Sposób w jaki słuchamy muzyki zmienił się dramatycznie w ostatnich 40 latach. Do lat 70-tych najpopularniejszym odtwarzaczem muzyki był gramofon. Po nim przyszła epoka kasety magnetofonowej a następnie płyty CD. Pod koniec lat 90' pojawiły się odtwarzacze MP3. Wraz z rozpowszechnieniem szybkich łączy internetowych użytkownicy uzyskali dostęp do globalnego rynku treści elektronicznych. Domowy komputer PC stał się sieciowym centrum rozrywki i informacji. Szacuje się, że 82% gospodarstw domowych w USA posiada komputer PC (na początku dekady było to 58% - dane Consumer Electronics Association).
Najważniejsze wyniki raportu CEA 2007:
- 72% (122 mln) amerykańskich internautów powyżej 18. roku życia słucha muzyki w domu za pośrednictwem komputera PC (w porównaniu do 34% w 2005).
- Zdecydowana większość (79%) domowych słuchaczy muzyki z komputera PC podłącza do niego parę głośników stereofonicznych. Tylko 9% domowych słuchaczy muzyki z PC używających głośników korzysta z zestawów wielokanałowych (surround).
- Ponad jedna trzecia (36%) domowych słuchaczy muzyki z komputerów PC życzyłoby sobie lepszej jakości dźwięku. Niemal połowa (49%) spośród nich uznaje dźwięk o jakości CD za dźwięk „świetnej jakości”.
- Muzyka jest najpopularniejszym typem treści elektronicznej na komputerach PC. 77% domowych słuchaczy muzyki z komputerów PC poświęca słuchaniu średnio 9 godzin w tygodniu.
- Tylko 9% domowych słuchaczy muzyki z PC podłącza swój komputer do domowego systemu hi-fi.
- 13% respondentów stwierdziło, że komputer jest dla nich głównym źródłem muzyki.
- 51% słuchających muzyki z komputera to kobiety. Domowi słuchacze muzyki z PC to raczej osoby młodsze (poniżej 30 roku życia). Młodzi słuchacze są bardziej zaangażowani w muzykę - 47% słuchaczy w wieku 18-24 lat słucha muzyki z komputera przez ponad 6 godzin w tygodniu.
Według tego samego badania, głównym powodem, dla którego słuchamy muzyki z komputera PC jest wygoda i wydajność. Spośród tych domowych słuchaczy muzyki z komputera PC, którzy korzystają z głośników zewnętrznych, większość (79%) podłącza parę głośników - tylko 9% korzysta z systemów wielokanałowych (surround). 68% użytkowników laptopów dokupiło głośniki po zakupie laptopa.
Analiza i prognoza IDC światowego i amerykańskiego rynku płatnych usług muzycznych w sieci na lata 2006-2007 wykazuje, że w 2005 w USA mieszkało 66.9% użytkowników płatnych usług muzycznych. Odsetek ten zmniejszy się do 38.7% do roku 2010 za sprawą wzrostu udziału innych części świata w tym rynku – co daje duży potencjał rynkowi europejskiemu. Rosnące znaczenie muzyki z Internetu potwierdzają również dane, które wskazują, że sieciowe usługi muzyczne stanowiły 5,6% dochodów branży muzycznej w 2006 roku, a w roku 2010 będzie to już 15.7%.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!