To kamień milowy dla Star Citizen. Ekipa Cloud Imperium Games postanowiła pochwalić się elementami, nad którymi obecnie pracuje.
100 milionów dolarów – tyle pieniędzy przekazali już gracze na rozwój projektu Star Citizen. To ogromny sukces, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że zbiórka trwa trzy lata, a końcowego produktu wciąż nie widać. Z tej okazji jednak twórcy zrobili coś, by udowodnić, że Star Citizen nie tylko powstaje, ale i ma się naprawdę świetnie – udostępnili wersję alfa 2.0 dla wszystkich tych, którzy dołożyli się do tego sukcesu.
Dzięki tym wszystkim pieniądzom projekt Star Citizen z symulatora statku kosmicznego stal się ogromnym cyfrowym uniwersum, w którym nie tylko polatamy, ale też będziemy eksplorować powierzchnie planet, a nawet rywalizować w trybie pierwszoosobowym – gra doczekała się bowiem elementów strzelankowych. Wszystkiego tego do pewnego stopnia można wypróbować w drugiej alfie, która oddaje do dyspozycji planetę z 3 księżycami i 3 stacje kosmiczne oraz 17 misji i kilkadziesiąt wydarzeń. Jeśli jeszcze nie widzieliście, to sprawdźcie poniższy zwiastun:
I podczas gdy kolejni gracze otrzymują możliwość sprawdzenia jak się w to Star Citizen gra, ekipa nie zwalnia tempa i publikuje kolejne materiały wideo, przedstawiające elementy, które wzbogacą produkcję dopiero za jakiś czas. Mowa tu przede wszystkim o zaawansowanej eksploracji planet. Na uwagę zasługuje między innymi płynne przejście kolejne powłoki.
Dwa nowe filmiki zostały stworzone na silniku gry i koncentrują się na skalistej planecie o średnicy 1000 km. W Star Citizen będziemy mieli do czynienia z generowaniem proceduralnym, co oznacza, że planety mogą być naprawdę różnorodne i zaskakujące. Sprawdźcie zresztą sami – tak wygląda gra za 100 milionów dolarów:
Źródło: PC Gamer, RobertsSpaceIndustries
Komentarze
57Generowanie proceduralne oznacza jedynie losową mieszankę elementów. Z różnorodnością i zaskoczeniem nie ma to nic wspólnego. Generowanie procesuralne daje wrażenie taniej sztuczności i 9/10 takich rzeczy wymaga ręcznych poprawek.
Ciekawe jaki był koszt wydania tamtej gierki?
Z drugiej strony zobaczcie jaka różnica w grafice!
Chyba zacznę spisywać tych wielkich wieszczy, którzy wiedzą już z góry jak skończy się ten czy tamten projekt, a po premierze to ja będę ich trollował jak to byli pewni siebie...
Śledzę ten projekt od samego początku i znam go niemal od podszewki więc jeśli ktoś ma jakieś pytanie czy wątpliwości to śmiało. I nie są to moje teorie i wytłumaczenia tylko fakty poparte dowodami w postaci wpisów czy video-sprawozdań.
Już tyle razy pisałem dlaczego ta gra nie ma jeszcze daty premiery albo czemu produkcja wydaje się posuwać powoli że nie będę się znów rozpisywał. Dodam tylko że Star Citizen powstaje 3 lata - gry pokroju Fallout 4 czy AC powstają w 4 minimum.
Pozdrawiam
gra sama umrze. Wielu graczy przekonało się że całkowita swoboda, brak ograniczeń też nie jest dobra. Kto to przetestuje, grę która była tworzona przez 5-6lat, napewno nie producent chyba że poświęci kolejnych kilka lat, ale raczej zrobią to gracze. Nie jestem wróżką, ale moje zdanie jest takie że to się nie uda, nawet jeśli gra zostanie wydana.
BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA