Mobile

Przenoszenie numerów w Polsce. Tylko jedna duża sieć zyskuje

przeczytasz w 1 min.

Urząd Komunikacji Elektronicznej udostępnił raporty na temat przenoszenia numerów w polskich sieciach stacjonarnych i mobilnych za trzeci kwartał 2024 r. Numerów stacjonarnych przeniesiono 60 tys., a mobilnych – 370 tys.

Urząd Komunikacji Elektronicznej udostępnił dane na temat przenoszenia numerów. W III kwartale 2024 r. w przypadku sieci mobilnych przeniesiono 370670 numerów. W kwartale poprzednim przeniesiono 337890 numerów, czyli o blisko 33 tys. mniej. Opublikowane raporty korzystają z informacji zawartych w zarządzanym przez Prezesa UKE systemie Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD).

Spośród czterech największych operatorów mobilnych w Polsce, trzech straciło użytkowników. Najwięcej osób zrezygnowało z korzystania z usług świadczonych przez Polkomtel, czyli operatora sieci Plus. W minionym kwartale sieć straciła nieco ponad 24 tys. użytkowników.

Przenoszenie numerów w Polsce – zdecydowany lider

Ponad 11,5 tys. użytkowników odeszło od T-Mobile i wybrało innego operatora. Trójkę największych operatorów, o dużych stratach zamyka Orange. Pomarańczowa sieć straciła blisko 2,7 tys. klientów.

Jedynym spośród dużych operatorów, którzy zyskali na liczbie klientów w ostatnim kwartale, jest P4, czyli operator sieci Play. Do "fioletowych" dołączyło ponad 11,8 tys. nowych użytkowników.

W raporcie możemy przeczytać też o mniejszych operatorach z istotnymi wzrostami liczby użytkowników. 3,7 tys. użytkowników zyskała Netia, 4,8 tys. użytkowników zyskała Vectra, Peoplefone Polska zyskało 7,3 tys. klientów, VikingCo Poland, czyli operator sieci Mobile Vikings – 5,5 tys., a Premium Mobile 2,3 tys.

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    gofish
    6
    i dobrze plus od lat nie ma ciekawej oferty, wręcz pogarsza warunki korzystania z ich sieci. Wprowadzili miesięczną opłatę za nie korzystanie z telefonu, a ostatnio zlikwidowali taryfę rok ważności konta. Drogi plusie frontem do klienta, a nie plecami bo daleko nie zajdziecie
    • avatar
      Janisz
      4
      Ktoś jest w stanie wyjaśnić sytuacje Polkomtela? Oni tracą kwartalnie po kilkadziesiąt tysięcy klientów od kilku lat! O co tam chodzi?
      • avatar
        Kassandra
        2
        Nie miałam nigdy do czynienia z siecią PLUS. T-MOBILE to dramat, straszne nerwy ze względu na ignorancję i stosunek firmy do klientów. Jak już Cię złapią w umowę to jesteś gorzej niż śmieciem i gorzej niż tylko kolejną pozycją w excelu. PLAY windykował mnie za niezrealizowaną usługę wydruku wyciągów i niedoręczoną przesyłkę. Orange ma wady, ale na tle pozostałych i tak w miarę ok. No ja wyciągnęłam jeden wniosek z doświadczeń z operatorami, tylko usługi na kartę lub umowy na czas nieokreślony nawet jeżeli wiąże się to z dopłatą. W razie problemu odchodzisz z dnia na dzień, zmieniasz warunki, albo adres świadczonych usług - w przeciwnym wypadku taka zmiana adresu to może być traumatyczne przeżycie (np. w Netii - nie chcieli mi przenieść usługi pod nowy adres, więc wypowiedzieli mi umowę z mojej winy naliczając kilka stówek kary umownej : ))))) więc NIE POLECAM!)
        • avatar
          Fiona
          2
          z 4 numerów w Play właśnie przenoszę ostatni do konkurencji...
          • avatar
            GejzerJara
            2
            Jeśli chodzi o Orange, wcale się nie dziwię że ludzie stamtąd zwiewają. Sam polazłem do Orange, ale taki pakiet mi dowalili że zerwałem haniebną kosztowną umowę przed terminem. I tak wliczając opłatę karną którą sobie wymyślił Orange, wyszedłem na zero po 2ch miesiącach, zakładając że zostałbym w orange przez te 2 miesiące, a umowa była na 2 albo 3 lata. nie pamiętam już. Czemu UOKiK nie przyjrzy się takim zachowaniom operatorów, nie wiem.

