Siedmiokrotny wzrost popularności polskich aplikacji na platformie Samsung Smart TV
Siedmiokrotny wzrost popularności polskich aplikacji na platformie Samsung Smart TV
Platforma Samsung Smart TV cieszy się coraz większym zainteresowaniem użytkowników. W ciągu ostatniego roku liczba uruchomień lokalnych aplikacji wzrosła prawie o 700%. W tym samym czasie prawie o 300% zwiększyła się też liczba aplikacji polskojęzycznych.
Samsung Smart TV oddany został do dyspozycji użytkowników w 2011 roku wraz z nowym interfejsem użytkownika i 19 polskimi aplikacjami. Obecnie właściciele telewizorów z dostępem do platformy mogą korzystać już z ponad 70 polskich (co oznacza wzrost o dokładnie 268% ) i 400 globalnych aplikacji.
Całkowita liczba uruchomień aplikacji polskojęzycznych w interfejsie użytkownika Samsung Smart TV wzrosła z kilku milionów w 2011 roku, do kilkunastu w 2012, czyli o około 700%. Spośród aplikacji lokalnych największym zainteresowaniem wśród Polaków w 2012 roku cieszyły się: TVN Player, ipla i VOD.TVP. Dużą popularnością cieszyła się także aplikacja globalna Social TV, która umożliwia korzystanie z wybranych funkcji najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie: Facebook, YouTube, Twitter i Google Talk.
Wygląda na to, że telewizory z dostępem do Internetu stają się coraz powszechniejsze i nic nie wskazuje na to, by trend ten mógł się zmienić. Według raportu naukowców ośrodka badawczego NPD In-Stat, już w około 12 milionach gospodarstw domowych w USA można znaleźć telewizor z dostępem do sieci. In-Stat prognozuje, że do 2016 roku 100 milionów domów w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej będzie wyposażonych w takie telewizory.
Źródło: samsung
Komentarze
18A tak na poważnie przeiceż można włamać się do takiego telewizora i popatrzeć co ów domownik robi w domu.....