Firma IDC przedstawiła właśnie swój raport odnośnie rynku procesorów. Niestety, nie doświadczymy żadnego przewrotu - ogólnie udziały AMD wciąż powoli rosną, ale Intel stale dzierży ponad 80% rynku. Ciekawiej robi się, gdy przyjrzymy się wynikom z podziałem na segmenty.
Z przeprowadzonych badań i analiz wynika, że względem poprzedniego kwartału rynek procesorów wzrósł o 3,6%, zaś dochody w tym sektorze podniosły się o 6,2%. Liderem jest oczywiście Intel, który odnotował mały spadek - z 81% do 80,7%. Następnie Advanced Micro Devices z 19%, czyli zaledwie 0,2% do góry. Ostatnie miejsce na podium dla cierpliwego VIA - 0,3%. W ogólnym rozrachunku praktycznie zastój, ale to tylko pozory - trzeba spojrzeć na poszczególne segmenty rynku.
Jeżeli chodzi o netbooki i laptopy, to tutaj nastąpił wyraźny wzrost udziałów AMD. Ich procesory są w 13,7% urządzeń przenośnych, czyli o 1,6 punktów procentowych więcej niż w pierwszym kwartale. Intel zanotował stratę i musi się zadowolić "tylko" 86,1% rynku mobilnych CPU. VIA trzyma sie wartości ułamkowych - zaledwie 0,2%. Na tym kończą się dobre wiadomości dla "zielonych", w reszcie segmentów tracą.
W sektorze stacji roboczych oraz serwerów AMD wylądowało 3,3 punkty procentowe niżej niż ostatnio i ma 6,5%. Tą stratą pożywił się Intel - 93,5%. Jeżeli chodzi o zwykłe komputery osobiste, to tutaj zaobserwowano małe zmiany. Intel po półprocentowym wzroście ma 72.2%, zaś AMD 27,3%, czyli 0,7% mniej. Według analityków duże znaczenie będzie miał koniec bieżącego roku oraz początek następnego, kiedy to do gry wejdą pierwsze układy AMD Fusion oraz Intel Sandy Bridge. Wtedy zmiany mogą być dużo ciekawsze.
Źródło: IDC
Polecamy artykuły: | ||
Programy dla pasjonatów fotografii cyfrowej | 100 najlepszych gier XX wieku cz. 3 | Sztuczki i porady do Windows 7 na lepszą pracę |
Komentarze
14urządzeń przenośnych, czyli o 1,6 punktów procentowych więcej
jeżeli coś jest złe i się sprzedaje to po co na siłę to zmieniać :D
lepsze wrogiem dobrego...
a niech amd ciągnie to k8 czy 8.5 jeszcze z 20 lat.
ważne aby wydali coś nowego(marketingowo) i obniżyli cene starszego O! :P