Spotify bije rekordy popularności.
Spotify bije rekordy popularności. Platforma strumieniowania muzyki przekroczyła właśnie magiczną granicę 10 milionów subskrybentów korzystających z płatnej opcji abonamentowej i tym samym zostawiła w tyle swoich konkurentów. Łącznie natomiast na Spotify muzyki słucha ponad 40 milionów aktywnych użytkowników pochodzących z 56 państw. Z tej okazji właściciele postanowili opublikować kilka interesujących faktów i ciekawostek na temat swojej platformy.
40 milionów aktywnych użytkowników zebranych w 6 lat (bo tyle właśnie Spotify istnieje) to nie lada sukces. Słuchacze utworzyli tez w tym czasie ponad 1,5 miliarda list odtwarzania, każdego dnia dokładając kolejne 5 milionów. Patrząc od drugiej strony – na platformie dostępnych jest obecnie przeszło 20 milionów piosenek, a zebranie potężnej bazy kosztowało Spotify więcej niż 1 miliard dolarów.
Wiecie jacy są najczęściej słuchani wykonawcy na Spotify? Zdecydowanym liderem jest Eminem, za którym plasują się David Guetta (który swoją drogą jest najchętniej obserwowanym artystą), Rihanna oraz Katy Perry. Najczęściej odtwarzanym utworem jest natomiast Wake Me Up autorstwa Toma Berglinga ukrywającego się pod pseudonimem Avicii – został on odsłuchany już ponad 235 milionów razy.
Z tej okazji opublikowana została także specjalna grafika:
„To był dla nas świetny rok. Zaczynaliśmy w 20 krajach, dziś jesteśmy obecni na 56 rynkach, a ludzie na całym świecie coraz chętniej słuchają muzyki ze streamingu. Przekroczenie progu 10 milionów płatnych subskrypcji to ważny krok zarówno dla Spotify, jak i dla całego przemysłu muzycznego” – oznajmił Daniel Ek, CEO i założyciel Spotify. „Umacniamy naszą pozycję lidera rynku muzyki cyfrowej i staramy się, aby coraz więcej osób na całym świecie miało do niej dostęp”.
Właściciele platformy Spotify stwierdzili, że przekroczenie tej granicy to dobra okazja, by zrobić kolejny krok do przodu. Ogłosili oni, że nawiązują współpracę z firmą Algoriddim, której wynikiem będzie aktualizacja aplikacji djay 2 znanej z urządzeń Apple. Użytkownicy Spotify Premium będą mogli dzięki temu korzystać z bazy 6 milionów utworów i miksować je na iPadzie oraz iPhone’ie. Do dyspozycji użytkowników oddane zostaną także dwie nowe funkcje – Match (aplikacja sama zaproponuje pasujący utwór) oraz Automix Radio (automatyczne miksowanie wybranych piosenek).
Źródło: DigitalTrends, Spotify
Komentarze
15W Spotify mamy trzy (a w zasadzie dwa) abonamenty do wyboru. Darmowy (z wstawkami reklamowymi), za 10zł na miesiąc (bez wstawek reklamowych) oraz Premium za 20 zł na miesiąc (bez reklam i do tego możliwość ściągania muzy na urządzenia mobilne tz. muzyka offilne) który polecam głownie tym którzy nie mają co robić z pieniędzmi lub bardzo zależy im na legalnym słuchaniu muzy na urządzeniach mobilnym. Reszcie (tak samo jak i mnie) w zupełności wystarczy opcja - free.
Aaaaa i można zrobić synchronizację z last.fm (co osobiście dla mnie jest dużym plusem).
http://deezer.com
http://www.rdio.com/