Gry na konsolę Sony PlayStation 4 będą mogły korzystać z technologi Nvidia PhysX i APEX
Technologie Nvidia PhysX i APEX pozwolą na lepszą symulację postaci, ubrań, płynów, cząstek i innych elementów otoczenia.
Koncern Nvidia ogłosił, że nadchodząca konsola Sony PlayStation 4 otrzyma wsparcie dla pakietów programistycznych PhysX i APEX, które twórcy gier będą mogli zastosować do detekcji zderzeń oraz symulacji postaci, ubrań, płynów, cząstek i innych elementów.
Technologia Nvidia PhysX jest najbardziej rozpowszechnionym silnikiem fizyki wykorzystywanym do projektowania realistycznych efektów realizowanych w czasie rzeczywistym w grach komputerowych. Środowisko programistyczne PhysX oddaje twórcom pełną kontrolę nad ostatecznym wyglądem ich gier.
Przenosząc tworzenie treści w środowisku PhysX na wyższy poziom, technologia Nvidia APEX pozwala artystom na tworzenie skomplikowanych środowisk fizycznych. Mogą oni zwiększyć ilość i jakość obiektów mogących ulec zniszczeniu, zaprojektować mgłę i inne efekty cząsteczkowe będące integralną częścią rozgrywki oraz stworzyć realistycznie wyglądającą odzież reagującą na ruchy postaci, a to wszystko w celu osiągnięcia większego realizmu w swoich grach.
„Profesjonalna technologia odpowiedzialna za fizykę jest niezbędna dla zapewnienia lepszych wrażeń w grach, a wsparcie dla wielu platform jest kluczowe dla programistów”, powiedział Mike Skolones, menedżer produktu odpowiedzialny za technologię PhysX w firmie Nvidia. „Dzięki wsparciu technologii PhysX i APEX dla PlayStation 4, klienci mogą oczekiwać lepszych gier.”
Źródło: Nvidia
Komentarze
101Co prawda z tym uruchomieniem bujamy się już kilka lat, lecz teraz deweloperzy innych silników fizyki mają mocny grunt oparcia w postaci konsol. Mam nadzieję, że to doprowadzi do wydania np. Havoka na GPU.
PS4 to przyszłość przetwarzania danych szczególnie chodzi tu o APU (procesor i grafa złączone, wymiana danych więc jest szybka i nie idzie przez magistrale) oraz zunifikowaną pamięć o ogromnej przepustowości (w PC ze zwykłego ramu dane muszą być najpierw przekopiowane do ramu grafiki).
Warto też zaznaczyć, że 8 GB GDDR5 to jest coś aktualnie niemożliwego do uzyskania na PC, nawet gdybyśmy chcieli zbudować super maszynę do grania za kilkadziesiąt tysięcy złotych (łączenie grafik przez SLI nie sumuje ramu). „Nowe APU AMD w PS4 "to przyszłość przetwarzania danych w PC”. „W tym momencie Playstation 4 wyprzedza technologicznie to, co możemy osiągnąć na PC." (nie chodzi tu o czystą moc obliczeniową cpu czy gpu tylko sposób operowania wszystkimi danymi w całym urządzeniu)”
Warto pamiętać, że o unifikacji pamięci i maksymalnym zbliżaniu procesora do grafiki mówiono już od dawna jako przyszłości PC, a Sony to zrobiło teraz z PS4.
OFC szyna konkurencyjna dla nowych konsol (PS4 ma mieć przepustowość pamięci 176GB/s, przy czym 16GB/s PCI-E 3.0 16x brzmi śmiesznie (i na nic prawie 290GB/s w GeForce Titan skoro jeśli robimy update często (jak przy megatexturingu) jesteśmy ograniczeni do tego 16GB/s...
Tu chodzi o coś odwrotnego - aby CPU mógł zapisać do pamięci dostępnej szybko dla GPU (nie musiało być 'kopiowane' z pamięci procesora przez szynę AGP/PCI-E, aby później mieć szybki dostęp do pamięci liczony w setkach GB/s). Takie rozwiązania znajdziemy na konsolach czy SoC, gdzie pamięć procesora i GPU jest współdzielona.
Zadna to nowosc, karty nvidii nie mialem od czasu ti 4200 ale gry czesto mnie prosza o instalacje physx i bez tego nie dzialaja, nie dalej jak wczoraj mass effect 3.
Bo 8 słabych rdzeni jaguar miałoby to udźwignąć? Kiedy i7 nie mogą?
No chyba, że okroją to do granic możliwości. Albo na karcie albo kupa.
Planetside 2 dla przykładu jest grą gdzie za fizykę w pełni odpowiada Physx od Nvidii i tylko on. A gra nie potrafi umiejętnie wykorzystać procesora (maks 2 rdzenie reszta 20-50% procent lub wcale). Oczywiście jak ma się geforce'a i uruchomi w opcjach fizykę na GPU to zyskuje się lepszą wydajność (niewiele, bo jednak większość musi być na CPU ze względu na karty od AMD). Nie wiem co z tego wyniknie. Jak dla mnie to Nvidia próbuje uratować tą technologię, bo gdyby konsole jej nie obsługiwały to Nvidia nie mogłaby już sprzedawać swoich kart drożej, bo physx by umarł.
z jednej strony od lat wszyscy tutaj placza jak to konsole zablokowaly rozwoj gier, jak mamy kilka informacji, ze wyglada to pozytywnie, ze SONY szuka ciekawych rozwiazan to zawsze znajdzie sie jakis co mu to nie pasuje
LUDZIE w NASZYM interesie aby te konsole byly mega mocne i napakowane technologia, niech to bedzie AMD + Physx, dzieki temu gry beda ladne to i rynek pecetowy nie bedzie stal w miejscu