Do wielu cech, które łączą marki SteelSeries i Jabra dochodzi teraz coś jeszcze. A ukrywa się pod dwiema literami: GN.
SteelSeries i Jabra pod tymi samymi skrzydłami
Wysoka jakość dźwięku, pierwszorzędna ergonomia oraz portfolio pełne produktów zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów. Wymienione tu cechy zdecydowanie można nazwać wspólnymi dla marek SteelSeries i Jabra. Łączy je też duńskie pochodzenie. Wkrótce dojdzie do tego coś jeszcze – firmy będą miały… tego samego właściciela.
SteelSeries trafia pod skrzydła duńskiej grupy GN – tej samej, która od 2000 roku jest także właścicielem marki Jabra. Na zakup tego gamingowego giganta wyda 8 miliardów duńskich koron, czyli prawie 5 miliardów złotych, a transakcja powinna zostać sfinalizowana na początku 2022 roku.
GN chce odegrać ważną rolę na gamingowym rynku
Przejmując SteelSeries grupa GN chce zdobyć mocną pozycję na rynku gamingowych peryferiów oraz rozszerzyć swoją obecność na rynku sprzętu audio wyższej klasy. Podobnie jak w przypadku Jabry nie ma mowy o jakiejkolwiek ingerencji w markę, chodzi jedynie o obopólną korzyść.
„Od dłuższego czasu szukaliśmy sposobu, by wejść na rynek gamingowy, a szczególnie interesował nas segment high-endowy. SteelSeries spełnia naszą aspirację, będąc idealnie dopasowaną marką pod względem technologii, możliwości handlowych, pozycjonowania i ambicji rozwojowych” – skomentował dyrektor generalny GN Audio, René Svendsen-Tune.
To kolejne duże przejęcie w szeroko pojętej branży gamingowej w ostatnich latach. Spośród tych najgłośniejszych warto wspomnieć o zakupie marki Roccat przez Turtle Beach, przejęciu Elgato i Scuf przez Corsair oraz – dopiero co – wykupieniu marki HyperX od Kingstona przez HP.
Źródło: Engadget, GN, informacja własna
Komentarze
1Zapowiada się ciekawie.