Smartfony Sony Xperia nie sprzedają się najlepiej, ale strat nie przynoszą
Sony nie jest już na rynku smartfonów największą siłą. Przydałyby się nowe pomysły.
Sony już jakiś czas temu straciło dystans do czołówki producentów smartfonów. Mimo przecieków Japończycy nie zdecydowali się jednak zrezygnować z tego typu urządzeń i chociaż sprzedaż nie robi wielkiego wrażenia, udaje się unikać strat, a nawet nieco zarobić.
A nie jest to wcale takie oczywiste. Co chwilę słyszymy o tym, iż któryś z producentów musi do smartfonów dopłacać, nie tak dawno borykało się z tym także Sony. Teraz, mimo niezbyt imponującej liczby sprzedanych smartfonów, tego problemu Japończycy nie mają.
W trzecim kwartale 2016 roku (Q3 2016) nabywców znalazło 3,5 miliona smartfonów Sony Xperia. Przełożyło się to na zyski w wysokości 35 milionów dolarów.
Sam producent przyznaje jednak, że udało się zarobić w sporej mierze dzięki korzystnym kursom walut, obniżeniu kosztów produkcji i koncentracji wysiłków na mniejszej liczbie nowych modeli.
Pytanie, jak długo jeszcze Sony trwać może w takim impasie? Widoki na przyszłość szczególnie optymistyczne nie są. Smartfony Sony wypadają na tle konkurentów coraz mniej atrakcyjnie, producentowi zdaje się brakować nowych pomysłów.
Źródło: Sony, phonearena
Komentarze
10Model typu Sony Xperia S czy J mógłby zadziałać jak odświeżenie marki ale niestety wszystko jest u nich na kopyto serii Z.