Firma Cloud Technologies nawiązała współpracę z GfK, aby reklamy były lepiej dopasowane do konkretnych użytkowników.
GfK każdego dnia prowadzi badania, aby dostarczać rzetelne i aktualne informacje na temat rynku i konsumentów. Ogłosiła, że owocami swojej pracy podzieli się z warszawską spółką Cloud Technologies, by zapewnić doskonale spersonalizowane reklamy w Internecie.
Na serwery Cloud Technologies trafią zbiorcze dane na temat internautów, sklasyfikowane według 145 kategorii, takich jak wiek, płeć i wielkość miejscowości, wykształcenie, status zatrudnienia i dochód czy też korzystanie z internetowych usług finansowych lub multimedialnych. Zostaną one połączone z informacjami znajdującymi się w należącej do Polaków największej europejskiej hurtowni danych, by reklamy były trafniej dopasowywane.
„Dane demograficzne wykorzystywaliśmy już wcześniej w naszych analizach, jednak te pochodzące od GfK, są znacznie bardziej precyzyjne. Nasz partner posiada duże, reprezentatywne panele konsumenckie, budowane od wielu lat na bazie rekrutacji offline. Takie podejście zapewnia pełną weryfikację potencjalnych panelistów, co przekłada się na bardzo wysoką rzetelność zbieranych danych demograficznych” – zwraca uwagę Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
Innymi słowy: nic całkowicie nowego, ale za to na skalę do tej pory nieosiągalną. – „W ten sposób możemy tworzyć wiarygodne profile demograficzne i łączyć je z profilami behawioralnymi. W efekcie maksymalizujemy skuteczność targowania reklam online” – dodaje i podkreśla, że dla osób planujących kampanie oznacza to szansę na bardziej precyzyjny dobór grupy docelowej.
Warto w tym miejscu dodać, że firma Cloud Technologies w ramach swojej hurtowni danych już teraz przetwarza przeszło 3 miliardy anonimowych profili internautów z ponad 180 państw. Gromadzi i wykorzystuje takie informacje jak zainteresowania, preferencje zakupowe czy wyszukiwane hasła. Dzięki analizie Big Data reklamy są podobno coraz lepiej spersonalizowane.
Duży potencjał widzi w tym również Hanna Kuźmierkiwicz z GfK. – „Pracujemy od ostatniego czasu nad wieloma projektami wykorzystania unikatowych zbiorów danych. Nasi badacze i eksperci z zakresu data sciences, generują nowe pomysły, czerpiąc inspiracje i doświadczenie ze współpracy GfK z klientami z wielu różnorodnych rynków. Cieszymy się, że zbierane przez nas dane wnoszą nową jakość do świata reklamy online”.
Według Cloud Technologies lepiej dopasowane reklamy będą bardziej akceptowalne przez użytkowników. Podzielacie ten entuzjazm?
Źródło: Cloud Technologies, GfK. Foto: TeroVesalainen/Pixabay (CC0)
Komentarze
15Od czasów pogoni z X w reklamach przed powstaniem adblocka wyrobiłem sobie jakis wewnętrzny filtr. Ja reklam po prostu nie widzę, jakos nie zwracam na nie uwagi. Po niemal 2 dekadach walki twórcy reklam dalej nie rozumieją, że dalsza nachalność i inwazyjnośc rodza jedynie OPÓR. Poważnie nikt tego nie rozumie? Reklamy to ok 50% dlaczego przestałem oglądac TV jakies 10 lat temu.
Jesli mam pół sekundy na znalezienie wyłącznika zanim jakieś wyjące g**wno pobudzi wszystkich w domu to uważajcie jak zaraz po tym polecę studiowac ofertę ktora tam była.
Dżizasssssss
Pełna inwigilacja a Ci jeszcze bez krępacji się tym chwalą....