Firma Valve udostępniła nagrania z konferencji Steam Dev Days 2014 na których poruszane są kwestie Steam Machines, OpenGL, VR, Linuksa i gier.
W połowie stycznia odbyła się konferencja Steam Dev Days 2014 zorganizowana przez Valve, na którą zaproszono 1200 twórców gier z całego świata. Sama konferencja dostarczyła nam masę ciekawych informacji m.in. o usłudze Steam czy też nadchodzących komputerach Steam Machines. Mimo to dopiero od niedawna możemy obejrzeć poszczególne prezentacje z samej konferencji.
Sama konferencja odbywająca się w Seattle może i by nie zwracała na siebie większej uwagi zwykłych użytkowników komputerów, gdyby nie specjalne konferencje dotyczące nowych urządzeń i usług Valve, która ma zamiar zrewolucjonizować granie w salonie dzięki swojej nadchodzącej platformie, która wywołuje spore zainteresowanie zarówno samych mediów jak i graczy.
Już pierwszego dnia konferencji dowiedzieliśmy się, że nawet pomimo stałe zmniejszającej się sprzedaży komputerów klasy PC i spadku sprzedaży gier, usługa Steam trzyma się nad wyraz dobrze, idąc jakby pod prąd i stale powiększają liczbę użytkowników, która w październiku ubiegłego roku wynosiła 65 mln, a w połowie stycznia bieżącego przekraczała już 75 mln.
Największym zainteresowaniem słuchaczy cieszyły się jednak tematy związane z komputerami Steam Machines, systemem do gier Steam OS i kontrolerem do gier nowej generacji. Co ciekawe wszystkich gości konferencji obdarowano komputerami Steam Machines w wydaniu przygotowanym przez Gigabyte a dokładniej urządzeniem Brix Pro dostarczanym wraz z prototypowym modelem kontrolera.
Niedawno w sieci pojawiły się oficjalne materiały wideo prezentujące poszczególne prezentacje, które odbyły się podczas konferencji. Dzięki ich udostępnieniu mamy możliwość zobaczyć co tak naprawdę działo się na konferencji, a także prześledzić dokładnie interesujące nas prezentacje.
Firma Valve przygotowała dla nas relacje wideo z łącznie 27 prezentacji na których wystąpili m.in. Gabe Newell, pracownicy Valve, twórcy gier, inżynierowie NVIDIA, Intel i AMD, a także inne osoby powiązane z branżą gier.
Wśród ciekawych prezentacji znajdziemy wystąpienie ikony "portowania" gier dla Linuksa Ryana Gordona (Icculus), który opowiadał o przenoszeniu gier na interfejs OpenGL, tworzeniu wersji dla Linuksa, a także kwestiach z tym związanych jak potrzebnych narzędzi, rozwiązań, zalet i wad tego środowiska w tym także kwestii fragmentacji – która według prowadzącego nie jest prawdziwa i należy do wielu mitów o Linuksie, które odpychają od niego twórców oprogramowania.
Omawiano również kwestię powstania Steam Controller, który w wielu grach będzie mógł zastępować mysz komputerową. Możemy zobaczyć prezentację komputerów Steam Machines, czy też rozwiązań wirtualnej rzeczywistości jak VR Oculus Rift. Oprócz tego pojawiły się prezentacje dotyczące muzyki w grach Valve, przenoszenia gier do rzeczywistości wirtualnej, społeczności i komunikacji w grach, kwestiach biznesowych związanych ze Steam, usłudze wczesnego dostępu, ekonomii w grach Dota 2 i Team Fortress 2, możliwościach Steamworks, ewolucji sprzętu do gier, tuningu wydajnościowego aplikacji dla Intel GEN Graphic w Linuksie i SteamOS, debuggowania na Linuksie, optymalizacji gier na Linuksa dla układów graficznych AMD czy też tworzenia gier z użyciem wieloplatformowej biblioteki SDL2.
Wszystkie dostępne prezentacje można obejrzeć w serwisie YouTube.
Źródło: Steamdevdays
Komentarze
2