Jeszcze w 2013 roku Samsung był w Chinach liderem rynku smartfonów. Teraz uznawać musi wyższość kilku innych producentów.
Chociaż Samsung od lat nie może narzekać na ogólną sprzedaż swoich smartfonów nie znaczy to, że na wszystkich rynkach wiedzie mu się bez przerwy równie dobrze. Pewien niepokój wprowadzać może sytuacja na rynku chińskim.
Okazuje się bowiem, że Samsung sprzedaje tam coraz mniej smartfonów. W 2015 roku udało się dzięki Chińczykom wygenerować przychód na poziomie 31 trylionów wonów. W 2014 roku mowa była o sumie 33 trylionów wonów, a w roku 2013 o 40,1 trylionów wonów (około 35 miliardów dolarów).
Jak ważny jest dla tego producenta chiński rynek pokazuje przeliczenie powyższych sum na procentowy udział w ogólnej sprzedaży smartfonów. W latach 2013, 2014 i 2015 to odpowiednio 18%, 16% i 15%.
Bardzo wyraźnie widać tendencję spadkową. W 2013 roku Samsung sprzedawał w Chinach najwięcej smartfonów. Obecnie ustępuje Huawei, OPPO, Vivo i Xiaomi. Lokalna konkurencja okazuje się zatem coraz groźniejsza.
Podobne problemy mają z nią również inni producenci. Niektórzy nawet większe. Sony zdecydowało się ostatnio zupełnie sobie rynek chiński odpuścić i skoncentrować wysiłki na innych rejonach. Samsung takich planów nie ma. Jeszcze?
Źródło: koreaherald, phonearena
Komentarze
15