Gra Star Citizen doczekała się wreszcie premiery wersji alfa 2.6. Przy okazji silnik CryEngine został zastąpiony Lumberyard od Amazonu.
Star Citizen to gra, która zachwycać ma złożonością rozgrywki i imponować swoim kosmosem. Do tego nie wystarczy odpowiednia mechanika, ale trzeba też świetnej oprawy wizualnej. Do tej pory zapewniał to CryEngine, ale wraz z wersją alfa 2.6 się to zmienia – oficjalnym silnikiem gry jest teraz Lumberyard Engine stworzony przez Amazon (choć zmiana nie jest drastyczna).
„Współpracujemy z Amazonem już od ponad roku, bo twierdzimy, że zapewni on grze Star Citizen długoterminową przyszłość. Lumberyard dostarcza wiele przełomowych rozwiąań technologicznych” – czytamy w notce prasowej.
Silnik Lumberyard to także poważne zaplecze technologiczne, jeśli chodzi o rozgrywkę sieciową. Jest między innymi wbudowana integracja z Twitchem oraz kompletna obsługa serwerów rozproszonych Amazon Web Services.
Trzeba jednak dodać, że Lumberyard to silnik opracowany na podstawie architektury CryEngine, dzięki czemu – jak zapewniają twórcy – przejście na niego nie stanowiło żadnego problemu i odbyło się całkowicie płynnie.
Premiera Star Citizen w wersji alfa 2.6
Udostępniona ostatnio wersja alfa 2.6 to między innymi: 48 statków latających, 17 misji, rozległy wszechświat do zwiedzenia oraz liczne tryby rozgrywki. Wśród nich znajduje się zupełnie nowy moduł Star Marine, którzy przekształca grę Star Citizen w pierwszoosobową strzelaninę. To już poświęcony mu zwiastun:
Na poniższym filmiku możecie natomiast zobaczyć zwiastun podsumowujący najważniejsze cechy nowego wydania:
Wreszcie, mamy też filmik, który wyjaśnia, czym w ogóle Star Citizen jest. No więc czym?
Źródło: PC Gamer, Dark Side of Gaming
Komentarze
32