Firma Google wystartowała z pilotażowym programem, który spotkał się z dużym sprzeciwem ze strony użytkowników. Chodzi o reklamy w Android TV.
Użytkownicy nie chcą reklam, więc rezygnują z klasycznej telewizji i korzystają z systemów Smart TV. Mogą się jednak zdziwić, jeśli w ich salonach znajdują się odbiorniki z Androidem.
Posiadacze telewizorów Sony otrzymali niemiłą niespodziankę wraz z ostatnią aktualizacją systemu Android TV. Na ekranie głównym pojawiła się sekcja „Sponsored”, w której – zgodnie z tytułem – wyświetlane są (czy też: mają być) treści sponsorowane. Co gorsza, użytkownicy nie mają możliwości zlikwidowania tego okienka na stałe.
foto: AtHeartEngineer/Reddit
Po fali (całkowicie zrozumiałej) krytyki do sprawy odniósł się rzecznik firmy Sony. Wyjaśnił on, że japoński producent nie jest odpowiedzialny za tę zmianę – wprowadzeniem tego rozwiązania, jak i dobieraniem treści w całości zajmuje się firma Google.
Rzecznik tej ostatniej również skomentował sprawę, pisząc, że wbrew wcześniejszym doniesieniom to nie jest żaden błąd, bo „Android TV dąży do optymalizacji i personalizacji domowej rozrywki” i „w ramach odkrywania nowych możliwości angażowania użytkowników, uruchomiony został pilotażowy program związany z wyświetlaniem sponsorowanych treści na ekranie domowym”.
Niestety na razie nie wiadomo, co dalej. Jest jednak nadzieja na to, że ze względu na potężną krytykę, firma Google wycofa się z tej zmiany.
Źródło: Android Headlines, 9to5Google, ArsTechnica
Komentarze
21Jechane google.
W ich dobrym interesie jest stuknięcie Google w czapkę, aby takich rzeczy nie odwalało.
W Polshicie, czy innym TVN-ie, reklamy są przerywane filmami i nikt nie protestuje.
Ja to już na routerze zacznę blokować będzie prościej.
Reklamy wszędzie - fakt, Googlowi udał się ten Android TV, ale miejmy nadzieję, że użytkownicy się zbuntują i ten pomysł po prostu nie przejdzie. Wystarczą reklamy na YouTube.