Gry

Śmierć w The Old Republic

przeczytasz w 2 min.

Producent Star Wars: The Old Republic wypowiada się na temat "kary za śmierć" w nadchodzącym MMO BioWare.

 Warto przeczytać:
 

Dragon Age II tylko dla dorosłych

W dzisiejszych, trudnych dla gier MMORPG czasach, tylko największe marki i najwięksi producenci mogą liczyć na uznanie graczy i comiesięczne opłacanie abonamentu. Nic dziwnego, że coraz mniej wydawców decyduje się wykładać pieniądze na stworzenie własnego wirtualnego świata. Jednak jeśli do niesamowitej fabuły Wojen Gwiezdnych dodamy specjalistów z BioWare, szybko okaże się, że na Star Wars: The Old Republic naprawdę warto czekać.

Co ważne, producenci gry niemal każdy aspekt rozgrywki konsultują z fanami gier MMO, dokładnie wysłuchują ich uwag i dyskutują z nimi w najważniejszych kwestiach. Najnowszym przykładem tego podejścia jest wątek na forum Old Republic, w którym Damion Schubert z BioWare rozmawia z Internautami o... śmierci. Śmierci w Starej Republice rzecz jasna oraz karami z tym związanymi.

Choć większość graczy domaga się w SWTOR większych niż w innych grach kar za śmierć z ręki wrogiego Sitha, Schubert stawia kilka ważnych argumentów przeciwko "dręczeniu" gracza. Wspomina między innymi, że srogie kary zmniejszają przyjemność z gry, hamują postępy, a nawet powodują, że projektanci świadomie upraszczają rozgrywkę, aby gracz tak często nie ginął i nie frustrował się zanadto. Cała dyskusja jest niezwykle interesująca i na pewno warto do niej zerknąć.

Profesjonalne podejście do fanów jeszcze przed wydaniem gry robi wrażenie. Trzymamy kciuki za BioWare i Old Republic, które wydane zostanie tylko i wyłącznie na PC. Kiedy? Tego jeszcze nie wiadomo.

Źródło: bluesnews.com

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    xfire25
    0
    jakieś 5 lat temu pamiętam koledze się bot popsuł w mmrpg silkroad
    i w ciągu jednej nocy z 50 lvl-a zamiast wbić dajmy na to na 52 to zjechało i to sporo do 40 :P

    zawsze najlepiej znaleźć jest kompromis w takich grach ażeby nie biło się nie wiadomo ile pierwszego lepszego mobka ani nie umierało się od nie wiadomo czego
    • avatar
      wildthink
      0
      Takie podejście producenta cieszy - dawno minęły czasy gdy producent (programów, sprzętu) robił swoje, a użytkownicy mogli jedynie potestować (oczywiści po zakupie już) produkt finalny. Teraz jest możliwość w trakcie tworzenia "produktu" wysłuchania opinii przyszłych użytkowników - od tego właśnie są fora int. - tym bardziej dziwi fakt, że tak rzadko z tego korzystają. W końcu taki klient, którego się słucha, który ma wpływ (choćby niewielki) na to co otrzyma, będzie doskonałą reklamą i chętniej sięgnie do kieszeni po $.
      • avatar
        Gakudini
        0
        Ostatecznie nie będzie dużych kar za śmierć, bo gracze by rezygnowali z gry, a abonament musi płynąć.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Tor ma być podobno we wrześniu ,ale na pewno się przesunie...a tam kara musi być..tak jak w diabolo II :d odradzasz sie bez inventory ,które leży sobie kolo twoich zwłok :d stracony caly exp ktory byl potrzebny na dobicie do kolejnego lvl i chyba całą lub chociaż część kasy ;p najgorsze to jest brak inv bo dojdz sobie na piekle w srodek lokacji z jakims tam kozikiem xD
          • avatar
            IronFe
            0
            w eve online też jest fajna kara za dedzik
            • avatar
              Skaza
              0

              Ostatnio zapanowała moda na tworzenie bezstresowych gier MMO. Gracze nie muszą wybierać pośród wielu możliwości, bowiem ogranicza się rodzaje ekwipunku, klas postaci i możliwych dróg rozwoju bohatera... Gra wyręcza gracza nawet przy rozdzielaniu atrybutów po każdym awansie na nowy poziom.

              Zatem jak można oczekiwać, iż producenci wprowadzą znaczące kary za śmieć naszego avatara w wirtualnym świecie ?

              Wszystko, by nie stresować gracza. By nie musiał zbyt dużo myśleć i głowić się nad tym lub innym aspektem rozgrywki. Wystarczy tylko bezmyślnie klikać i grać... Jest to szczególnie zauważalne w sporej większość gier F2P, choć na szczęście, istnieją jeszcze tytuły dla bardziej wymagających (czyt. rozgarniętych) graczy.

              Witaj!

              Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
              Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

              Połącz konto już teraz.

              Zaloguj przez 1Login