Samsung opłacał osoby krytykujące HTC One w sieci - trwa wyjaśnianie sprawy [Aktualizacja]
Czy Samsung dopuścił się bardzo nieładnego zagrania? Wynajął grupę studentów, którzy mieli umieszczać w sieci negatywne wpisy o konkurencji.
Samsung to obecnie numer jeden na rynku smartfonów. Wydawać by się mogło, że po prezentacji Galaxy S4 producent ten nie musi obawiać się konkurencji, ale jest chyba inaczej.
Koreańczycy największe obawy wiążą z HTC One, który dla sporej grupy użytkowników jest obecnie najciekawszym smartfonem na rynku. Wygląda na to, że Samsung, chcąc walczyć o jak największą liczbę klientów, uciekł się do niezbyt uczciwego zagrania.
Takie informacje docierają do nas przynajmniej z Tajwanu. Do jednego z tamtejszych urzędów - Fair Trade Commission wpłynęły skargi na koreańskiego producenta. Z ujawnionych informacji wynika, że opłacił on grupę studentów, których zadaniem było umieszczanie w sieci negatywnych wpisów na temat HTC One i jednoczesne zachwalanie produktów Samsunga.
Sprawa została potraktowana bardzo poważnie i jest obecnie wyjaśniana. Jeśli zarzuty zostaną potwierdzone, Samsung zapłacić będzie musiał 25 000 000 dolarów tajwańskich, czyli 835 000 dolarów amerykańskich, kary. Chyba do tego dojdzie, bo po reakcji producenta większość obserwatorów wnosi, że ma on coś na sumieniu.
W krótkim oświadczeniu Samsung poinformował jedynie, że jego tajwański oddział zaprzestał wszelkich działań marketingowych, które wymagają wysyłania anonimowych komentarzy. Podkreślono zaangażowanie w uczciwe działania, a omawianą sytuację określono nieszczęśliwym incydentem, który wystąpił z powodu braku zrozumienia przez pracowników podstawowych zasad firmy.
AKTUALIZACJA - 22.04.2013, 17:40
Sprawa stała się już na tyle głośna, że HTC postanowiło zająć w niej stanowisko i opublikować stosowne oświadczenie.
"To przykre, że Samsung, posunął się do tego rodzaju praktyk, płacąc studentom za pisanie w sieci oczerniających komentarzy pod adresem telefonów HTC i pochwał pod adresem produktów Samsunga. Działania te wymierzone w smartfony HTC, tak naprawdę uderzają w użytkowników, którzy poszukując na forach internetowych rzetelnych opinii przed zakupem nowego telefonu trafiają na niemające nic wspólnego z prawdą opinie oszustów. Ludzie potrzebują różnych telefonów dostosowanych do swoich potrzeb, dla jednych ważna jest wytrzymała bateria, dla innych szybki procesor, świetny aparat, czy doskonała jakość odtwarzanej muzyki. Dlatego Internet jest narzędziem, które może pomóc w wyborze najlepszego dla nas telefonu. Niestety takie nieuczciwe praktyki wprowadzają w błąd oraz powodują utratę zaufania do portali internetowych i opinii publikowanych na ich forach a tracą na tym wszyscy. W HTC skupiamy swoje działania na wprowadzaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań stosowanych w naszych smartfonach. Konkurujemy technologią, pięknym designem, jakością materiałów użytych do produkcji a fakt, że firma, która i tak jest liderem rynkowym, celowo próbuje odwieść konsumentów od naszych telefonów, stanowi tylko o sile urządzeń z logo HTC." – Agata Cichowicz, Marketing Manager HTC Poland
Źródło: theverge, cnet, techcrunch, 9to5google, htc
Komentarze
32Ludzie niby dorośli fizycznie ale duchowo zatrzymani na poziomie dziecka (niemowlaka)
To niesamowite jak demoniczna żądza pieniądza działa na takich słabych energetycznie ludzi. Wystarczy pomachać 'łatwą' kasą przed nosem a już spuszczają w kiblu resztę honoru.
Świat jest lustrem naszego wnętrza.
Wyrywając sobie wzajemnie energię (pieniądze) zębami sprawiamy że świat w około staje się taki sam. Kto ma odwagę 'dawać by otrzymywać' zamiast 'wyrywać bo ja chcę więcej'?
Polski język, trudny język... widać nawet dla kierowników Marketingu, tak dużej firmy, jak HTC - na prawdę przykre !!!
:(