Mobile

Przenoszenie numerów w Polsce. Tylko jedna duża sieć zyskuje

przeczytasz w 1 min.

Urząd Komunikacji Elektronicznej udostępnił raporty na temat przenoszenia numerów w polskich sieciach stacjonarnych i mobilnych za trzeci kwartał 2024 r. Numerów stacjonarnych przeniesiono 60 tys., a mobilnych – 370 tys.

Urząd Komunikacji Elektronicznej udostępnił dane na temat przenoszenia numerów. W III kwartale 2024 r. w przypadku sieci mobilnych przeniesiono 370670 numerów. W kwartale poprzednim przeniesiono 337890 numerów, czyli o blisko 33 tys. mniej. Opublikowane raporty korzystają z informacji zawartych w zarządzanym przez Prezesa UKE systemie Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD).

Spośród czterech największych operatorów mobilnych w Polsce, trzech straciło użytkowników. Najwięcej osób zrezygnowało z korzystania z usług świadczonych przez Polkomtel, czyli operatora sieci Plus. W minionym kwartale sieć straciła nieco ponad 24 tys. użytkowników.

Przenoszenie numerów w Polsce – zdecydowany lider

Ponad 11,5 tys. użytkowników odeszło od T-Mobile i wybrało innego operatora. Trójkę największych operatorów, o dużych stratach zamyka Orange. Pomarańczowa sieć straciła blisko 2,7 tys. klientów.

Jedynym spośród dużych operatorów, którzy zyskali na liczbie klientów w ostatnim kwartale, jest P4, czyli operator sieci Play. Do "fioletowych" dołączyło ponad 11,8 tys. nowych użytkowników.

W raporcie możemy przeczytać też o mniejszych operatorach z istotnymi wzrostami liczby użytkowników. 3,7 tys. użytkowników zyskała Netia, 4,8 tys. użytkowników zyskała Vectra, Peoplefone Polska zyskało 7,3 tys. klientów, VikingCo Poland, czyli operator sieci Mobile Vikings – 5,5 tys., a Premium Mobile 2,3 tys.

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    gofish
    4
    i dobrze plus od lat nie ma ciekawej oferty, wręcz pogarsza warunki korzystania z ich sieci. Wprowadzili miesięczną opłatę za nie korzystanie z telefonu, a ostatnio zlikwidowali taryfę rok ważności konta. Drogi plusie frontem do klienta, a nie plecami bo daleko nie zajdziecie
    • avatar
      Janisz
      2
      Ktoś jest w stanie wyjaśnić sytuacje Polkomtela? Oni tracą kwartalnie po kilkadziesiąt tysięcy klientów od kilku lat! O co tam chodzi?
      • avatar
        Kassandra
        0
        Nie miałam nigdy do czynienia z siecią PLUS. T-MOBILE to dramat, straszne nerwy ze względu na ignorancję i stosunek firmy do klientów. Jak już Cię złapią w umowę to jesteś gorzej niż śmieciem i gorzej niż tylko kolejną pozycją w excelu. PLAY windykował mnie za niezrealizowaną usługę wydruku wyciągów i niedoręczoną przesyłkę. Orange ma wady, ale na tle pozostałych i tak w miarę ok. No ja wyciągnęłam jeden wniosek z doświadczeń z operatorami, tylko usługi na kartę lub umowy na czas nieokreślony nawet jeżeli wiąże się to z dopłatą. W razie problemu odchodzisz z dnia na dzień, zmieniasz warunki, albo adres świadczonych usług - w przeciwnym wypadku taka zmiana adresu to może być traumatyczne przeżycie (np. w Netii - nie chcieli mi przenieść usługi pod nowy adres, więc wypowiedzieli mi umowę z mojej winy naliczając kilka stówek kary umownej : ))))) więc NIE POLECAM!)
        • avatar
          brudney
          0
          SBek Solorz zamiast robić biznes bawi się w politykę, to później ma efekty.

          Witaj!

          Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
          Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

          Połącz konto już teraz.

          Zaloguj przez 1Login