Firma bitComposer Games, będąca wydawcą najnowszej odsłony serii S.T.A.L.K.E.R. udostępniła w zeszły piątek kilka zdjęć z nowej produkcji GSC Game World prezentujących różnice w oprawie graficznej pomiędzy wersjami obsługującymi biblioteki DirectX10 i DirectX 11. Co ciekawe, Call of Pripyat wykorzystywać ma dwie najważniejsze funkcje DirectX11 - teselacje i compute shaders.
DirectX 10
DirectX 11
DirectX 10
DirectX 11
DirectX 10
DirectX 11
DirectX 10
DirectX 11
Na koniec mamy złą wiadomość dla wszystkich oczekujących nowego S.T.A.L.K.E.R.A. Niestety potwierdziła się informacja o opóźnieniu premiery gry. Okazuje się bowiem, że S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat zadebiutuje wpierw w krajach niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria, Szwajcaria) i nastąpi to już w listopadzie tego roku. Reszta Europy i Północna Ameryka na swoje wersje gry będą musiały poczekać aż do pierwszego kwartału 2010 r.
Komentarze
62po drugie - czy takiego newsa już nie było? Mam wrażenie że czytałem na BMK porównanie DX11 i DX10 w stalkerze..
Nie widac (golym okiem) roznicy - to po co przeplacac :-]
P.S. Ale taka teslacja to by sie BAAAARDZO pozadnie przydala w grze Red Faction :-]
Myślę jednak, że podczas gry przewaga DX11 będzie wyraźniejsza.
Ja do dziś gram na dx9 bo siedzę na XP. Myślałem, że może dx11 skłoni mnie do zmiany systemu :)
DX 11 z założenia miał być prostszy w implementacji a nie wprowadzać ogromne zmiany do wyglądu gier.
Gry w DX11 ma się pisać szybciej i łatwiej i mają mieć lepszą fizykę.
Ale zanim tego doczekamy to jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie bo dalej ogromna masa ludzi gra na XP z wykorzystaniem DX 9.0c więc wszystkie gry muszą być pisane zgodnie z kilkoma DX-ami.
Wydaje mi się że zalety DX 11 będzie można zauważyć dopiero jak wyjdzie gra pisana stricte pod tego DX.
Roznice w wygladzie filtrow maski, faktycznie istnieja, ale gdyby nie komentarze to pewnie bym chyba nie wychwycil tego detalu.
Na pozostalych zdjeciach nie widze roznicy, mowicie ze roznice sa w cieniach, a ja dalej nic nie widze. Zreszta cienie ustawiam w na off w pierwszej kolejnosci, gdy brakuje mi w jakiejs grze plynnosci :)
Ciekawy jestem wynikow radeona 5870 w dx11 w tej grze, bo jak do tej pory to granie w full-hd (mam 37" lcd tv) w poprzednie czesci stalkera na gf8k8gts640 z detalami na max nie bylo plynne.
Dla mnie engine stalkera jest w czolowce jezeli chodzi o brak optymalizacji (zaraz po obu czesciach crysis)
juz od kilku lat karmia ludzi tymi samymy bzdurami oby tylko kase wyciągnąc
pozdro 4 all :-)
Prawda jest taka że jakość grafiki komputerowej jest na tyle wysoka że trudno jest ją poprawić... W przyszłości raczej będą rozwijane metody wyświetlania (okulary 3D oraz inne Cuda N(ie)vidy) niż ilość detali lub ich jakość na wyświetlanym obrazie. Popatrzcie na Crysisa czy jest coś w grafice co wygląda nierealistycznie (poza płopmieniami)? Do szczęścia brakuje tylko lepszego sposobu wyświetlania
Przy takich różnicach to powinny nazywać się nie dx11 a dx10,5
ta ale stalkera robili tyle lat anie gothica3 co tu porownujesz:P
No DX11 będzie generował bardziej wygładzone cienie, i ogolenie grafikę w dali, tylko ze do tego trzeba będzie mieć kartę z najwyższej polki. o golnie są zauważalne różnice.
a dx10 widać sztuczki optymalizacyjne, w dx11 poprawną implementację - nie wiem nawet czy można to nazwać przełomem lub też nowością... ;/
a tesselacja...
mnie zastanawia jedno, skąd driver wie co może "podciągnąć" a co nie?
na screenach jest tylko poprawa w filtrze powietrza, a twarz i postać bez zmian...
coś mi tu ostro śmierdzi,
pozatym ostatni screenshot powinien być z identycznego kąta, a tu przesunęli.... i znowu coś mi śmierdzi...