Facebook wreszcie zdecydował się na wprowadzenie Reakcji globalnie. Pytanie tylko czy to się przyjmie.
Lajkowanie stało się popularne między innymi właśnie dzięki Facebookowi, a dziś „łapka w górę” jest w sieci powszechnie stosowanym symbolem. Czasem jednak niezbyt odpowiednim. Od kilku już miesięcy trwały więc prace nad Reakcjami – ikonkami, które lepiej pomagają wyrażać emocje odczuwane podczas oglądania filmiku lub czytania wpisu w serwisie społecznościowym.
Celem Facebooka było stworzenie „uniwersalnego leksykonu, który pozwoli ludziom wyrażać emocje podczas przewijania Aktualności”. I tak, wystarczy najechać na ikonkę z „kciukiem” i naszym oczom ukazuje się sześć opcji do wyboru: obok standardowego symbolu i serca są tam jeszcze cztery buźki przedstawiające rozbawienie, ekscytację/zaskoczenie, smutek i złość.
Niektórzy mają Reakcje już od jakiegoś czasu. Dopiero dziś (24 lutego) Facebook zdecydował się jednak na udostępnienie ich wszystkim użytkownikom. Podobno trwało to tak długo po to, aby upewnić się, że przygotowane ostatecznie ikonki faktycznie reprezentują najważniejsze emocje i niezależnie od kultury są interpretowane w ten sam sposób.
Co myślicie o Reakcjach? Czy to się przyjmie?
Źródło: Digital Trends, Facebook
Komentarze
10Oj fejsbuk nie jest na czasie.