Audio

Raport o tym, jak słuchamy muzyki z PC-ta

przeczytasz w 0 min.

Sposób w jaki słuchamy muzyki zmienił się dramatycznie w ostatnich 40 latach. Do lat 70-tych najpopularniejszym odtwarzaczem muzyki był gramofon. Po nim przyszła epoka kasety magnetofonowej a następnie płyty CD. Pod koniec lat 90' pojawiły się odtwarzacze MP3. Wraz z rozpowszechnieniem szybkich łączy internetowych użytkownicy uzyskali dostęp do globalnego rynku treści elektronicznych. Domowy komputer PC stał się sieciowym centrum rozrywki i informacji. Szacuje się, że 82% gospodarstw domowych w USA posiada komputer PC (na początku dekady było to 58% - dane Consumer Electronics Association).

Najważniejsze wyniki raportu CEA 2007:


- 72% (122 mln) amerykańskich internautów powyżej 18. roku życia słucha muzyki w domu za pośrednictwem komputera PC (w porównaniu do 34% w 2005).
- Zdecydowana większość (79%) domowych słuchaczy muzyki z komputera PC podłącza do niego parę głośników stereofonicznych. Tylko 9% domowych słuchaczy muzyki z PC używających głośników korzysta z zestawów wielokanałowych (surround).

- Ponad jedna trzecia (36%) domowych słuchaczy muzyki z komputerów PC życzyłoby sobie lepszej jakości dźwięku. Niemal połowa (49%) spośród nich uznaje dźwięk o jakości CD za dźwięk „świetnej jakości”.

- Muzyka jest najpopularniejszym typem treści elektronicznej na komputerach PC. 77% domowych słuchaczy muzyki z komputerów PC poświęca słuchaniu średnio 9 godzin w tygodniu.

- Tylko 9% domowych słuchaczy muzyki z PC podłącza swój komputer do domowego systemu hi-fi.

- 13% respondentów stwierdziło, że komputer jest dla nich głównym źródłem muzyki.

- 51% słuchających muzyki z komputera to kobiety. Domowi słuchacze muzyki z PC to raczej osoby młodsze (poniżej 30 roku życia). Młodzi słuchacze są bardziej zaangażowani w muzykę - 47% słuchaczy w wieku 18-24 lat słucha muzyki z komputera przez ponad 6 godzin w tygodniu.

Według tego samego badania, głównym powodem, dla którego słuchamy muzyki z komputera PC jest wygoda i wydajność. Spośród tych domowych słuchaczy muzyki z komputera PC, którzy korzystają z głośników zewnętrznych, większość (79%) podłącza parę głośników - tylko 9% korzysta z systemów wielokanałowych (surround). 68% użytkowników laptopów dokupiło głośniki po zakupie laptopa.

Analiza i prognoza IDC światowego i amerykańskiego rynku płatnych usług muzycznych w sieci na lata 2006-2007 wykazuje, że w 2005 w USA mieszkało 66.9% użytkowników płatnych usług muzycznych. Odsetek ten zmniejszy się do 38.7% do roku 2010 za sprawą wzrostu udziału innych części świata w tym rynku – co daje duży potencjał rynkowi europejskiemu. Rosnące znaczenie muzyki z Internetu potwierdzają również dane, które wskazują, że sieciowe usługi muzyczne stanowiły 5,6% dochodów branży muzycznej w 2006 roku, a w roku 2010 będzie to już 15.7%.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login