SimCity kontra AMD Trinity - test gry na wbudowanym w APU akceleratorze graficznym
Test gry SimCity na wbudowanym w APU AMD A10-5700 akceleratorze graficznym.
Firma AMD szaleje ostatnio z promocjami, dołączając do swoich produktów pełne wersje atrakcyjncych gier. Na początku miesiąca zapowiadaliśmy nową promocję firmy AMD, która miała być skierowana dla kupujących procesory AMD APU Trinity. Teraz wystartowała ona już oficjalnie.
Do procesorów AMD APU A8 i A10 „Trinity” dodawany jest kod do serwisu EA Origin, który pozwala na bezpłatne pobranie pełnej wersji gry SimCity – najnowszej odsłony kultowego symulatora rozbudowy miasta.
Nie omieszkaliśmy sprawdzić, jak APU AMD radzi sobie z tym tytułem. Zaznaczamy, że rozpoczęliśmy całą serię testów gier, które sprawdzamy w działaniu na zintegrowanych grafikach firmy AMD i Intel. Pełna recenzja ukaże się już wkrótce, a dziś jedynie przedsmak - SimCity na AMD A10-5700.
Testy przeprowadziliśmy na następującej konfiguracji:
- procesor: AMD A10-5700
- zintegrowany układ graficzny: AMD Radeon HD 7660D (768MB pamięci graficznej)
- płyta główna: Gigabyte GA-F2A55M-DS2 (FM2)
- pamięć RAM: Patriot Viper Xtreme 2 x 2GB 1866MHz
- dysk: Kingston SSDNow V200+ 128 GB
- system: Windows 7 64-bit SP1
- sterowniki: Catalyst 13.3 beta
Najważniejszym ustawieniem wpływającym na szybkość działania SimCity jest Oświetlenie oraz Cienie. Chcemy grać, a nie oglądać pokaz slajdów więc w testach wykorzystaliśmy te opcje na ustawieniach niskich/wyłączonych oraz małych. Pozostałe opcje graficzne ustawialiśmy na poziomie maksymalnym, średnim i minimalnym. Testy zostały wykonany w trzech rozdzielczość, przy włączonym oraz wyłączonym wygładzaniu krawędzi.
Sim City – ustawienia niskie
[kl./s] bez AA, oświetlenie/cienie minimalne
1280 x 720 | 66 23 |
1680 x 1050 | 44 21 |
1920 x 1080 | 39 18 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sim City – ustawienia niskie
[kl./s] AA, oświetlenie/cienie minimalne
1280 x 720 | 61 21 |
1680 x 1050 | 39 19 |
1920 x 1080 | 35 17 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sim City – ustawienia średnie
[kl./s] AA, oświetlenie/cienie małe
1280 x 720 | 50 20 |
1680 x 1050 | 33 18 |
1920 x 1080 | 29 14 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
Sim City – ustawienia maksymalne
[kl./s] AA, oświetlenie/cienie małe
1280 x 720 | 45 15 |
1680 x 1050 | 30 14 |
1920 x 1080 | 26 13 |
średnie klatki na sekundę minimalne klatki na sekundę |
SimCity wymaga stałego połączenia z internetem, szybkość działania gry może więc zależeć również od bezproblemowego działania sieci. Widać duże różnice pomiędzy średnimi klatkami na sekundę, a minimalnymi. Bywają momenty, gdy gra na ułamek sekundy "przycina". Nie jest to jednak dynamiczna gra akcji, więc nie ma to dużego wpływu na komfort rozgrywki. Ustawiając cieniowanie na poziomie niskim/małym AMD A10-5700 radzi sobie naprawdę dobrze umożliwiając rozgrywkę praktycznie na każdych ustawieniach.
Jak na tle AMD wypadają produkty Intela? Czy zintegrowane grafiki umożliwią komfortową rozgrywkę w wiele innych gier? O tym dowiecie się już wkrótce z naszej recenzji "Tanie granie".
Źródło: informacja własna
Komentarze
13Poza tym uproszczona gra do granic możliwość, praktycznie nie da się zbankrutować w późniejszym etapie i widać wyraźnie że gra jest dla graczy 7-10lat nie ujmując grupie wiekowej która spokojnie by sobie poradziła gdyby był ciut bardziej rozbudowany system ekonomii (tutaj go brak, jedynie możemy trzy podatki sobie ustawić co jest śmieszne w symulatorze).
Większy ping=niższy FPS
By najmniej tak miałem w DIII i WoW ;)
więc zakładam ,że i tu tak może być :)