            Co do Play, pchają się z reklamami gdzie tylko się da. ekstremalna reklamowa agresja, ale chyba się opłaca skoro ludzie przechodzą. Pod pewnymi względami są minimalnie tańsi od pozostałych dużych. Ale mi na telefonach z umowy i prepaid zaczęli odstawiać jakieś cuda, i wyniosłem się od nich łącznie z 7 numerami. Tak zgadza się, z 7dmioma. Czara się przelała, jak mi wycięli obsługę mojego numeru prepaid, i w salonie niezbyt rozsądni panowie stwierdzili że nic się z tym nie da zrobić. w podtekście było "gościu w prepaid się tak nie da, podpisz kosztowniejszą umowę na odzyskanie numeru". oczywiście złożyłem na nich skargę, bo byli zbyt zadowoleni, i kiepsko doradzali. W zatoczce tuż obok konkurencja załatwiła mój problem który wygenerował Play, w pełni korzystając ze swoich praw, dodam praw pro operatorskich a nie pro konsumenckich.

            Wbrew różnym straszakom, że będzie źle itp.... postawiłem na operatorów wirtualnych. Rozważałem pomiędzy INEA i Virgin Mobile. Przy braku dodatkowych umów, ich oferty są bardzo zbliżone. Wybrałem INEA, bo mam od nich światłowód, więc płacę za umowę, podkreślam umowę, 15zł od numeru. Bez tego światłowodu płaciłbym 20zł, zresztą taką cenę ma Virgin Mobile. Tak wiem, co jakiś czas zdarzają się awarie, ale to były zawsze mało uciążliwe awarie stacjonarne. na komórce jakoś się nie zdarzyło.

            W przypadku play, nawet na zdrapkę aby mieć możliwość dzwonienia przez cały miesiąc, musiałbym wywalać za numer powyżej 50zł, i to przy bardzo niskich limitach za byle co. A tak, nie mam limitów na nic, z wyjątkiem neta limitowanego do 20GB na miesiąc.

            Jak więc jesteście u któregoś z dużych operatorów, to nie wiem co tam jeszcze robicie. Aha. nie jestem żadnym naganiaczem, po prostu zadbałem o swój portfel. Dodatkowo, w pewnym momencie wypowiadania kolejnych telefonów z Play, zadzwoniła do mnie pewna pani, będąca już wyżej w marketingu. na spokojnie porozmawialiśmy sobie. była zszokowana że zostałem potraktowany jak jakiś pies, a nie jak ważny wierny wieloletni kl
            • avatar
              brudney
              1
              SBek Solorz zamiast robić biznes bawi się w politykę, to później ma efekty.
              • avatar
                123Martinez
                1
                I te głupkowate reklamy feministek z plusa, już tam nic nie kupię
                • avatar
                  Wasek
                  1
                  Ktoś mi powie dlaczego T-Mobile traci klientów? Ja myślałem o odejściu z Play na rzecz T-Mobile.
                  • avatar
                    fonzie
                    1
                    Ostatnio sam ogarniałem przesiadkę kilku ludzików z internetu Plusa do Play.
                    Mój brat ciągnął od lat na jakimś śmiesznym pakiecie koło 30GB za ok 40zł/mies.
                    Po wizycie w salonie zaproponowali mu zwiększenie pakietu do chyba 100GB.
                    Nie przedłużał umowy ,teraz za 49zł w Playu na kartę ma dobre 600GB i nie narzeka na problemy z internetem...
                    Plus musi popracować nad pakietami internetu (Teraz mają niby z Lidlem jakieś promo na 100TB na 3 lata ale ciekawe czy mają w regulaminie oferty jakieś lejki).

                    Walkę o mój portfel wygra operator który pierwszy w pre-paid zaoferuje pakiet 2-3TB danych bez lejków w kwocie nie wyższej niż 50zł/mies z transferem nie niższym niż 300Mbps.

                    Witaj!

                    Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                    Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                    Połącz konto już teraz.

                    Zaloguj przez 1Login