którą mogliby poczekać dłużej, 47% wskazało na pliki wideo, 46% na serwisy informacyjne, a 42% na pliki muzyczne. Jednocześnie polscy internauci są bardziej wyczuleni na kwestie bezpieczeństwa w porównaniu do ich kolegów z innych państw regionu EMEA. W przypadku gdy podejrzewamy, że plik może być zainfekowany, 61 procent z nas nie pobiera go. Bezpieczeństwo internetowe nie ma znaczenia dla 5 procent polskich internautów.
Internauci w Europie jednak lubią ryzyko. Aż 32 procent konsumentów przyznaje się do pobierania z Internetu podejrzanych plików. Najbardziej beztroskie podczas przeglądania Internetu są młodzi ludzie w wieku 14 -17 lat. Aż 57% z nich naraża się na ryzyko cyberataku pobierając podejrzane pliki.
Badanie wskazało także, że duża liczba par ukrywa przed sobą, co tak naprawdę oglądają w Internecie. Tak jak w życiu realnym to mężczyźni okazują się być bardziej skryci: 36% z nich obawia się odkrycia przez partnerki ich aktywności online, podczas gdy wśród kobiet, takiej sytuacji obawia się tylko 25% badanych. Jeżeli chodzi o ukrywane przez mężczyzn strony, prowadzi bankowość internetowa (62%), zaraz za nią są strony zawierające treści pornograficzne (60%). Jeden na pięciu mężczyzn (20%) obawia się ujawnienia swoich skłonności do hazardu.
Może się wydawać, że to kobiety są bardziej skłonne do ukrywania zakupów w sklepach internetowych, jednak badanie pokazuje, że jest inaczej. Aż 36% badanych mężczyzn wolałoby utrzymać swoje zakupy w Internecie w tajemnicy, podczas gdy wśród kobiet jest to 32%. Dwadzieścia cztery procent kobiet obawia się, że ktoś może zobaczyć strony zawierające treści pornograficzne, które odwiedziły.
Badanie firmy Microsoft pokazało, że 92% ankietowanych uważa, że dzisiejsze strony internetowe stać na więcej niż pokazują, podczas gdy 65% postrzega Internet jako źródło zawierające strony różnej jakości.
Konsumenci pragną lepszej jakości rozrywki online. Ponad połowa badanych (57%) powiedziała, że chce oglądać w internecie filmy w jakości HD, a ponad jedna trzecia (36%) przyznała, że czeka na dostęp do materiałów 3D.
Informacja o badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone na przełomie lutego i marca 2011 roku za pomocą serwisu MSN w 21 krajach: Arabii Saudyjskiej, Austrii, Belgii, Dani, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraelu, Polsce, Portugalii, Rosji, RPA, Serbii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii oraz Włoszech. W badaniu wzięło udział 11 551 respondentów pochodzących z każdego z tych państw.
Źródło: Microsoft
Polecamy artykuły: | ||
GeForce GTX 550 Ti - premiera i testy | Android 3.0 - system stworzony dla tabletów | Intel Sandy Bridge - wydajność zintegrowanych układów graficznych |
Komentarze
6redaktor benchmark.pl kombinujący jak się pisze wyraz benchmark.
;)