Pożegnajmy Zonę
Wszystko wskazuje na to, że osoby z utęsknieniem wyglądające kolejnej części serii gier S.T.A.L.K.E.R, niestety chyba się już jej nie doczekają.
Niedawno dotarły do nas przecieki z ukraińskiego portalu informacyjnego UkraNews, mówiące, że studio GSC Game World - odpowiedzialne za serię S.T.A.L.K.E.R, zostanie zamknięte. Nieoficjalnie mówiono, że dyrektor generalny i zarazem założyciel studia - Siergiej Grigorowicz, miał zwołać nadzwyczajne zebranie wszystkich pracowników i ogłosić decyzję o zamknięciu studia.
Nieoficjalnie mówiono, że w firmie zatrudnionych jest obecnie około 50 osób. Wśród przyczyn wymieniano kłopoty finansowe, które odbiły się również na pracownikach, którzy od pewnego czasu mieli nie otrzymywać wynagrodzenia oraz problemy osobiste dyrektora generalnego. Mówiono, że właściciel studia nie był zadowolony z postępu prac nad tworzoną obecnie grą S.T.A.L.K.E.R. 2.
Po tych doniesieniach wiele osób sądziło, że losy studia jak i serii gier S.T.A.L.K.E.R są już przesądzone. Jednak nieco optymizmu w serca fanów wlała wiadomość, zamieszona przez szefa studia na Twitterze w której napisał -"Pracujemy w dalszym ciągu. Nic się nie wydarzyło". Niestety wiadomość tak szybko jak się pojawiła w sieci, w takim samym tempie z niej zniknęła.
Niestety w krótkim czasie doniesienia o zamknięciu studia GSC Game World, potwierdził jeden z jego pracowników - Dmitri Bourkovski, a chwilę później głos zabrał również Sergey Galenkin z ukraińskiego oddziału 1C. Potwierdził on również fakt zamknięcia studia, z tymże zaznaczył, iż ma ono dopiero nastąpić. A pracownicy lada dzień mają dostać wypowiedzenia. Co ciekawe zdradził, że obecnie z 50 osobowej grupy, ostało się zaledwie kilka osób.
Jako przyczyny zamknięcia studia i anulowania projektu S.T.A.L.K.E.R, wskazał on brak środków finansowych na stworzenie edycji konsolowej gry i fakt braku zainteresowania nią wydawców. Dodał również, że edycja na PC miałaby bardzo małe szanse na wypracowanie zysku ze sprzedaży.
Na pocieszenie stwierdził on jednak, że procesem dokończenia gry mogłoby zająć się inne studio deweloperskie. W obecnym czasie na Ukrainie widzi jedynie jedno studio mogące sobie poradzić z ciężarem stworzenia tak poważnej produkcji. Studio to jest obecnie zaangażowane w projekt Metro: Last Light i nie będzie miało odpowiednich mocy przerobowych, aby kontynuować dzieło GSC. Wspomniał również, iż zdanie mogłoby być powierzone Bułgarom lub Polakom, lecz z ich zatrudnienia nie wyszłoby nic dobrego.
Wszystko więc wskazuje na to, że czarny scenariusz się spełni i nie zobaczymy już dalszych odsłon serii S.T.A.L.K.E.R. Wraz z zamknięciem studia GSC, "zona" którą mieliśmy przyjemność w grze wizytować, zostanie na zawsze zamknięta.
Czy seria S.T.A.L.K.E.R ma szanse kiedykolwiek na zmartwychwstanie?
Więcej o studiu GSC:
- Wybieramy optymalne karty graficzne do STALKERa
- STALKER: Czyste Niebo - wrażenia z gry
- STALKER: Call of Pripyat - porównanie wersji DX10 i DX11
Źródło: IGN, 1C, UkraNews
Komentarze
108[*]
Do odejścia pracowników zapewne przyczynił się mobbing bo jakoś nie widzę by ekipa 50 osobowa dała radę pociągnąć taką produkcję przy normalnych warunkach pracy.
Swoją drogą to dziwne że nie mieli kasy bo wydawałoby się że gra się sprzedała i to bardzo dobrze,sam kupiłem ich wszystkie 3 części.
To mnie rozwaliło :D
Powinno sie oglosic jakas zalobe czy cos w klimacie STALKER-a bo takiego specyficzego klimatu zadna gra nie ma i miec nie bedzie .....
R.I.P. S.T.A.L.K.E.R
Nie mam nic do codów ale IW mogło by pomyśleć racjonalnie.
EA zrobi S.T.A.L.K.E.Ra.
Niewiele jest gier które po zagraniu tak potrafią działać na wyobraźnię człowieka......
U mnie jesienią przy blokowiskach jak jest szaruga, jest pochmurnie to lubię też sobie pospacerować po niedalekich nieużytkach , taki teren gdzie są ruiny starej cegielnii, wokół są zarośla i trawiaste polany,
jak tam nieraz przechodzę ze znajomymi to mówię:
"O , dziś mamy stalkerową pogodę", heh
Ostatnio oglądałem film dokumentalny o zwierzętach które żyja na terenie ruin Czarnobyla i Prypeci. Żyją tam zdziczałe koty domowe i psy, które wałęsają się po okolicznych ruinach i lasach. Autorzy kręcili sceny w różnych porach dnia przez kilka dni. W jeden dzień była pochmurna, tak że wszystko to było jedna wielka szarość, później padał deszcz a potem przez bure chmury "wyjrzały" promienie zachodzącego Słońca..
