Znane z konsoli PlayStation 3 procesory Cell (główny) i RSX (graficzny) znajdą swoje zastosowanie w specjalnych płytach serwerowych, które przygotowuje Sony. Procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez Sony, Toshibę i IBM-a kosztem wielu setek milionów dolarów jest bowiem na tyle rozbudowanym chipem, że w PlayStation 3 trochę się marnuje – teraz będzie miał szansę wypłynąć na szerokie wody.
Sony zapowiedziało, że przedstawi prototyp nowej płyty, tzw. Cell Computing Board. Będzie ona składała się min. z procesora Cell i chipów RSX. Koncern planuje pokazać ją na corocznych targach SIGGRAPH organizowanych dla osób profesjonalnie zajmujących się grafiką. Odbędą się one w San Diego pomiędzy 7 a 9 sierpnia.
Sam procesor Cell Broadband Engine oferuje moc obliczeniową na poziomie 230 GFlops (miliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę). Uzupełnienie go o procesor graficzny NVIDIA RSX (oparty na G70) ma dodatkowo zwiększyć wydajność całości.
Płyta Cell Computing Board została zaprojektowana przede wszystkim z myślą o aplikacjach przemysłowych. Powinna sprawdzić się w takich zadaniach, jak przetwarzanie w czasie rzeczywistym kilku tysięcy fotografii lub obrazów w ekstremalnie wysokich rozdzielczościach. Przyda się również jako wydajna stacja do renderingu grafiki, czy symulacji fizycznych, które to zadania będą w stanie w pełni wykorzystać moc drzemiącą w 7 rdzeniach procesora.
Cell Computing Board będzie mogła być instalowana w serwerach typu 1U i zamontowana w 19-calowym racku. Pobór mocy płyty wyniesie poniżej 400W.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!