Zdecydowana większość osób, które mają dostęp do Internetu, korzysta z takiego lub innego serwisu społecznościowego lub komunikatora.
Internetowe media społecznościowe w takiej lub innej formie są już częścią naszego życia. To nie opinia, lecz stwierdzenie faktów: z najnowszym danych wynika bowiem, że korzystają z nich już ponad 3 miliardy osób na świecie.
3 miliardy to nawet nie połowa ziemskiej populacji, ale to grubo ponad trzy czwarte internautów, których obecnie jest 3,82 miliarda. Zdecydowanie więc można mówić o czymś, co stało się już standardem. Spójrzmy zatem na liczby.
Pierwsza garść statystyk: jest nas ponad 7,5 miliarda na Ziemi, z czego
67 proc. ma komórkę, 51 proc. ma dostęp do Internetu, 40 proc. korzysta
z mediów społecznościowych, a 37 proc. korzysta z nich na komórkach.
Ze wspólnego raportu We Are Social i Hootsuite – Global Digital Snapshot (August 2017) – wynika, że każdego miesiąca w różnych internetowych serwisach i usługach społecznościowych logują się 3 miliardy ludzi, a nawet nieco więcej. Zdecydowana większość z nich zagląda na Facebooka. Ten może pochwalić się już ponad 2-miliardową bazą „aktywnych”.
A to już inne statystyki Facebooka: 87 proc. użytkowników loguje się
przez urządzenia mobilne, 59 proc. korzysta z serwisu codziennie,
a stosunek kobiet i mężczyzn w serwisie to 44-56.
Na kolejnych miejscach mamy YouTube (który niedawno przekroczył barierę 1,5 miliarda), WhatsApp i Messenger (po 1,2 miliarda), WeChat i QQ (około 900 milionów), Instagram (700 milionów) i Qzone (niespełna 650 milionów). Reszta ma mniej niż 400 milionów aktywnych użytkowników.
Na żółto: portale społecznościowe, na czerwono: komunikatory.
Dynamika wzrostu zainteresowania mediami społecznościowymi jest ogromna. W ciągu ostatniego kwartału codziennie przybywało około miliona użytkowników. Zmienia się też to, jak łączymy się z Internetem. Coraz rzadziej wykorzystujemy do tego komputery, a coraz częściej smartfony i „inne urządzenia”, takie jak konsole czy telewizory:
Jeśli chcecie zapoznać się z pełnym raportem, możecie to zrobić w tym miejscu: Global Digital Snapshot.
Źródło: The Next Web, We Are Social. Ilustracja: geralt/Pixabay
Komentarze
7