Rowery elektryczne

Sella to polski rower elektryczny typu SUV… Chwila, co?!

przeczytasz w 2 min.

Wszyscy wiemy, czym są SUV-y. Ktoś je lubi, ktoś wręcz przeciwnie, ale popularności samochodom z tego typu nadwoziem odmówić nie można. I teraz uwaga, Sella, czyli polski rower elektryczny też jest SUV-em. Pytanie, co to znaczy? Jak to rozumieć?

Dlaczego Sella to SUV?

Sella to polski rower elektryczny. Polski, czyli składany w Polsce na chińskiej ramie, która wpadła właścicielowi marki w oko na jakichś targach i postanowił na niej oprzeć cały rower. Cała reszta komponentów dobrana jest pieczołowicie w jednym konkretnym celu, którym było stworzenie uniwersalnego roweru, który i da sobie radę w całkiem wymagającym terenie i zagwarantuje komfort jazdy na absolutnie topowym poziomie. Brzmi znajomo? Powinno, bo to właśnie pewna geneza SUV-a!

SUV to pojazd, który ma być funkcjonalny i komfortowy. Ma sprawdzać się podczas odwożenia dzieci do szkoły, być na tyle pakowny, by dało radę zapakować do niego rodzinę z bagażami i pojechać na wakacje, a do tego ma nie klękać na robocie. W tym ostatnim chodzi o to, że SUV winien mieć nieco większy prześwit, by jako tako radzić sobie w terenie. Wiecie, by bez stresu pojechać sobie na ryby czy pokonać ostatni kilometr między utwardzoną nawierzchnią a działką w środku lasu. 

Jeśli powyższe cechy definiują SUV-a w motoryzacyjnym wydaniu, to Sella będzie pojazdem tego typu, tylko 2-kołowym. Mamy więc rower elektryczny typu SUV, co może brzmi śmiesznie, ale jest całkiem precyzyjnym określeniem tego, czym Sella od Mazim e-Bikes jest. Skąd to wiem? Ano tak wyszło, że właśnie kończę testować ten rower.

Sella

Jak Sella sprawdza się jako SUV?

Konkrety oczywiście wrzucę w pełnym teście, łącznie z informacjami o wykorzystanych w rowerze komponentach, teraz skupiając się na jego SUV-owym charakterze. Rower jest super wygodny, to po pierwsze. Na wygodę tą, na komfort jazdy po nawierzchni wszelakiej wpływa pełne zawieszenie, czyli powietrzny amortyzator z przodu i powietrzny damper z tyłu oraz amortyzowana sztyca i wielkie 29-calowe opony Schwalbe Smart Sam, ze świetną przyczepnością i olbrzymim, podnoszącym komfort jazdy balonem.

Rower, jak przystało na szanującego się SUV-a, dzielnie pomyka w terenie i zapewnia obłędną wręcz wygodę podczas jazdy po mieście. Tu nawet pozycja jest a la SUV, bo człowiek jest na tym rowerze niemal wyprostowany. Sella jest też uniwersalna, bo na bagażniku możemy zawiesić sakwy i skoczyć nawet na większe zakupy, ma pełne błotniki i oświetlenie i nie ma w niej ani grama prawdziwego sportowego ducha rodem z fulli MTB. Ale to całkiem okej, bo nie jest to rower sportowy, a maszyna do pokonywania tras wszelakich w komforcie, na wygodnego i gdybym tylko to miał w tym rowerze oceniać, to dostałby ode mnie 6 na 5 w benchmarkowej skali ocen. Oceniam jednak różne rzeczy, więc zaproszę już teraz do lektury pełnego testu, który już niebawem wleci na stronę.


Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    piomiq
    4
    Co za miałki i pusty marketingowy bełkot. Żadnych szczegółów technicznych, nic o parametrach, o osiągach jego silnika elektrycznego, słowem żenada, kicha i dno. No i "aż" jedno zdjęcie, no po prostu szał. Ahh, to taka zajawka. Cóż, raczej mało zachęcająca, sądząc po tym jak autor wychwala ten rower.

    Czym on się różni od innych trekkingowych/miejskich rowerów z bagażnikiem? NICZYM.
    Wręcz wydaje się być gorszy jeśli chodzi o wyposażenie. Nawet nie ma światła elektrycznego z tylu, tylko jakieś odblaskowe. A z przodu jakaś bieda, mała lampka. Co za porażka. Zamontowane siodełko nie nazwałbym szczytem wygody, i gdzie ten komfort SUVa? Autor chyba nie rozumie/nie wie czym jest wygoda na rowerze.

    "Sella jest też uniwersalna,". Tak wygląda jak tzw. damka, czyli rower dla pań. Panowie też oczywiście mogą pojechać.

    "a bagażniku możemy zawiesić sakwy"
    Na swoim trekkingowym rowerze też mogę powiesić sakwy.

    "ma pełne błotniki i oświetlenie"
    Wow, szaleństwo błotniki i oświetlenie. Tyle, że ta błyskotka na tylniej osłonie raczej nie wygląda na zwykle elektryczne światło, a odblaski.

    "sportowego ducha rodem z fulli MTB"
    Trzeba być autorem z benchmark.pl, aby tego typu rower porównywać do MTB. Dlaczego autor nie porównuje do kategorii rowerów trekkingowych/miejskich? Chyba dlatego, ze nie wiele by się on (rower) wyróżniał i mógłby się po prostu okazać gorszy od przeciętnego z tej grupy.

    "gdybym tylko to miał w tym rowerze oceniać, to dostałby ode mnie 6 na 5 w benchmarkowej skali ocen"
    No rzeczywiście, takiego "eksperta" od rowerów to warto słuchać. A benchmarkowa skala ocen już dawno się mocno zdegradowało i jest bardzo mało wiarygodna, bo spory wpływ ma na nią REKLAMA i PROMOCJA. Wydaje się, że prawie cała merykoryka odpłynęła wraz z przejęciem portatu, przez nowego właściciela. Widać to bardzo dobrze po 90% artykułów/newsów jakie się tu pojawiają.

    I tak oto powstał pożal się boże "artykuł" o rowerze, autora które nie wiele o nich wie. Tu mamy cały poziom tego portalu.
    • avatar
      Pafun
      2
      Tylko ten rower kosztuje chyba ze 14 000 zł, więc cena raczej wysoka.
      • avatar
        Fa_sol
        1
        Poza pełnym zawieszeniem ten rower niczym się nie odróżnia od rowerów trekkingowych/hybrydowych. Nie mówię że jest zły, ale na siłę wprowadzać nowe nazewnictwo raczej nie ma sensu. To tak jakbym swojego MTB zaczął nazywać SUV'em bo wymieniłem w nim mostek kierownicy i samą kierownicę, żeby w bardziej wyprostowanej pozycji jeździć.
        • avatar
          Klops
          -1
          Jak można przewozić 100 kilogramową sąsiadkę z zakupami to biorę.
          • avatar
            igor2010
            0
            Zdecydowanie doceniam Polskie firmy branży Ev ,a jak wygląda sprawa z wymianą baterii?
            • avatar
              pawluto
              0
              Po co te uczelnie i politechniki skoro nawet ramy nie potrafimy sami zrobić , tylko te durne łaziki marsjańskie...
              Ale jak potrzebna rama do roweru to przylatuje z Chin...

              Witaj!

              Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
              Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

              Połącz konto już teraz.

              Zaloguj przez 1Login