W sumie, jakby mieli robić kolejnego stalkera 6 lat ( cień czarnobyla chyba tyle robili ), to rzeczywiście, te 2 mln kopii to tyle co nic ;))), potrzeba by z 20 mln. żeby ich sfinansować :P
@Wulfen i Sony75 , pytanie do Was, skąd tyle nienawiści? . W sumie nie powinniście się cieszyć, bo Stalker to genialna gra, i konsolę straciły potencjalnie genialny tytuł :(
Jeśli STALKER 2 oficjalnie zostanie anulowany...
(bo ja wierzę tylko w oficjalne informacje, kiedyś Mafia 2 była zapowiadana tylko jako gra pod Windows Vista/7 , a jednak po premierze działała na XP, tak samo Duke Nukem Forever miał nigdy się nie ukazać, a jednak w tym roku....)
...to po pierwsze prawa do gry powinno jak najszybciej przejąć 4A Games , co zagwarantuje wysoką jakość gry (mogliby się wziąść do roboty w marcu po wydaniu nowego Metra)
... po drugie problemy GSC to raczej nie jest wina małej sprzedaży na PC. Zamiast krytykowac pecetowców, zastanówcię się czy obecna sytuacja to nowość ? Nie. Od wielu lat istnieje problem piractwa, od wielu lat istnieja konsole, od wielu lat sa wydawane różne ŚWIETNE tytuły exclusivy na PC. Chyba juz nikt nie pamięta jak Crytek w 2004 roku odnióśł OGROMNY sukces wydawając wówczas tylko na PC pierwszego FarCry'a. Stalker shadow of czarnobyl tez odniósł duży sukces, do dziś sa tworzone mody do tego tytułu , gra ma wielu licznych fanów. Po prostu obecne gry sa bardziej skomplikowane technicznie od gier sprzed np. 10 lat, dlatego potrzeba nieco więcej czasu na ich dopracowanie. Jednak część producentów chce na siłe "uszczęśliwić" graczy, spieszać się z premierą i później wychodzą efekty........
Jak dla mnie nawet mogliby zrobić jeszcze jeden dodatek do pierwszego stalkera na starym silniku graficznym, DX9 nadal nie został wyciśnięty do granic możliwości, mogliby obłożyć obiekty teksturami 4096x4096 (nie chodzi o arkusz tekstur, tylko o pojedyńcze),
bardziej dopracowac SSAO i HDR, nawet bez teselacji mogło by się stworzyć po trochu świetne efekty graficzne.
Edit:
Komputer z 2011 roku to przecież nie konsola która ma mocno ograniczoną ilość pamięci, tutaj jest 4-8 GB do dyspozycji, które można dobrze spożytkować np. poprzez streaming tekstur.
nad tak dużym i rozpoznawalnym projektem jakim jest STALKER 2,
jest niestety dużym ciosem w naszą pecetową brać!
Cała ta seria ma niespotykany nigdzie indziej, własny klimat,-kto raz
zagrał,ten nie raz do zony wraca! -W drugiej części
S.t.a.l.k.e.r.a -drzemie wielki potencjał grywalności, można multum opcji do gry wprowdzić,(choćby liczne pojazdy)-Myślę że grą
powinno się zainteresować nasze rodzime studio Cd project red,
bo oprócz Wiedzmina 3, mieli by już drugi wielki hit!
-Nasze chłopaki od Witchera dali by rade go doszlifować, w końcu mamy ambitne studio,(lub powinni nawiązać współprace z GSC, (takie Euro 2012 hah) -Pewnie ten projekt kiedyś wyjdzie? -Raczej powinien,bo strefa zony wciąż czeka! bo szkoda by taka gra pozostawała w cieniu!
Nie moga nam tego zrobic to jak upiec kure skladajaca zlote jajka!
Mysle ze polacy daliby rade uturlac nowego stalkera, ale GSC dlaczego ?
To jak ktos juz napisal jest jedyna gra dla ktorej zachowuje moje wielkie szumiace pudlo... laptop ftw.... chyba.
Niedlugo bd. sprzedawal wtedy radka 4850, proc amd x2 250 i 4gb ddr2 gskill 1000mhz. .
http://www.youtube.com/watch?v=hwrdjhpiHC8
http://www.crydev.net/viewtopic.php?f=277&t=65563
2) Walka konsole vs PC jest idiotyczna. I to i to ma swoje plusy. PC technologicznie jest do przodu, na konsole sprzedaje się wjęcej gier.
3) Jeszcze raz usłyszę, że PCtowcy to hipokryci bo marudzą a ściągają gry to szlag mnie trafi. Wczoraj pożyczałem xboxa i dostałem mega pakę gier wypalonych na dvd.....
ale już to nie będzie to :(