Polacy pokochali Tesle? Takiego zainteresowania jeszcze nie było
Sprzedaż elektryków Elona Muska w pierwszym kwartale 2023 r. (Q1 2023) w Polsce sugeruje, że na naszym rynku drastycznie rośnie zainteresowanie Teslami. Przez trzy miesiące sprzedało się niemal tyle egzemplarzy, co w całym 2022 r.
Tesla sprzedała przez pierwsze trzy miesiące 2023 r. łącznie 1 046 samochodów (w całym 2022 r. było to niewiele ponad 1 200 sztuk). Jednocześnie Model 3 okazał się drugim najpopularniejszym autem segmentu premium w poprzednim miesiącu, ustępując pierwsze miejsce Volvo XC60.
Rośnie zainteresowanie elektrykami i autami z segmentu premium
Według raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego (IBRM) Samar, w marcu zarejestrowano rekordową liczbę samochodów z segmentu premium. Wynik 10 623 oznacza wzrost o 33,74 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca (luty) i niemal 5-procentowy wzrost w stosunku do marca w 2022 r.
Łącznie w Q1 2023 w naszym kraju zarejestrowane zostały 25 902 nowe samochody z wyższej półki, o 16,18 proc. (3 607 sztuk) więcej niż w analogicznym okresie roku 2022 – czytamy w komunikacie IBRM Samar.
Liderem sprzedaży w kategorii samochodów premium w pierwszym kwartale 2023 r. okazał się producent z Ingolstadt. Audi przybyło w tym okresie aż 6 046 egzemplarzy. Jeśli natomiast chodzi o elektryki, Tesla może pochwalić się liczbą 1 046 zarejestrowanych samochodów w Q1 2023.
Warto podkreślić także, że w samym marcu bieżącego roku Tesla sprzedała 418 egzemplarzy Modelu 3. Nieco droższy Model Y cieszył się mniejszą popularnością, bo tego typu samochodów przybyło 252 egzemplarzy. Przypominamy, że najtańsza “trójka” to wydatek rzędu 219 990 zł, natomiast Y startuje od 229 990 zł. Konsumenci z Polski częściej jednak decydują się na Model 3, zachowując przy tym kilka tysięcy złotych w kieszeni.
Jak zauważa IBRM Samar, Polacy coraz chętniej kupują auta z segmentu premium. Od połowy 2022 r. systematycznie wzrasta liczba rejestracji aut z wyższej półki.
Komentarze
7